the Wings Nistelrode , verzameltopic

Misschien is je piper jaloers op je nieuwe vliegtuig?

Storingzoeken is oorzaken uitsluiten...
Probeer eerst te kijken of je de storing kunt reproduceren, anders weet je niet zeker of de storing opgelost is.
Na elke verandering die je doet, moet je eerst kijken wat het resultaat is.

Probeer eerst je ontstekingsrelais er tussenuit te halen.

Johan, hij weet volgens mij het verschil niet.
En idd : uitsluiten lijkt me een van de goede methodieken.
Persoonlijk zou ik met de brandstoftoevoer beginnen. Juist omdat hij het onder bepaalde helling (meskant) vertoont. Geen druk meer in de tank?
Het is maar een beetje brainstormen.

Een walbro heeft een eigene benzinepomp .

Dus geen druk op de tank nodig.

Mogelijk is een scheurtje in de benzinleiding in de tank .

Maar als dat relais er nog in zit tip ik eerder daar op.

Mvg johan

Ik denk ook dat het relais is. Door meskant te vliegen kunnen de kontaktpunt van de relais makelijker van elkaar scheiden. Daar boven op komt de trilling van de motor die niet erg mee werkt in dit geval.
Als je iest met een relais wil doen doe het dan je een kontaktloze. Dit noemt je een solid-state relais.

Groetjes Rob.

Ik weet heel goed het verschil tussen een piper en een 3D kist hoor! Maar ik vind persoonlijk gewoon dat als ik een rol of looping wil maken dat mn motor er niet mee hoeft te kappen. Het gaat hier namelijk ook om een zg20 die dus ook bij 3D kisten gebruikt kan worden, en dan hoort ie het ook niet te doen.

Het relais stond trouwens wel zo dat ie op zn zij ligt met meskant, dus dat zal minder het probleem zijn geweest, eerder vertikaal omhoog. dan zouden ze los van elkaar kunnen gaan, maargoed. We gaan het eerst eens zonder testen. ga eerst even een nieuwe prop bestellen, en even kijken waar ik een gewone schakelaar kan gaan plaatsen aan de buitenkant. dan nog maar eens properen op weer grotere hoogte en met minder wind...

die moter moet gewoon in alle standen keurig doorlopen:yes: anders zit er idd iets niet goed!! of je er nu n piper of 3d kist aanhangt dat maakt niets uit! loop het aanzuigsysteem slangen enzenz maar ns na n klein lekje kan al voldoende zijn michael:yes:

goed uitzoeken wat het probleem is, en dan meteen oplossen.

Met lopende motor op de kop houden. Als ie dan meteen weer stopt, ligt het dus aan de stand. Dan kun je uit gaan sluiten. Klunk, slangen, relais ( al lijkt me dat sterk ) of gebrek aan overdruk....

En meteen een paar props bestellen, die sneuvelen nog wel vaker...

Nou de piper opengemaakt en kon vrij weinig vinden, alles doorgeblazen en gechecked op lekken maar niks te vinden. Enige wat ik kon vinden was dat de leiding naar de carburateur toe in een hoek geknikt zat. Kan zijn dat daar een vernouwing in zat. Maargoed alles zit weer los en is doorgeblazen dus zal het nog eens checken.

Denk zelf ook niet dat het het relais is, want dan zou die dit vanaf het begin af aan al gedaan hebben, en hij doet het pas sinds een paar dagen...

[Edit] Probleem lijkt opgelost. heb net even getest, kist gestart even warm laten lopen en daarna omgedraaid. slaat niet meer af. Heb hem in alle mogelijke posities gehad maar niks meer aan de hand, stationair niet en met wat gas niet.

Hoop hem donderdag weer te kunnen testen.

Laatst bewerkt:
Mooi Michael. Was een geintje hoor. Zal het niet meer doen.
Ik vind het een mooi toestel.
En een knik in een leiding is nooit bevorderlijk voor de doorstroming. Al ontdekt hoe die erin is gekomen? dan kun je het in het vervolg voorkomen.

Ben blij dat het is opgelost en dat de piper direct weer gewoon kan vliegen zonder problemen, want dit was niet prettig:mad:.

P.s. Toevallig morgenavond misschien op het veld? Het weer zou goed moeten zijn Dus wil eigenlijk wel even wat accus leeg gaan trekken.:yes:

inderdaad, nu hopen dat het euvel wegblijft.
vanavond kom ik niet. ik denk dat ik nu maar eens mijn asje af ga draaien thuis (even op maat schuren). als dat gedaan is, kan die weer in de typhoon en dan hopen dat alles weer werkt... anders maar eentje uit amerika bestellen

Haha ok mooi jeron! en dinsdag en woensdag verder aan je piper zodat ie donderdag omhoog kan :D dan kun je 4 dagen achter elkaar gaan vliegen :D Donderdag middag ben ik er weer. Kan op moment zoiezo niet vliegen even want zit te wachten op een nieuwe antenne :o

Het veld is toch nog gebruikt vanavond ;-)

Alleen als er donkere lucht aankwam werd het behoorlijk vlagerig... Da's echt stukken lastiger dan gewoon stabiele wind. Ik had mijn hoogdekker bij (toch 2,5 kg) en die ging verschillende keren 90 graden op zijn kant.

Verder wel lekker gevlogen! (Wel lastig zonder oppas Cajo :-) )

haha ik heb ook nog even gevlogen, alleen met mn extra 260 hier in de buurt. Wat vliegt dat ding vet zeg XD erg wennen! Heb er nu 4 vluchten mee opzitten en het begint nu langzaamaan te komen :p

Ik wilde vliegen, maar kon niet vliegen door omstandigheden. Toen ik toch nog even kon vliegen, wilde ik naar het veld rijden, maar begon het te regen. vandaar mijn reactie. vandaag aantal vliegminuten......................0:(

Back