the Wings Nistelrode , verzameltopic

Hoi Rob,
Dank voor je anbod.
70A is wat veel van het goede, ik heb inmiddels een BEC besteld.
Ik hoop hem morgen in huis te hebben zodat ik komend weekend weer kan vliegen.

Net zo'n 2 uur bezig geweest om m'n ASP aan de gang te krijgen.
Vanalles geprobeerd maar het ding wil niet lopen.:evil:
Ik heb zowat m'n elleboog weer naar de kl*te gestart.

Moet je een 4takt anders starten dan een 2takt??
Hij gloeit en hij krijgt brandstof dus zou hij eigenlijk moeten lopen.

Het is me in 20 jaar nog nooit gebeurd dat ik een motor niet aan de praat krijg. Maar dit is wel m'n eerste 4takt.

Wie heeft er nog wat tips??

grrrrrr Frank 2

Het beste is de motor op zo'n kop te monteren.

Verzuipen door carburateur of uitlaat dicht te houden. Overtollig brandstof moet door de carburateur of uitlaat weer er uitlopen. Stik een tandje of twee open zetten. Gloeien en tegen de draairichting in starten. Je merkt meteen of je genoeg gechookt hebt, als je te rustig tegen de compressie aan draait geeft de motor een kleine kik. Als je de motor de normale richting start kan het voorkomen dat de motor terug slaat.

Maar als je de motor morgen mee neemt kan ik het voor doen.

Groetjes Rob.

Laatst bewerkt:
De motor heeft inmiddels even (vanmorgen om 6uur:p) gelopen.

Ik heb hem nu op z'n kop gemonteerd.
Waneer ik de uitlaat dicht houd lijkt het alsof de brandstof terug de tank ingaat. Dus om te choken blaas ik even op de drukslang van de uitlaat.

Het is nog wel lastig om de motor aan de gang te houden.

Nog even een andere vraag. Om te gloeien gebruik ik een losse 2V 4,5AH accu. Nu is het zo dat na een paar keer gloeien de accu zowat leeg is. Ik meet dan nog ongeveer 0,5 volt met de klem nog op de plug. Als ik de plug eruit haal gl zie je ook niet gloeien. Kan het zijn dat er iets mis is met de plug oid?? De accu heeft het altijd goed gedaan. Ik hoefde hem maar zelden bij te laden.

gr Frank 2

Kan zijn dat de plug al stuk is. Zal niet de eerste zijn.

Neem het toestel ff mee naar het veld vanmiddag, dan kijken we daar verder. Ik zal ook een reserve plug voor je mee nemen.

Groetjes Rob.

Een plug heeft 1,2 tot 1,5 volt nodig om te gloeien dus de plug zal niet kapot zijn, maar die accu zal over de datum zijn.
Als het vanmiddag weer is breng ik mijn startkistje wel mee die houdt het langer vol.

groetjes Johan

Vandaag weer een lekker dagje gehad :D Het was wel echt een motorproblemendag ofniet XD

Van de 3 maidens die er geplant waren maar 1 door gegaan :o en dat was die vn mijn funjet. oooh wat vliegt die lekker :D Wel even wennen zo klein, en zo snel :D

Voor de gene die morgen naar weert gaat, Tot morgen!. de rest ook een fijne dag!

Het weer ziet er voor vanavond beter uit als dat het woensdag avond gaat worden. Weten er al mensen of ze vanavond gaan vliegen ?

Ik moet nog even kijken :p

Nee ik ben ook geen weerman nee :p maar op het weerbericht roepen ze de hele ochtend al dat het nog 2 dagen goed is :p maar johan, zoals je weet kom ik tegenwoordig met slechter weer ook wel vliegen he :p maar ik vind het altijd met meer man toch wat gezelliger en als het minder weer is staan we altijd maar met een paar man :p

Woensdag ben ik er indien niet de gehele avond regen weer bij. Vanavond moet ik even kijken, jullie zien me wel verschijnen of niet :P

Accu's zitten iig al weer vol, en servo voor funjet is al weer geregeld, nu nog hopen dat het uitsnijden van bruislijm makkelijk gaat dan kan die vant weekend weer jagen :D (wat werkt die funjet toch verslavend zeg XD)

Back