the Wings Nistelrode , verzameltopic

balen michael , tis altijd klote als dit soort dingen gebeuren .
wat betreft je andere hobby , je bedoeld toch niet vuurwerk ofzo he ???
kun je beter een jaartje daarvan overslaan en mijn ultimate overnemen ;-).

balen man echt kl^*&te .....

Hopleijk heeft je elektronica (behalve je accu) het overleeft. En de motor zag er ook nog goed uit.

Wat was dat vreemd gisteren. Ik lette op hoe frank en jij vlogen. Je was aan het hoveren met de Yak op +/- 3m trok en trok weg. Ik keek naar Frank zijn heli en zie jouw ineens inelkaar gedoken zitten. De Yak niet meer te zien.
Dat was echt K*T met een grote K.

Sterkte met het verlies, maar ik weet zeker dat er weer een nieuwe komt.

Groetjes Rob.

Voor zover ik alles heb kunnen bekijken, is echt alleen het hout weg, en idd de ontvanger accu. Die accu vind ik niet erg, dat was namelijk ook het probleem. Achteraf gezien heeft hij het wel op een goed moment begeven, ik vloog met landsnelheid en van me af, was dit gebeurd als ik net uit de hoover kwam, (5 sec eerder) was die er volgas omhoog van door gegaan, en wie weet wat er dan was gebeurd... voor mn volgende kist ga ik toch maar voor wat grotere Lipo accu's, dan heb ik toch nog iets meer zekerheid.

Trouwens: 3 kanshebbers:

1: Extreme Flight Extra 78" (blauw schema)
2: Pilot-RC Yak-54 (blauw schema)
3: Sebart Sukhoi 29s 140e (geel schema, en ombouwen naar benzine)

Voorlopig even GOED nadenken wat ik wil, want er zit in de kisten flink verschil in vlieggedrag, kwaliteit, en prijs...

.. Ja, ik heb hem vanmiddag nog opgeladen, dus dat zal het niet zijn geweest..

Dat zegt niet zoveel.

Een accu overlijd ook niet tijdens een vlucht , die is dan al eerder " dood " .

Ik hang ontvanger accu,s elk half jaar aan de UI lader en en dan word een test program doorlopen van laden-ontladen-laden-ontladen-laden .
Is het verschil tussen ladenen ontladen aan het einde van het program meer als 10% gaat hij de kliko in .

Ook word de avond voor het vliegen de accu ontladen en dan geladen .
en dat altijd met 400 mA .

Een veroudering van een accu is zo heel snel te zien .

Het nog "effe" snel opladen voor het vliegen wat je vaak ziet is een schlechte aan gewoonheid van vele modelvliegers . :rolleyes:
Daar door kom je er te laat achter hoe het er met een ontvanger akku voor staat .

Vaak merk je het dan nu als de failsafe inspringt bij de 2,4 ontvangers en als hij niet meer snel genoeg terug bind ligt de kist beneden .

Ik ben helemaal over gestapt op de Eneloops , je kan die eerder opladen als de avond er voor .
Ze verliezen geen merkbare capaciteit in een week . ;)

Belangrijk is dat je de oorzaak kan vinden , de setup in de volgende kist bouwen zonder de oorzaak te weten is altijd een risiko .

Mvg Johan

Dankje voor de info johan! en idd, ik denk dat het onderhoud van mijn accu het probleem is geweest... ik heb hem wel gistermiddag rustig opgeladen, maar 9/10 is het wel altijd "even snel" nog geweest. Duur grapje, maar hier leer je weer van. En terugbinden lukte echt niet meer, ik heb zo aan mn sticks gehangen dat ze bijna afbraken haha XD, is echt een verschrikkelijk gezicht, om zo'n kist waar je zo fan van bent op deze manier machteloos de bossen in zit verdwijnen... maargoed, de klap is aangekomen ben er ziek van, maar we moeten door. Want zonder kist, kan ik niet oefenen voor 3D XD.

Volgende kist gaat er 2x een 2S 3500mah in met 8A bec (1 lipo voor ontsteking, en 1 voor ontvanger). Als ik deze ieder jaar vervang, dan zijn de grootste risico's uitgesloten.

Zoals ik al zei, doe ik dan 2x een 8A Bec erbij, dus kom ik met iedere accu op 6v uit. Ontsteking is tussen 5 en 6v en ontvanger is 4,7 of 6v. Servo's zijn altijd sneller bij 6v dus die keus is voor mij snel gemaakt ;)

Nu alleen nog even goed nadenken welke van de 3 het gaat worden :o kans is groot dat ik begin voorjaar met een 2m Extreme Flight op het veld sta :o.

Wil namelijk al heeeeel lang een 2m of groter kist, omdat ik dan mee kan doen met F3A-X. Ik heb altijd zitten kijken om deze yak te verkopen en dan een 2.2m te kopen, maar als ik het op deze manier ga doen ben ik, ondanks de dure aankoop van deze kist, toch nog altijd goedkoper uit als een nieuwe 2,2m kist.

Maargoed, ik heb nog ff de tijd om na te denken en alles na te lezen en uit te zoeken :p

En natuurlijk moeten jullie hem ook goedkeuren he :D want jullie zullen hem dan wel vaak gaan zien hoor! :D haha

Voor je 30cc motor is die van HK een optie .
Heb je voor 190€ thuis .

Wil je naar 2,2 m moet je ook een zwaardere motor en een stillere uitlaat .

Ik heb een regulator switch van HK op de Catabria zitten .
Daar sluit je 2x 2 lipo,s van 7,4 V (1300 heb ik genomen) op aan en je geeft dan 2x 5,9 V af op je ontvanger .

Tot nu toe bevalt hij goed .

Mvg Johan

Vliegtuigen ga ik niet bij HK bestellen johan ;) dat ken ik, mooie prijs maar ze zijn NIET goed. punt 1 = HK veeeel te zwaar, en het bouwen van hun vertrouw ik ook niet. Het enige wat bij mij nog van HK afkomt zijn accu's.

Ik ben bang dat ik voor de Extreme flight Extra van 78" ga. Dit is een topkist, en dan heb ik met 2m span hetzelfde gewicht als met de 1,85 yak. En de kwaliteit en vliegeigenschappen zijn stukken beter.

En het grootste voordeel, hier is ruimte voor een goede uitlaat ;) dat scheelt veel in herrie :D

Dat is een ding wat zeker is jurgen. Maar het is zoiezo het verschil tussen een 1.85 en een 2m kist. Zo lijkt at weinig, maar dat verschil zie je echt wel. En ook nog, Extreme Flight is echt 1 van de topmerken op 3D vliegtuigen, echt veel beter vind je ze niet.

Ik had alles geregeld om vanavond te kunnen vliegen.
Perfect weer maar helaas wil mijn lijf niet meewerken.
voel me te beroerd.

En anders ik wel, na de klappert van gisteravond vandaag in de pauze:

Piiieeep KABAM!

IMAG0882.jpg

Heb dus voor de 1ste keer in mn leven 112 kunnen bellen.
Bestuurder kwam er wonderbaarlijk zonder schade van af (gordel om), zn passagier had minder geluk (geen gordel om). Achteraf viel alles mee, passagier, had schram op zn voorhoofd (tegen de voorruit) en bovenbeen gebroken (motorblok naar binnen gekomen).

Heb achteraf nog even met politie over gehad: "bij een ongeluk als deze komt persoon er 9/10 niet levend vanaf, echt een wonder dat hier ooit iemand levend is uitgekomen.

Zet je toch wel even aant denken....

ja dan kan je beter je yak aan bonken vliegen dan dit , nietwaar :rolleyes:

ze zijn zeker weer aan het scheuren geweest op het industrieterrein ?

Het blijft zonde van die mooie Yak.
Ik vind het trouwens altijd zonde als er iemand zijn toestel crasht.
Michael, veel sterkte, en er komt ongetwijfeld iets moois voor terug.

Heb jij trouwens een linkje naar dat dubbeldekkertje? Kon hem niet vinden.
Frank3

als je de link naar mijn dubbeldekker bedoeld , dat is deze .....

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
jah dan schrik je wel even jah, maar heb je wel een trots gevoel dat je op zo'n manier iemand hebt gered/geholpen.
toch een beetje troost na wat er gisteren is gebeurd?

Ja, wel trots dat ik iemand heb kunnen helpen. Maar achteraf toch wel een klap gekregen. Zoiets laat toch een flinke indruk achter, en zet je toch wel even aan het nadenken... Dit in combinatie met wat er gisteravond is gebeurd, is ff teveel... Daar komt ook nog 3 dagen van extreme drukte op het werk bij, dus ik ben echt toe aan weekend en moet even tot rust komen :o...

Hoop dat het zondag droog is, dan gaan we op ons dooie gemak met de piper vliegen...

Back