the Wings Nistelrode , verzameltopic

Er is mooi weer besteld. Nu maar wachten of dat door de douane komt.

Mijn 3D gyrootje is nu hier.
en natuurlijk meteen opgebouwd. Nu wachten op een beetje rustige dag.

Ik hoop voor jullie dat de weersvoorspellingen er flink naast zitten, alhoewel de kans erg groot is dat het flink waait.

Ik ben weer stapje verder met de Xtra2000:
Ik vond namelijk, dat ie niet meer power had als zonder Reso pijp, en daar kwam bij dat de motor nu erg slecht oppakte en regelmatig bij stationair afsloeg.

Gelukkig wist Yannic hier meer van, en wist mij te vertellen dat dat aan de reso pijp zelf ligt. De afstand van je uitlaat, bepaalt het toerental waarop zo'n pijp werkt. En nu bleek dat bij mij de afstand zo was, dat de reso zn werk deed bij stationair... vandaar het moeilijk oppakken en afslaan, want de motor kreeg bij zo'n laag toerental teveel tegendruk.

Dus maar even flink op zoek geweest en uiteindelijk het juiste maatje gevonden.

Gisteravond even weer flink aan de knutsel geweest en de lengte aangepast Daarna even getest, en ja hoor :D wat een verschil!!! Motor draait nu zo hard, dat de 16x8 zelfs een beetje begint te snijden in de lucht. Ben dus al erg benieuwd wat voor een geluidje dat in de lucht gaat geven!

Heb nu nog meer zin om met het bakkie te gaan vliegen :D Nu nog ff w88 op een leuke dag.

Jawel :) dank nog daarvoor :p

Maar et is volgens mij toch geen KS reso, vandaar dat ik nog verder heb gezocht. De maten e.d. die KS doorgeeft voor deze uitlaat kloppen gewoon totaaaaal niet.

In een reso zit een tegenkonus , om die maat gaat het , van de uitgang gemeten van je motor tot de tegenkonus .

Die kan bij andere merken ergens anders zitten .

Mvg johan

En als je het zeker wilt weten, moet je het aan Ruudje (nieuw lid) vragen. Die is heer en meester in het bouwen van uitlaten.

Groetjes Rob.

Is me dat ff een opsteker van het nieuwe jaar, mijn apprentice is terecht, behalve dan dat mijn vleugel onherstelbaar beschadigd is ziet de rest er nog super uit, vleugel zat er nog op toen ze hem vonden dus geen zichtbare waterschade, nu ff 3 dagen laten drogen, accu is al weer opgeladen, ben benieuwd of die nog power heeft,
Dan eens kijken of alles nog werkt, als dat zo is dan is het even een nieuwe vleugel bestellen, en frank kan weer gaan oefenen met landen en opstijgen zonder zich druk te maken of hij gaat crashen,,,,
Voor ik het vergeet wel wat laat maar beter laat dan nooit DE BESTE WENSEN VOOR ALLE!!!!!!!
en tot as zondag

ja Knarf, daar ben ik ook wel benieuwd naar. heb je 'm zelf teruggevonden of heeft iemand anders 'm gevonden en inderdaad, waar?

Ik heb hem niet zelf gevonden, maar een wandelaar, hij heeft ongeveer gehangen tussen de swift van erik en mijn gecrashte puma,, De wandelaar heeft hem samen met zijn kleinzoon uit de boom gehaald, en toen een mail gestuurd naar de wings...dus ik erg blij, vertelde de kleinzoon dat hij een klein vliegtuigje en dat ze vaak bij het veld komen kijken, ik heb toen gezegd dat ik ging proberen hem een keer te laten vliegen samen met een van onze betere piloten, dus hopelijk is dat een mogelijkheid, en voelt tzt zich iemand geroepen om met hem aan de kabel te gaan met mijn vliegtuig,,,,,

Dat is mooi om te horen frank! Wat een geluk, en dat al in het begin van het jaar :D Dat kan alleen maar meer goeds voorspellen ;)

Maarre, vleugel onherstelbaar beschadigd ? heb je al een nieuwe bestel ? :o

Leuk dat hij zo terugkomt. En wij maar denken dat hij ergens in Duitsland terecht zou zijn gekomen............

Zo'n vinder moeten we zeker proberen te belonen. Goed idee, aan de kabel. Straks weer een nieuw lid erbij.

Nee nog geen nieuwe vleugel besteld eerst afwachten wat de electronica doet...heb geeb zin om voor 100 euro te investeren terwijl een nieuwe 129 kost.....maar als alles werkt ff nieuwe vleugel en rudder bestellen en dan zou hij weer moeten vliegen......

Mooi dat je hem terug hebt, maar het feit dat we allemaal naar Uden hebben gekeken terwijl hij achter ons in een boom was beland is toch wel erg frapant. Maar toch ook weer grappig.

@Michael: vanmiddag red ik niet. Stucadoor is hier bezig. Wel jammer, want het waait nu 3bft. Dus prima vliegweer, en zeker niet koud.

Ik heb de Tarot ZYX-FBL erop zitten. Het inregelen was, na bestudering van een instructievideootje, niet echt moeilijk.
Misschien kan ik vanmiddag nog een testhovertje doen voor de laatste in/afstellingen.
Zal binnenkort een paar fotootjes maken.

Back