the Wings Nistelrode , verzameltopic

jammer kan vanavond niet komen:sad: mijn planing licht er om morgenavond te komen hopelijk lukt het met t weer n beetje ? veel plezier vanavond :wink: :yes:

en de turmoil heeft gevlogen !!! ken je die nog, Johan S.? na vijf jaar trouwe dienst tegen de muur, heeft ie vandaag toch het luchtruim gezien. vliegt wel lekker, rolt alleen wat traag en de motor heeft een probleem, die slipt :(

Bij de felix fabrikant niet .

Maar ik verhandel net met een duitse fabrikant over vleugels snijden .:D
Daar zou het vast wel mogelijk zijn .

Mvg Johan

en de turmoil heeft gevlogen !!! ken je die nog, Johan S.? na vijf jaar trouwe dienst tegen de muur, heeft ie vandaag toch het luchtruim gezien. vliegt wel lekker, rolt alleen wat traag en de motor heeft een probleem, die slipt :(

turmoil hhhhhmmm das al wel n tijdje geleden?? ik kan hem zo even niet meer voor de geest halen ,wel n erg bekende naam voor mij :yes: wel leuk dat ie goe vliegt !!:grin:

als t weer goed blijft kom ik vanavond ook efkes kletsen :mrgreen:

Te hard waaien doet het niet .

Ik ben de swift van Erik aan het reanimeren.
Krijgt een nieuw leven.
En iets minder radioaktive. :mrgreen:

full

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
dat was die flat-out (shock-flyer) van Greatplanes die ik van jou overgekocht toen jij mijn wielkapjes van de Fourstar geel had gespoten

ik ben er vanavond niet

@Michael, zou jij zondag die programmeerkaart voor regelaars mee willen nemen naar Rozenburg? de (merkloze) regelaar van mijn Turmoil slipt en een Turnigy-programmeer-kaart herkent 'm niet. of herkent die van jou ook alleen merk-regelaars?

in dat laatste geval, zou ik dan deze week in de avond een keer naar jou (Frank1 (M.)) kunnen komen om met jou a-specifieke programmeer-kaart mijn merkloze regelaar te programmeren?

alvast bedankt!!!

ik ben er vanavond ook

@poekie
ik wil je graag helpen, als ik de accu's voor de zagi op tijd opgeladen krijg mag je bij mij wel een keer aan de kabel

mvg thom

heren wat denken jullie
is het een beetje weer voor een funcub of waait het te hard?

Ik denk dat het zwaar knuppelen wordt met een schuimpje.
Niet echt relaxed vliegen...

@Johan:
Ziet er leuk uit!

@Frank1:
Kun jij mij een plaatje op ware grootte mailen van het wortelprofiel van de zagi's die jij gesneden hebt?
Dan kan ik een nieuw motorsteuntje voor Thom knutselen.

Heel de week nie meer gevlogen.
Ik mis het toch wel hoor.
Mooi weer en ik maar werken en slapen (nachtdienst)

@Johan:
Ik begrijp hieruit dat jij vindt dat Thom niet moet lessen?
In dat geval vind ik dat jij dat veel eerder had moeten aangeven.
Intussen heeft Thom al gelest met diverse nieuwe leden.
Als jij dit onveilig vindt, had je het veel eerder kunnen stoppen...

Ik vind je opmerking ook erg kort door de bocht. Als je kritiek op iemand levert, doe dat dan svp met argumenten. Graag nodig ik je uit om meer uitleg te geven in dit topic.

@alle leden:
Als andere leden het eens zijn met Johan, vind ik dat zij dat ook moeten aangeven.
Wij zijn als clubleden verantwoordlijk voor elkaar. Dus als iemand een onveilige situatie opmerkt, moet dit meteen kenbaar gemaakt worden.

Naar mijn mening is Thom het stadium van beginner ruim voorbij.
Ik heb van hem geen onveilig gedrag gezien.
De enige kritiek die ik over het lessen van Thom heb gehoord is dat hij te snel de besturing overneemt.

Ik verzoek iedereen om te reageren.

Hier moet ik op reageren: ik heb samen met Thom en Rob al eens een goed gesprek gehad. Ik heb hierin al heel duidelijk gemaakt tegen thom zelf dat ik het niet slim vond dat hij al aan het lessen is, aangezien hij zelf nog maar amper kan vliegen.

Ik heb hem toen aangeraden eerst eens een jaar of 2 ervaring op te doen, en voorlopig het lessen aan Frank en Jeron over te laten. Thom is wel degelijk nog een echte beginner. Hij heeft zich het hele jaar te veel gefocused op het vliegen met een Swift, en dat kan die ook leuk. Maar echt goed vliegen met bv een calmato zie ik hem niet doen, en ik zie hem ook nog redelijk wat fouten maken met de swift zelf. Ook denk ik niet dat als thom aan het lessen is en zich een noodsituatie voordoet, hij dan de ervaring al heeft opgedaan om deze op een juiste en veilige manier op te lossen.

Aan het einde van het gesprek liet thom mij weten dat hij mijn stelling snapte, en het ook niet meer zou doen. Nu hoor ik de laatste tijd toch al vaker dat hij weer mensen aan de kabel neemt, en heb me voorgenomen maar niks meer tegen em te zeggen omdat hij het toch niet aanneemt...

Er is inderdaad al met Thom hierover gesproken, Eric. Maar je nodigt mensen uit om in dit topic te reageren, dat zou ik niet doen. Mensen met kritiek kunnen met hem praten (in reality) en hoeven dit niet via dit forum te doen, Thom heeft er dan niks extra's aan en dit kan op hem of anderen ook verkeerd overkomen.

Erik@ Thom is al vaker door mij en anderen gevraagt om niet te lessen.

Maar daar hoort hij niet op en gaat vrolijk verder .

a: hij is een beginner en niet in staat een model buiten een schuimpje te vliegen.
b: hij is geen 18 dus is hij ook niet zelf verzekert .

Een leraar is verantwoordelijk als er iets gebeurt en ik vind dat een beginner niet mag lessen

Ik hat al een van het bestuur (gerard) een mail gestuurt om het te gaan regelen.

Mvg Johan

Back