the Wings Nistelrode , verzameltopic

Is er iemand die het leuk vind om me te helpen bij het in laten lopen van mijn ASP 10cc viertaktmotor? Bij voorkeur iemand met een statische setup, zodat ik die af kan kijken om zelf te maken. Wil leren hoe je motor in laat lopen, waar je op moet letten, etc. Tevens hoe je een brandstoftank aansluit.
Locatie maakt me niet uit, kan sowieso bij mij thuis. Lawaai geen probleem hier. Moet ik alleen wel weten wat ik klaar moet hebben liggen.

eerste tankjes zou ik wel op de grond doen. je motor loopt dan heel rijk en dus eigenlijk belabberd, hier zou ik geen vliegtuig aan willen wagen (=geen auto). wanneer de motor wat beter loopt (maar nog steeds in zijn inloop-fase zit) kun je 'm inderdaad inbouwen en ermee gaan vliegen.

@JohnFicker
Vanmiddag dus geen vliegweer.
Bovendien heb ik de atom geprakt wegens een servostoring. Wel weer bijna klaar.
Om te kijken of ik de tailwobble eruit krijg bouw ik hem weer op als 500. Dus even unstretchen. Dat is ook bijna klaar.

Viertakt altijd laten inlopen op een bok. Daarmee kun je veel beter de toerental en smering regelen. Dit zijn ring motoren en vergen andere condities als ABN of ABC motoren.
Een viertakt moet je een tank of 4 a 5 rijk in laten lopen. bij elke tank zal de hoodfnaald steeds verder dicht staan en de motor armer lopen.
Als je dit probeert tijdens het vliegen slaat de motor geheid af. Of nog erger, hij loopt vast.

Groetjes Rob.

Vandaag nog een paar mollen afgevoerd die ons veld onveilig maakten Nr 6 en 7
wist niet dat er voor zoveel van die dieren plaats was op of onder ons veldje.

Back