the Wings Nistelrode , verzameltopic

Als er maar lekker gevlogen is.
Zelf was ik niet fit genoeg. Volgende keer beter.

En misschien wel met een nieuwe motor in de heli. Die motor is nu onderweg vanuit Italie. Daar is die custom gewikkeld. Het wordt een Scorpion 3226, gewikkeld op 1200 kV. Dan heb ik net iets meer toeren, zodat de headspeed gehaald wordt met een normale 9Tands pinion in governormode.
Nu red ik dat niet, en vlieg ik met een 10T-pinion. dat levert veel torque op. Dat is inefficiënt, en belast de accuus ook erg zwaar.
De praktijk moet het natuurlijk uitwijzen, maar volgens de rekenmeesters moet het zo helemaal goed komen.
Daar komt bij dat ik dan nog wel kan stretchen. Daarbij is een lager toerental beter. Met een 8T pinion kan dat dan ook nog.

Ik denk dat we die al gehad hebben Johan.

Maargoed, ik ben op vandaag na de hele week vrij en hoop als we nog een lekkere dag krijgen nog een middagje naar het veld te kunnen :D

Als ik zo de weersverwachting zie maken we op dinsdag de meeste kans.

Vandaag kan John niet. Rob , was jij nog iets van plan? Er komt wel het een en ander aan buien aan.

Ik denk dat we die al gehad hebben Johan.

Maargoed, ik ben op vandaag na de hele week vrij en hoop als we nog een lekkere dag krijgen nog een middagje naar het veld te kunnen :D

hahaha nou t kan best nog erg mooi weer worden hoor Michael , ik heb het wel vaker meegemaakt dat er in hartje december nog steeds gevlogen werd :yes:

en anders de ski,s eronder :mrgreen:

Het weer is nu echt Herfst.

@Chopstick
Ik ben vanmiddag niet echt iets van plan. Nog aan het rondkijken voor een betere regelaar voor de 500. Denk aan een Castle Creations 75. Deze heeft een 5a BEC.

Groetjes Rob.

Dan ga ik vanmiddag klussen.

5 Amp is zeker genoeg.
Kijk of deze ESC ook een goede governor heeft. Met een FBL-systeem is dat best wel fijn.

Zal 'm niet worden vandaag. Ik krijg zo langzaamaan ontwenningsverschijnselen, dat wel.
Een beetje hoveren hier op het veldje om de hoek is duidelijk niet voldoende.

Back