the Wings Nistelrode , verzameltopic

Geduld is te leren
Dat is ons allemaal gelukt Ruud.
En crashe op de pc kost niks.
Gewoon blijven oefenen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, oefening baart kunst.
Bij een heli zit het vooral in kleine rustige bewegingen met de sticks. Totdat je 3D gaat doen.
Let ook vooral op de collective (linker stick). Als je dar niet wild mee doet, doet de heli ook niet wild.

Moed houden Ruud. Zelfs ik heb rondjes pirouettes en rondjes leren vliegen, maar het kost wel even tijd.
Allen een prettige jaarwisseling en voor 2015 een goed vliegseizoen met weinig crashes toegewenst

Jammer dat ik vandaag geen tijd heb om te trainen met dit prachtige weer. Maar als ik thuis ben ga ik toch maar m'n lipo's vullen voor het komende weekend . Dan ben ik in elk geval voorbereid mocht er nog zo'n dag komen . :)

Ik kon zaterdag ook niet Ruud, en nu is het waardeloos weer. Vette pech voor mij dus.
Hopelijk heeft de rest lekker kunnen vliegen.

fijn.
Eerst dit maar eens proberen.
Johan heeft er ook eentje gemaakt. Dus die is misschien ook wel geïnteresseerd.
Heb afgelopen donderdag zijn CC3D ingesteld. Hij moet er nog mee proefvliegen, En de FPV inbouwen.

door drukke omstandigheden wel wat laat, maar bij deze ook iedereen de allerbeste wensen voor 2015 gewenst en hopelijk nog vele mooie en zonnige vliegdagen voor jullie :wink:

Mijn eerste fpv-ervaring is een feit. De eerste vlucht ging redelijk, al kwam ik wel meteen erg hoog in de lucht. Moeilijk inschatten is dat. Je hebt nauwelijks referentiepunten.
De tweede vlucht liep helemaal fout. Ik was de orientatie kwijt, en ook de quad. Na wat zoeken gevonden. Hij had zich ondersteboven de grond in geboord. Stak amper boven het gras uit.
Er zijn een paar motoren doorgebrand. ESC's moet ik nog controleren. Verder 1 propje.

De fpv-set moet ik ook nog nakijken., maar verwacht niet dat daar iets mee is.

Voorlopig even grounded met de quad, maar de heli doet het prima.

In het vervolg toch maar oefenen met een tweede man erbij. Geen overbodige luxe, dan was me dit niet overkomen.

Tocht een hoop geleerd.

Back