Three Dee MP-XL V91 conversion naar Electro

Mario mooi gesproken over de servo's je hebt volledig dezelfde gedachte bij dit onderwerp als ik. Ik daar ene heer nw*ls*nk ook vanaf proberen te krijgen maar vliegt liever zichzelf of veeeeel erger iemand anders aan. Dom en zulke mensen mogen deze hobby niet eens begrijpen want je speelt met je leven en nog erger dat van anderen.

Wat ik hier aan kan toe voegen is het feit dat veel pro's dit ook doen. Wat ik een zeer slecht voorbeeld vindt. Daardoor gaan veel meelopers dit ook ineens doen zonder dat ze weten waar ze mee bezig zijn (hopelijk weten die pro's dit wel, en wisselen ze de servo's wat vaker)

Goed tot zover off topic. Over enkele jaren vliegen we niet anders meer als op direct 2S LiPo. Althans dat denk ik :-)

Greetz en fijne dagen allemaal!

Michiel.

michiel , dat van die pro's , dat is toch in elke tak van sport . met top competiti moeten ze maximaal presteren en levensduur is een no issue verder . . ik heb net lege brandstofcans geteld en heb dit jaar 120 liter verbruikt . dat zijn 120 vluchten per heli [2heli's] . normale sleet gaat uiteindelijk meespelen na veel vluchten , dus ik doe er niet aan mee en heb mn regelaar op 5.1 volt afgesteld . kan ik met een gerust hart het nieuwe jaar in .

Ik vraag me wel af hoe iemand erbij komt om af te leiden dat ik zomaar standaard servo's op 2S laat draaien ;) Maar goed, mochten er mensen zijn die dit proberen dan vraag ik me af of het verhoogde risico het wel waard is.

Ik zou in iedergeval het niet merken als de swash servo's 0,01 sec sneller zouden zijn. Maar dit is weer een hele andere discussie. Nu weer on topic...:x-mas:

Mario, heb je geen excel bestanden van je logger?

P.S foto's komen eraan, een dezer dagen open ik een nieuw topic.

Bart,

Alleen de laatste vlucht heb ik nog in de Unilog zitten, voor ik ga vliegen maak ik altijd het geheugen leeg.

Gr,

Mario

Bart,

Alleen de laatste vlucht heb ik nog in de Unilog zitten, voor ik ga vliegen maak ik altijd het geheugen leeg.

Gr,

Mario

Als je wat excel data zou hebben dan wil ik wel eens wat statistiek erop loslaten. M.a.w of er een significant verschil is tussen setup A en B etc. Vooral met de lipos is dit natuurlijk interessant.

Wat dachten jullie van deze servo's? Werken direct op 2s lipo en bevalt mij heeeel erg goed ;)

03119003_b_0.JPG

Die Hammerneuheit , unglaublich zu diesem Preis , unser neues Dymond Digitalservo mit coreless Elektronik.

Die wichtigste Neuheit ist die große Stellkraft bei dieser Baugröße , neu ist auch das dieses Servo direkt mit 2 LiPo Zellen (7,4V) betrieben werden kann.

Das Servo ist natürlich kugelgelagert und verfügt über ein robustes Metallgetriebe.

Grösse 40x34x20mm ,Gewicht 50g ,
Stellkraft: 150 Ncm(4,8V) 170Ncm ( 6V) , 190Ncm ( 7,4V) Stellzeit 0,17/60°( 4,8V),0,15/60°( 6,0V),0,12/60° (7,4V)

DYMOND DS 9900 BB MG digital/coreless

sow , dat is wel heel sterk 190nm ! maar hoe doen jullie dat dan , gewoon de lipo rechtstreeks de ontvanger is en een voltlimiter alleen op de gyro ?
waar heb je ze ingemonteerd tadango ?
mvg ferry

Ik heb ook nog andere servo's die 6V gebruiken en vlieg daarom op 2s A123. De ontvanger moet dit ook aan kunnen en die van mij wil zelfs minimaal 6V dus dat is perfect. Je zal inderdaad een bec moete gebruiken voor de gyro en staart servo. Als je een Spektrum AR7100 heli ontvanger gebruikt heeft deze dat ingebouwd.

Ik heb deze servo in een edge 540 van 8kg op rudder. Op 6.5V is hij al zo snel dat als ik mijn knuppel los laat hij het trillen van de knuppel gewoon volgt. De overige servo's in die kist zijn de D9500, de slag lichtere. Ze bevallen echt heel erg goed. Er zijn ook mooie lange alu hevels voor te krijgen.

Ik vind die diamond servo's relatief traag op 2S. Maar daarintegen zijn ze niet duur. :evil: wie weet zijn ze wel lekker snel op 3S ;) :rolleyes:

In vliegtuigen zal koppel waarschijnlijk meer van belang zijn dan bij heli's. Daarom zullen de meeste basis servo's voor heli's al wat sneller zijn.
Ik dacht dat de JR 8717 HV op 0,06 sec/60 zat, het koppel weet ik niet meer.

@tadango :
die Dymond servo's zag ik laatst inde FMT staan en ze zijn relatief goedkoop. Hoe is de levensduur van deze servo's ? En waar komen ze vandaan ?
(ik zoek er namelijk nog een aantal die niet te duur zijn voor mijn logo 10 3d als vervanging van hs-85mg)

Trouwens, ACT heeft ook servo's die rechtstreeks op 2s lipo werken, ze zijn alleen belachelijk duur :

Diversity-Empfänger, Kreisel, Flugmodelle und Zubehör

Bas

Tja, ik heb er 60 vluchten opzitten nu en ze zijn nog net zo goed als nieuw :) Ik weet ze alleen te koop bij staufenbiel. De overige servo's (op de nieuwe 200 series na dan) zijn ook echt goed en voor hun prijs enorm goed ;)

Van de 30 euro D9500 staan mensen altijd even te lachen als ze mijn edge zien maar als ze de servo's hebben gevoeld en zien werken lachen ze niet meer ;) Zo goedkoop en dan zulke prestaties verbaasd vaak iedereen.

Ik lees net dat jij ze in een vliegtuig gebruikt ... mmm .... daar worden ze andere belast dan in een heli ...

Nu weer on topic ...

Bas

Omdat ik het toch wel zonde vond van de oorspronkelijke lichte setup en ik volledig vertrouwen heb in de nieuwe LMT stekkers, is de MP-XL-E op een Sonja Bakker kuur gezet:yes:

En omdat alle data recordings wel hebben aangetoond dat de setup volledig stress vrij is, en de max vliegtijden nu ook wel duidelijk zijn heb ik alle niet noodzakelijke elektronica ook verwijderd, en ook de plaatsing van de lipo's heb ik efficiënter gemaakt waardoor deze niet meer horizontaal kunnen verschuiven, en er geen vaste bekabeling meer nodig is van twee x 6 kwadraat van voor naar achter.

Totale besparing 380 gram!!

Totaal gewicht van de heli is nu zonder lipo's 3194 gram met de Radix 690 blades (185 gr p.st), met de Radix SB 710 blades (die nog steeds niet binnen zijn!!) zou er nog zo'n 30 a 40 gram voordeel te halen zijn:D

Gr,

Mario

1349380.jpg

1349218.jpg

1349219.jpg

1349217.jpg

1349220.jpg

Back