Thunder-Cat K45/P20/EDF90

Op dit moment heb ik mijn romp gespoten in red bull kleuren en liggen de vleugels klaar voor verwerking.
1k0.jpg
 
We willen dit model alleen in kleine oplage verkopen, de moedermal is ook verkrijgbaar voor een producent die wereldwijd wil verkopen, is met originele afgelakte en gepolijste inlaten, cockpit plug, binnen cockpit plug en tankplug. Geheel klaar om af te mallen inclusief scheidingsplaten. De moedermal is bekleed met aluminium panels.

Dit model is 4e generatie, de voorgangers zijn Eliminator 90 van E-jets, de Super Sniper van HET ARF, en voor een amerikaan heb ik het bovenstaande model gemaakt die wilde privé een mal hebben. 10 jaar later hebben we dit model gemaakt in de huidige uitvoering maar de vleugelprofielen en de instelhoek zijn hetzelfde als de voorgangers. Dus er vliegen er al duizenden. In China moet je per duizenden inkopen voordat ze gaan produceren. De SuperSniper EDF 480 is nog veel meer verkocht.

Wil je de vliegeigenschappen zien kijk op Youtube: Super Sniper 90 HET ARF
 
Laatst bewerkt:
Dank je !! Een kit is met ingedekte vleugels en stabilo met glas versterkt, romp is kevlar versterkt en met koolstof. De electro is lichter van opbouw.
De inlaten zitten erbij. Tank en de gfk binnen cockpit met stoel etc zijn apart verkrijgbaar.
De heldere cockpit zit bij de kit en ook alle cnc gefreesde houtdelen.
Nullijn staat op de romp verwerkt in de panellines.
Nick zal nog een foto plaatsen van de gfk binnen cockpit. En de geheel realistisch afgewerkte binnenkant van de cockpit. Is erg mooi geworden.
De kit kost 395,00 (alleen zelf ophalen)
 
Laatst bewerkt:
Vliegt snel maar ook heel langzaam, vleugel heeft elastiflaps van kevlar. Zowel aileron als flaps. Model heeft twee liggers zoals BVM het doet.
 
Op de vleugel moet de voorlijst gelijmd worden, de tips, vleugel aan elkaar lijmen en dan de liggers lijmen met bruislijm.
Vleugel kan je filmen of afwerken en spuiten.
Vleugelbout plaatjes lijmen en boren voor de inslagmoer. Tray voor de apparatuur zit erbij cnc gefreesd.
Tank plaatsen met HK blauw klitband. Servo's komen in vleugel en stabilo. Iedere functie heeft twee servo.
Plaatjes (cnc) voor turbine monteren zijn inclusief. De tank zit op het zwaartepunt.
Vergelijk dit model niet met een ARF schuimpie, die chinezen werken voor een hand rijst en de kist is zeer breekbaar van en gaat kort mee.
De T-Cat vliegt strak en goedmoedig maar ook snel. Zeker sneller en strakker dan de meeste ARF van schuim.
 
Zier er prima uit. Prijs lijkt me ook niet zo gek. Beperkte oplage lijkt me geen probleem want de meesten willen alleen arf :)
 
Thanks, we doen onze best, zo leuk om iets zelf te maken, en helemaal naar eigen ontwerp te kleuren.

@poncho65, ik zal, als ik wat tijd heb, wat foto's plaatsen van het traject naar de uiteindelijke mal/resultaat.
ivm de beperkte oplage (lees heel veel werk/bewerkelijk) is het ophalen van de kits bij ons huis adres, het inpakken van de kist etc is erg veel werk en de kosten lopen hierdoor erg hoog op voor de koper.

@Tadango, thanks, het zou zo gaaf zijn als men weer wat meer old scool zou gaan bouwen.... maar realiseer me dat ARF wel heel gemakkelijk is, men heft steeds minder tijd....
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dirk, bedankt !! Ja wij vliegen ook op ACH, je krijgt alle hulp die we kunnen geven. Leuk als er drie vliegen op ons veld.
Gisteravond hebben we nog op het veld vreselijk lekker gevlogen met de nieuwe Strega en de Ultra racer. Beide 3S 2200, we waren heel blij met het vlieggedrag en de snelheid.
 
Berto heel erg bedankt voor de vakkundige technische ondersteuning !! Je nam echt de tijd voor ons en je uitleg was duidelijk en diepgaand. We hebben veel kennis verworven door je adviezen.
 
De plug van de inlaten en de tank: alles is gemaakt van balsa en de zelfde afwerking als ik bij de cockpit heb beschreven.
 

Bijlagen

  • IMG-20170512-WA0006.jpg
    IMG-20170512-WA0006.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 476
  • IMG-20170724-WA0020.jpg
    IMG-20170724-WA0020.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 485
Laatst bewerkt:
De plug en mal van de gfk binnen cockpit: De mal is nog niet schoon gemaakt, gepolijst en in de was gezet. Deze hebben we net geopend, we waren heel tevreden. De rode plug hebben we van triplex (bodem) en balsa gemaakt, daarna epoxy 2x om het balsa hard te maken, toen 2x spuit plamuur, en weer schuren, daarna primer, weer schuren daarna aflakken en polijsten en in de was zetten.
 

Bijlagen

  • IMG-20170713-WA0002.jpg
    IMG-20170713-WA0002.jpg
    152,9 KB · Weergaven: 457
  • IMG-20170718-WA0003.jpg
    IMG-20170718-WA0003.jpg
    157,7 KB · Weergaven: 448
Laatst bewerkt:
Freubelwerk van Nick, (ik was jaloers):
 

Bijlagen

  • IMG-20170724-WA0038.jpg
    IMG-20170724-WA0038.jpg
    147,4 KB · Weergaven: 556
  • IMG-20170725-WA0001.jpg
    IMG-20170725-WA0001.jpg
    221,2 KB · Weergaven: 582
  • IMG-20170725-WA0029.jpg
    IMG-20170725-WA0029.jpg
    121,7 KB · Weergaven: 524
Back
Top