Thunder-Cat K45/P20/EDF90

Dank je, we hebben onze best gedaan, was veel plakwerk maar maakt het wel af, cockpit toont ook mooi. Je krijgt dat console bij de kit en de instrumenten afbeelding om het echt te maken.
Je hebt hier een hele lekkere kist mee, je ziet de filmpjes hoe strak hij vliegt. Berto heeft de krachtbron. Deze is heel betrouwbaar vooral om de snelle herstart. Berto heeft er al heel veel vlieguren mee gemaakt. Super turbine.
Neem wel 3mm staal voor de stangen of 4-40 draadeind van Sullivan.
Je bent toch bijna jarig, smile. Verkoop het anker van je boot dan ben je er ook.

Groetjes,
Look
 
De vleugels:

Kevlar-hing en de vleugel is verstevigd met glasdoek, waarna er nog 3 liggers de versteviging afmaken.
Vooraf is rekening gehouden met servo-snoer gootjes.
De aileron en flap is reeds ingezaagd.
Hier wat foto's:

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg
 
De tips zijn een sandwich constructie > balsa/triplex/balsa en op maat gefreesd, alleen nog lijmen en in vorm schuren.
 
Ik wil Berto van Remotejets.com heel erg bedanken voor het neerzetten van de romp voor de verkoop van de moedermal.
Jetpower was wederom een super geslaagd weekend, helaas ging het zaterdagmiddag regenen om een uurtje of 16:00 en zijn we maar weer terug gegaan.
Wat een prachtig spul allemaal daar zeg.
540.jpg
 
We hebben vandaag de eerste tank met kevlar uit de mal gehaald, we zijn er erg tevreden over, mooi gewicht en super sterk.
Voor extra sterkte hebben we aan de onderkant nog wat kevlar toegevoegd, wat het een mooi geheel maakt.
zie foto's:

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg
 
Hebben jullie de mix van de grondstoffen voor de tank nog moeten aanpassen?

Kan men die samenstelling van de grondstoffen ook gebruiken voor gewone benzine?

Omdat jullie Kevlar hebben toegepast,is het dan de bedoeling dat de tank ook nog is een extra functie heeft om constructule stevigheid te geven aan de romp?

Veel bouwplezier toegewenst:Robin
 
Hebben jullie de mix van de grondstoffen voor de tank nog moeten aanpassen?

Kan men die samenstelling van de grondstoffen ook gebruiken voor gewone benzine?

Omdat jullie Kevlar hebben toegepast,is het dan de bedoeling dat de tank ook nog is een extra functie heeft om constructule stevigheid te geven aan de romp?

Veel bouwplezier toegewenst:Robin


Hi Robin,

De tank wordt met brandstof bestendige speciale epoxy gemaakt.
De hoeveelheid lagen glasdoek kon minder, waardoor een mooie lichte tank gemaakt kan worden.
Kevlar is een duurzamer goedje, bied super stevigheid en is lichter en taaier, en naar ons idee een stuk mooier.
De tank zal geen extra stevigheid bieden aan de romp, tenminste daar zijn we niet van uit gegaan.
Wat wel weer gaaf is, we hebben alle beschikbare ruimte gebruikt om de tank op 1,4 liter te krijgen op het zwaartepunt en zo klein mogelijk.
Een deel van de turbine zal in de uitsparing van de tank komen.
Ik zal even wat foto's maken van de tank in de romp met de turbine dummy...

Grtz
Nickos
 
Brandstof bestendige epoxy? Dat is normale epoxy altijd na 1 week uitharden....

OK dank je, maar benzine bestendige epoxy is net zo duur en lijkt mij veiliger. Ik hoor altijd dat met gewone epoxy de tank na een jaar week wordt,
dit willen wij absoluut tegen gaan.
 
Vandaag zijn we bezig geweest met de motor-munt voor de electro versie 90mm, turbine versie zal iets naar achteren in de romp gelijmd worden.
Ook de vleugel versterking waar de aansturing op bevestigd worden zijn met constructie lijm in de vleugel aangebracht!
540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Look wat denken jullie van de nieuwe KingTech 70 !!!!!! lijkt mij alleen even rekenen voor wat de tank inhoud net iets meer Vindt ok wel een uitdaging
 
Hihi, voor die paar keer volgas blazen zal een grotere tank niet echt nodig zijn ;-)
 
En denk ook dat een k45 al dik vermogen genoeg is.
Dit is kistje is niks groter dan de avanti en dat gaat prima.
Met een k70 word het echt een raket is dan zeker een uitdaging dat klopt natuurlijk weer wel.
 
K70 is gewoon een veel betere keus als de K45. Gewicht is gelijk en qua geld liggen ze ook erg dicht bijelkaar. Nu een K45 kopen is gewoon een slechte keus.... K70 op K45 toeren laten draaien is wel een goed idee :)
 
Daar heb je zeker een punt heb zelf een k45 en heb op Jetpower nog een k70 bij Berto opgehaald.
Maar voelt de gas curve op je zender nog wel goed aan.
En in de landing zal hij ook wel ietsje sneller binnenkomen.
De xbl 70 van jetsmunt heeft een menu erin zitten waarbij je kunt ingeven hoeveel vermogen je wilt hebben.
Deze hadden wij vorig jaar november besteld maar kwam helaas niet.
Maar gelukkig had kingtech hun huiswerk wel voor elkaar.
Achteraf zijn we er blij mee kingtech is gewoon ook prima.
 
Back
Top