Thunder Roc vliegt ook indoor!

De vleugel en staart van de Thunder Roc zijn na alle experimenten aan vervanging toe, ik gebruik geel spinnakerdoek uit de vliegerwinkel (weer een kanarie?).
Ook ga ik een andere vogelkop maken, de oude heeft teveel schade opgelopen, helaas...........Zal als het klaar is wat foto's posten :)
 
Was wel de bedoeling, komende zondag weer.

Vanavond de vleugels even uitslaan in Rotterdam.
 
Thunder Roc heeft een nieuwe jas en kop, eigenlijk een heel andere vogel nu.
De kop heb ik met klittenband bevestigd, die kan nu veel beter tegen een harde landing en is ook gemakkelijk te vervangen.
Vleugel wat groter gemaakt, ben benieuwd hoe dit vliegt, kleiner maken kan altijd nog :wink: helaas even afwachten, teveel wind de laatste dagen :cry:
Gewicht zonder accu 225gram.
pb100103k.jpg

pb100111k.jpg
 
Ja, van verpakkingsmateriaal gemaakt, uitgezaagd met figuurzaag en gekleurd met viltstiften. EPP lijkt het wel, ca. 2cm dik.
Dit als voorbeeld gebruikt:
ornikop2.jpg
 
Het zit niet altijd mee, maar in ieder geval weer wat wijzer geworden. De Thunder Roc weigerde alle medewerking met zijn nieuwe kop, hij vloog alle kanten op behalve waar ik naar toe stuurde :cry:
Ik vermoed dat de kop te groot is, hij werkt als een soort kielvlak, maar omdat deze VOOR het zwaartepunt zit, geeft dit instabiliteit.
Dus gaan we het anders proberen :wink:
 
Zo dus :wink:
Dit kopje heeft weinig zijdelings oppervlak, hopelijk vliegt dit beter.
Ziet er wel wat "onvriendelijker" uit, maar je moet wat proberen toch?
PB130133k.jpg

PB130141k.jpg

PB130160uk.jpg
 
1.5mm epoxy en figuurzagen maar, reservezaagjes bij de hand houden :wink:
Ik spreek maar niets meer af voor Alphen, er komt altijd wat tussen :cry:
Volgende keer weet ik ook al dat het niet lukt, maar ik ga wel PROBEREN om 10dec te komen :?:
 
10dec inderdaad gevlogen in Alphen met de newthunderroc, viel niet mee, besturing viel tegen, hij vloog wel, maar er moet nog veel getrimd worden...................
 
Hij vliegt nu goed, door de lichte nieuwe kop was het zwaartepunt te ver naar achter gekomen, staart iets ingekort, zwaartepunt nu weer ok :wink:

pb130128k.jpg
 
Na lange tijd aan de muur te hebben gehangen heb ik de Thunder Roc weer eens te voorschijn gehaald en gisteren mee gevlogen.
Althans geprobeerd mee te vliegen, hij vloog namelijk voor geen meter meer :(
Bij nader inzien klapte hij wel erg moeilijk en langzaam.
Blijkt dat de Icarex vleugelbespanning nu door een of andere oorzaak zo strak staat als een trommelvlies en daardoor klapt de vleugel heel erg moeilijk naar beneden.
Eens kijken hoe we dat gaan oplossen :confused:
Zal nog niet zo eenvoudig zijn omdat ik de bespanning op het geraamte had gelijmd.
 
Laatst bewerkt:
Gelukt, hij vliegt weer :D
Eerst de rondlopende uitsparingen in het midden van de vleugel voor en achter groter gemaakt. Dit hielp al redelijk, de spanning tussen beide vleugelhelften was al een heel stuk minder. Daarna nog met een dunne en hete soldeerboutpunt een drietal speten in het midden van de vleugel gemaakt. Vleugel klapt nu weer soepel omhoog en omlaag.

P4011141_640.jpg


P4011143_640.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Thunder Roc heeft weer erg lang aan de muur gehangen, vandaag alle stof verwijderd en binnenkort maar weer eens een vluchtje ermee maken.
Het vliegen met de heli's wordt toch wat lastig nu het buiten steeds frisser wordt, zo'n orni vliegt wat meer relaxed ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top