Raad gevraagd :
Ik ben opzoek naar een andere buitenboord motor voor de Thunder Tiger bandit obl.
De huidige is nu van kompleet kunstof en is voorzien van een 1800Kv motor .
Nu wil ik van het kunstof staart stuk af , en wil graag een aluminium versie hebben, en na een beetje zoekwerk op de volgende uitvoering gestuit van HK, echter is deze geschikt voor een 380 Size motor en is wat , in schaal, wat kleiner voor de Bandit .De bandit is circa 88 cm lang .
Het doel is natuurlijk om wat harder te gaan op 4S , buiten dat er geen grotere prop mogelijk is dan 42 mm, wat is nu mogelijk.
Buiten de verhouding in schaal , zat ik te denken aan om de buitenboord motor te kopen van HK en daar op een leopard LBP2850/3.5D *3790(of 3300)UpM/V motor te monteren voorzien van waterkoeling .
Dit alles op 4S , enige nadeel is dat er waarschijnlijk niet groter gepropt kan worden dan 32mm.
Theoretisch zou ik met de speed calculator met een 32mm prop en bovenstaande setup op rond 90 KM/h uit komen , buiten het feit of de romp dit aan kan is dat een grote snelheid toename tov de stock versie , circa 65 Km/h .
Nu is de vraag of dit wel een beetje goed gaat qwa setup, kan de buitenboard motor het wel aan, is er niet te veel warmte ontwikkeling.
Het alternatief is een outboard unit te kopen van bv O.S max en daar een 36MM motor op te monteren en is meer is schaal.
graag ideeën en input .