Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

Heb vandaag een xbox360 voeding aangepast om mijn Eco 8 lader van voldoende wattage te voorzien. Kan nu eindelijk de volle capaciteit (7 ampere) van de lader benutten:D

Kan het aanraden aan iedereen die een goedkope oplossing zoeken. Op marktplaats zijn er genoeg te koop voor rond de 10 à 15 euro. Voor dat geld heb je een 175 watt voeding wat max rond de 14 ampere kan leveren. Let wel, er zijn verschillende wattages beschikbaar.

Zie How to turn an X-Box 360 PSU into a 12v lab PSU voor instructies voor het aanpassen van de voeding.

Gr.

Vandaag in de winkel geweest om de mt4 eens in real life te bewonderen .
Maar ik had mijn twijfels bij een paar puntjes waardoor ik hem ( nog ) niet gekocht heb.
Nu heb ik een paar vraagjes die mij kunnen overhalen om wel of niet tot aanschaf over te gaan.
1 :Tov van mijn HPI en Traxxas auto's is deze niet waterdicht - kan ik veilig met deze auto in nat gras rijden ?
2 ; geen slipperclutch ? kost me dit niet spurgears of kapotte aandrijflijn ?
3 ; de aandrijfassen hebben cvd's aan de wielzijde , maar zal de dogbone niet snel in gaan slaan aan de diff zijde ?

Ik twijfel tussen deze auto en een e-Revo maar naar mijn mening heeft de traxxas niet de meerwaarde aan auto ten opzichte van hoeveel duurder hij is .

Graag advies van collega hobbyisten.

Vandaag in de winkel geweest om de mt4 eens in real life te bewonderen .
Maar ik had mijn twijfels bij een paar puntjes waardoor ik hem ( nog ) niet gekocht heb.
Nu heb ik een paar vraagjes die mij kunnen overhalen om wel of niet tot aanschaf over te gaan.
1 :Tov van mijn HPI en Traxxas auto's is deze niet waterdicht - kan ik veilig met deze auto in nat gras rijden ?
2 ; geen slipperclutch ? kost me dit niet spurgears of kapotte aandrijflijn ?
3 ; de aandrijfassen hebben cvd's aan de wielzijde , maar zal de dogbone niet snel in gaan slaan aan de diff zijde ?

Ik twijfel tussen deze auto en een e-Revo maar naar mijn mening heeft de traxxas niet de meerwaarde aan auto ten opzichte van hoeveel duurder hij is .

Graag advies van collega hobbyisten.

1: de savage en de erevo zijn ook niet waterdicht (dan heb ik het over de regelaar)
2: De mt4 heeft een centerdiff(voor een monstertruck feeling moet je deze vullen met 100.000+ CPS diff olie). Als je een land is dit meestal niet met 4 wielen tegelijk. Zodra je land met de voor of achterwielen eerst wordt de klap op gevangen door de diff werking (ook een soort slipper clutch) De hele aandrijflijn is bulletproof dus maak je daar maar geen zorgen over ;).
3: Nee is niet mogelijk want zoals je al zei zit het aan 1 kant vast. Als ik de mt4 door zijn gehele suspension travel laat lopen heeft de as altijd nog +-3mm ruimte voordat de as de binnenkant van de outdrive raakt. Dus ruimte zat.

Als je twijfeld tusse de erevo en mt4, zou ik 100% voor de mt4 gaan. De mt4 heeft bulletproof aandrijflijn(center assen +-5mm zelfde voor de assen naar de wielen), velen malen sterker dan de e revo(weekje terug van een heuvel gelanceerd +-2 meter hoog op de voorwielen alleen een toe link was uit het stalen balletje gesprongen), de weg ligging is ook veel beter (ik heb vroeger een erevo gehad en die verkocht voor de mt4)

Onderdelen zijn ook redelijk goed verkrijgbaar bij Duitsland Engeland en USA, ook nog eens goedkoop ook ;).

Ik zeg kopen!, ga je zeker geen spijt van krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de antwoorden , ik ga toch voor de mt4 .
Zojuist een mail gestuurd naar mijn lhs om een prijs te laten maken .
Ben benieuwd hoe we ermee weg gaan komen , maar ik hou jullie zeker op de hoogt.

Wish me luck !!

Maandagmiddag edit :

Hij is besteld !!

Laatst bewerkt:
klopt loopt heel soepel, raad je wel aan om olie in de diffs te vervangen voor dikker. Ik gebruik 50.000 voor 100.000 center 30.000 achter. Rijdt top.

Onderdelen zijn ook redelijk goed verkrijgbaar bij Duitsland Engeland en USA, ook nog eens goedkoop ook ;).

Hé WonderTiger,
welke shop in Duitsland en Engeland ken jij waar ze onderdelen verkopen voor de MT4?
Ik heb mijn auto in Duitsland gekocht bij SMDV voor toen nog 429,- euro. Inmiddels is de prijs iets omhoog gegaan maar gelukkig ontving ik nog wel de versie met de zender met LCD i.p.v. de 'nieuwe' goedkopere versie voor een hogere prijs :rolleyes: Echter verkopen zij geen onderdelen voor de MT4.

Toffe website heb je trouwens. Ik neem tenminste aan dat het jouw website is gezien je nickname en onderschift. Iedere dag hou ik de nieuwe berichten op het forum bij.

Ed

Shop in engeland die ik redelijk vaak gebruik is: www.modelsport.co.uk.
In duitsland zijn er meerdere, als je dit intikt op google: "Thunder Tiger modellbau" kom je meerdere shops tegen. Eén daarvan is mhm-modellbau. Ook een optie is TopRc.nl die kan alles leveren met ongeveer een week voordat hun het op voorraad hebben.

Nee ik run de website niet, ik ken die admin wel redelijk, mijn naam heb ik op dit forum veranderd om op www.wondertiger.com wat meer leden te krijgen. En voor iedereen die een mt4 heeft is wondertiger een prachtig forum.

Mooie brace!!!! Let wel op, het stalen busje kan verbuigen ;).

En toch even vragen, heb je dat dopje en de kleur van mijn brace genomen :mrgreen: :mrgreen:??? Ik ben die mikeking111 op wondertiger ;).

Ziet er strak uit hoor die brace! Mooi om te zien dat er geleidelijk aan steeds meer MT4 eigenaren er bij komen:D

Mijn auto komt trouwens ook van SMDV vandaan. Heeft toch ruim 100 euro gescheeld met wat je hier in NL zou moeten betalen.

Mooie brace!!!! Let wel op, het stalen busje kan verbuigen ;).

En toch even vragen, heb je dat dopje en de kleur van mijn brace genomen :mrgreen: :mrgreen:??? Ik ben die mikeking111 op wondertiger ;).

Haha , ik heb inderdaad de mikeking brace als voorbeeld genomen , leuk om nu te weten dat jij dat bent .

Vandaag 1 acculading leeggereden & 4 keer the walk of shame mogen lopen omdat de auto er na een sprong mee stopte doordat de accustekkers losschoten .
Ik heb op een traxxas Y kabel een deans gesoldeert om rechtstreeks aan te kunnen sluiten zonder verloop .
? Iemand leuke tips om de accukabels te borgen ?

Edit ,

Ik heb de y-kabel simpelweg met een tie wrap aan het bovenste chassis rek vastgezet & tadaaa , probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Aan de male dean connector zit een soort gebogen verenstaal. als je die iets meer buigt koklmrn ze strakker t ezitten

Nog niet de juiste diff olie voorhanden dus heb vandaag geprobeerd om het opzwellen van de banden wat te verminderen met hulp van O- ringen.
Heb nu een ring van 160x3 mm eromheen zitten , maar helaas zonder resultaat . Misschien zit de ring niet strak of genoeg of rekt deze teveel mee.
Hopelijk is de rek er wat uit als ik ze vastlijm op de band , maar dat kan ik morgen pas testen .
541d12cd-86d4-be6e.jpg

opzich hoef je geen o ringen te gebruiken met 4s. De banden balloonen niet veel op 4s imo.. Rijdt nu al een tijdje zonder o ringen maar de slijtage is mooi gelijk matig...

Back