Thunder Tiger MT4 G3 Topic!

als je je daar over druk gaat maken kan je over veel dingen pissig worden. als het je echt woest maakt kan je et ook gewoon effe melden bij een mod

ik ben het wel gedeeltelijk met marco eens hoor jens, er zijn in totaal wel ongeveer 2 blz vol gekladdert, om het zo maar te zeggen, met compressor gebeure. en nieteens alleen op dit topic...

Om het topic weer een beetje normaal te krijgen, een update :).

Zondag even langs de baan in purmerend geweest. Was leuk, paar backflips geprobeert, grotendeels kwamen niet goed terecht... Hierdoor zit er nu in de proline kap een scheur van 5cm. Ook heb ik het voor elkaar gekregen om de voorste body post door me kap heen te scheuren. Wordt dus een versteviging maken. Voorr de rest heeft de auto geen krimp gegeven, kwam er zonder kapotte onderdelen vanaf :D.

Zender batterijen ga ik morgen eruit halen en een 3s lipo in plaatsen. Foto's volgen.

Verstuurd van mijn GT-I9300

Even jullie wijsheid over de aandrijasjes, afgelopen ritje floepte aan de voorkant een dogbone uit de cup.
Geen probleem, even het armpje losdraaien om hem terug te wippen en klaar. Echter na 5 minuten gebeurde dit weer opnieuw.
Iets waar ik eigenlijk nooit troubles mee heb gehad. Nu blijkt achteraf dat deze aandrijfas gewoon wat krom was en om de tijd te overbruggen dat er een nieuwe binnenkomt heb ik deze wat teruggebogen zodat ik toch gewoon kan blijven rijden.
Verdere controle leverde me op dat 3 van de 4 asjes wat swingelen.

Kan ik met deze slag in de asjes doorrijden of Zal dit wel meevallen ? Of moet ik bij voorbaat nieuwe asjes gaan scoren , iets wat ik liever niet doe aangezien ze toch best wel duur zijn.

proberen recht(er) te krijgen met een schroefbank. heb ik ook een tijd geleden gedaan en nog steeds geen problemen. maar ik ben wel van plan om een nieuwe te kopen want er werkt wel een kracht op je lagers.

niet nodig, bij mij zijn ze ook wat gebogen. geen problemen ermee...asjes worden altijd wel wat krom. Als je as eruit blijft vliegen zou je even moeten kijken naar de pillow balls die je in je draagarm schroeft. Beneden moet je ongeveer 2 schroefdraad blijven zien (van de pillow ball) en boven ongeveer 1 schroefdraad blijven zien. Bij mij bleef ook 1 pillow ball niet zitten. Na elk ritje moest ik die weer vasr draaien. Druppeltje seconde lijm en is niet meer los gekomen bij mij...

Lagers krijgen iets meer te voorduren. Mt4 heeft 2 grote lagers, denk dat deze eerder kapot gaan aan zand en vuil dan aan een ietsje gebogen as.

Koop je toch nieuwe asjes moet je er niet gek van opkijken dat deze ook snel een beetje slag hebben.

Verstuurd van mijn GT-I9300

niet nodig, bij mij zijn ze ook wat gebogen. geen problemen ermee...asjes worden altijd wel wat krom. Als je as eruit blijft vliegen zou je even moeten kijken naar de pillow balls die je in je draagarm schroeft. Beneden moet je ongeveer 2 schroefdraad blijven zien (van de pillow ball) en boven ongeveer 1 schroefdraad blijven zien. Bij mij bleef ook 1 pillow ball niet zitten. Na elk ritje moest ik die weer vasr draaien. Druppeltje seconde lijm en is niet meer los gekomen bij mij...

Ik neem aan dat je Pivot-ball bedoelt. (Pillow is een kussen, zal de auto correctie van de telefoon wel doen :mrgreen: )
Maar idd, een drupje secondenlijm of loctite doet wonderen bij die dingen. gingen bij de revo ook altijd iets los zitten.

Back