Thunder Tiger st4 G3 topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door GerbenL, 24 okt 2013.

  1. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Klopt het dat de Thunder Tiger ST4 G3 bijna overal uitverkocht is en er binnenkort een nieuwe uitvoering van komt?
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
  3. Denn

    Denn

    Lid geworden:
    22 aug 2013
    Berichten:
    23
    Kan iemand mij vertellen wat de standaard tandiwle overbrenging of verhouding is van een ST4 G3?
    Ik kom het zo snel niet tegen.

    Ik begreep dat dit 50/50 moet zijn op de voor- en achterwielen.
    Wat ik bij mijn ST4 heb is dat hij meer op de achterwielen overbrengt, een stuk meer.
    Ik heb hem zo gekocht, maar wil het liefst meer naar de voorwielen ook hebben.
     
  4. Speedycon

    Speedycon

    Lid geworden:
    29 nov 2014
    Berichten:
    17
    Ik verwacht eerder dat dit ligt aan de olie in de differentiƫlen. Vul het center differentieel maar eens met dunnere olie en er zal veel meer kracht naar de voorwielen gaan. Dan krijg je wel last van ballooning van de voorwielen....
     
  5. Denn

    Denn

    Lid geworden:
    22 aug 2013
    Berichten:
    23
    En welke olie raad je mij aan Speedycon?
     
  6. Speedycon

    Speedycon

    Lid geworden:
    29 nov 2014
    Berichten:
    17
    Ik vind meer aandrijving op de achterwielen juist fijn aangezien ik hem voornamelijk voor bashen gebruik. Momenteel heb ik er 200k in zitten. Op het wondertiger forum raden ze zelfs 500k aan. Met lichtere setups heb ik geen ervaring. Post je vraag anders eens daar....krijg je zeker goed advies.

    Fabriek af komen ze met alleen wat vet in het differentieel. Hier heb ik 1 of 2x mee gereden met veel vermogen naar de voorwielen en dus ook enorm veel ballooning.
     
  7. Floris Zuidema

    Floris Zuidema

    Lid geworden:
    26 okt 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Zeist
    Goede avond allemaal,
    Nog iemand die deze threat toevallig leest?
    Ik ben ook al een paar jaar in het bezit van een ST-4 G3. Super blij mee en echt een beest van een wagen. Ik wil deze winter eens wat nieuws proberen en hem op 6s laten gaan. Neem aan de standaard 80A esc niet tegen die brute kracht is opgewassen dus die zal wel vervangen moeten worden. Iemand een goede suggestie voor een goede en betaalbare 6s esc? 2e vraag: Is de auto zelf daar goed tegen opgewassen? kan ik de standaard tandwielen houden zonder dat ze opgesleten worden, of de standaard motor te warm wordt?
    Ben benieuwd naar jullie ideeƫn :D
    Groet,
    Floris Zuidema
     

Deel Deze Pagina