Thyssen 2

Na het schoonmaken en opnieuw vetten uiteraard in omgekeerde volgorde.


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ingevet en daarna het overtollige vet weer verwijderd, wat denk jij dan Frederik?

(let op, als jij denkt wat ik denk dat jij denkt dat het is, geef dan maar geen antwoord want ik denk niet dat toegestaan is op het forum....)
 
Ja ik heb in mn Dusseldorf echt schroefasvet gehad, maar toen trokken mn motoren meer dan 20 ampere weg en je kon er een ei op bakken.

Dus niet verder vertellen, maar ik heb er bij gebrek aan vet uierzalf tussen gedaan en het is nog goed voor mn vingers ook.
In de dusseldorf heb ik er goede ervaring mee als schroefasvet en wilde dit dus ook maar testen.

Nu ben ik de servo's aan het terugplaatsen en afstellen.
Dat valt niet mee met die kleine slag die ze mogen maken.

Helaas is het water in de vijver en de singel niet helemaal geschikt voor een testvaart met een Voith-Schneiderboot.
 
Dus niet verder vertellen, maar ik heb er bij gebrek aan vet uierzalf tussen gedaan en het is nog goed voor mn vingers ook.
In de dusseldorf heb ik er goede ervaring mee als schroefasvet en wilde dit dus ook maar testen.

.

Dat deed ik al toen zat jij nog in de luiers denk ik
Ik gebruik nooit anders hoor
Maar dan wel de gele hoor
mvg
Frederik

mvg
Frederik
 
@ Huub,

Ik had dat vet wat draden trekt, dat is in ieder geval geen succes.
Het kan dat het met een beetje smeerolie beter werdt, maar dat hou je wel weer de kans op vlekken in het water en die ongein.

Daarom ging ik voor het huid en milleuvriendelijke uierzalf.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was het dan tijd voor een proefvaart.

full

Overigens zijn beide boten met vaaraccu's maar zonder ballast.


Hij voer goed alleen moet hij nog wat worden afgesteld en moet ik er nog mee leren varen ook...

Recht vooruit of achteruit valt tegen voor de eerste keer.
Blijkbaar leveren de Voiths niet evenveel kracht of mankeerd er iets anders aan de afstelling.
De boot draait op zn plaats en wil ook makkelijk dwarsweg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Pergootje, ziet er goed uit hoor ik wordt er draaierig van, maar wat je zegt nu nog leren manouvreren en dan 4 of 6 bakken er voor en op naar Duisburg Ruhrgebied.
En wel op tijd terug voor WerkSchepenDag 2009..

MOOOOIIII !!!!

groetjes, Brandaris
 
zo heej.... daar word je draaierig van!
mooi om te zien dat alles goed en zo te zien soepel werkt, met Voith's onder je boot kom je erg in de verleiding om lekkere bochtjes te maken. succes met het oefenen met varen.

groeten,
Jan

==============
varend: havensleper Radha 4 met Voith-aandrijving
 
Ja een Voith nodigd uit om te spelevaren en laat dat nu net mijn hobby zijn....

Met een bak ervoor zal het veel minder zenuwachtig varen maar de afstelling moet ook nog beter.

Ik wilde er een geluidsmodule inzetten maar die maakte zo een herrie.
De voiths maken zelf nog veel meer herrie merkte ik nu.
Toch die geluidsmodule maar plaatsen, mischien overstemd dat een beetje.
Kan hem tenslotte aan en uit zetten via de switch.

@Brandaris
Die 4 bakken gaan voor de Lehnkering 16 waarna de Thyssen ze van stroom de haven in mag brengen.
Werkschependag zal voor mij ws niet lukken.
Te ver, mogelijk geen tijd en geen vervoer....

@Jan de K
Die Radha 4 ziet er prima uit.
Ik heb de Parat wel eens zien varen, is dat hetzelfde onderwaterschip qua plaatsing van de Voiths en de kiel?
 
Nou nou: wat een zenuwlijers filmpje is dat geworden zeg:confused:
Het is maar te hopen als dat dat met 1:1 zo niet gaat.
Je collega*s zouden er wat van krijgen he.;);)
lol lol
Maar even serieus.
Met wat voor zender bestuur jij dat spul?
Ik meende te weten, als dat Roel het met een computerzender doe.
Daar kun je de afstellingen MOOI mee programmeren he
Ook de afstand van je servo*s he
En ik vind als dat het wat te ver voorover ligt
Zo zwiept de kont ook wel wat gemakkelijker heen en weer he
En die herrie is dat dan niet te verhelpen
Te veel ruimte op de tandwielen misschien
En bij victronic daar schijnt een nieuw geluids module uit te komen
Moet je maar eens naar kijken
mvg
Frederik
 
Back
Top