Thyssen 2

Om te voorkomen dat de verveling toeslaat bij het bouwen van mijn andere project(en) ondertussen even een proefvaart gemaakt met de thyssen.
(de 2e keer varen pas)

Een zak met loodjes mee die ik van een oude visfuik had gehaald.
De boot in het water en loodjes aan dek leggen tot de ligging me beviel.

Het varen.

Hij stuurt nu nog steeds goed.
Gooit niet meer zo met zn kont als in het filmpje, maar stuurt nu wel beter rechtuit.

Bij 20 loodjes dacht ik, nu vind ik het prima.
Ze lagen helemaal achterop achter de ronde kisten.
Bij thuiskomst even het zootje in de weegschaal en de boot blijkt een halve kilo in het achterschip nodig te hebben.

De motoren werden niet warm en er kwam geen water binnen.
Eigenlijk maar een saai verslag zo zonder foto's maar de boot is maar een waaibakje met deze wind en zonder duwbak.
Binnenkort de duwbak er voor en hopelijk dan foto's en een filmpje....

Michiel, dat valt me tegen geen foto's geen filmpje alleen maar leesvoer.
maar jij heb het druk zat met je reddingboot en de donou sleper Passau en dan nog alle verslagen bij houden ! druk druk druk

Brandaris.
Als je even naar Rozendorp komt, kan je even het roer nemen terwijl ik plaatjes schiet. :p

De Thyssen heeft nu alleen nog verfwerk te doen.
Die gaat voorlopig weer even op de plank, maar nu weet ik wat ik aan de ballast moet doen.

De Accu's voor de blusboot staan op te laden, de rest is vol dus de Thyssen, Dusseldorf, Passau, de Esmeralda en met een ingreepje zelfs de Bermpohl kunnen varen.

Ja helaas heb ik het druk met mn bootjes, dat is een slecht teken als zelfstandig schipper...

Voith Schneider

Wie kan me helpen?
Ben sinds enige jaren ook in bezit van de thyssenII.
Nu is vorig jaar bij het varen een van de motor tandwielen in de soep gedraaid, ben nu al geruime tijd op zoek naar nieuwe tandwielen en heb al diverse modelbouw winkels bezocht maar deze kunnen me niet verder helpen.
Wie heeft er enig idee waar de tandwielen nog wel te verkrijgen zijn?

Hallo Andre,

Misschien even een eigen topicje starten, en daarin de vraag stellen?

Want er gaan geheid vragen terug komen, zoals: wat voor motor, staat er een merk en type aanduiding op de overbrenging waar de tandwielen van kapot zijn, etc. etc.
Want met alleen maar de informatie dat het om een Thyssen duwboot gaat komen we niet ver.

VrGr,

Theo

Goedendag,
Ik kan via-via een thyssen II duwboot in goede staat, met 2 voits kopen. De boot is verder helemaal leeg. Mijn vraag is: wat is een reele prijs voor deze boot, zodat ik een indicatie heb.
Alvast erg bedankt!
Gr Jeroen

Back