Tien procent schaalafwijking of minder

Na een avondje meten en plakken zijn de beide vleugelhelften nu gereed.
Het is gelukt om het reclame design niet door de servo openingen te laten doorbreken.
Alleen nog de servo draden aan een Emcotec stekker solderen.
Ik kreeg een tip om een nieuw product van Emcotec te gebruiken.
Sinds kort heeft Emcotec een soort printplaatje in het pakket wat je aan de 6 stekkerpootjes kan solderen , op dit printplaatje kan je dan de servo draden solderen.
Hierdoor wordt de stekker als geheel steviger en worden de draden beter vastgezet.
Ook kan deze stekker printplaat combinatie de trekbelasting op de servodraden beter aan.
mm31ag.jpg

9pygpg.jpg
 
Ja, hij wordt mooi zeg. Geweldig ! wat een werk heb je er in gestoken, het resultaat mag er dan ook wezen. Als hij net zo vliegt als hij er uit ziet dan wordt dit een perfecte kist.
Oh ja, en er zit tenminste een echte motor op, dat maakt het helemaal af. Keurig !
 
Het is geen 4 takt maar een Yesterday powerplant 2 takt.
Met 2% olie ook geen rookspoor te zien.
Met aerobatic vliegen is de stuurkunst belangrijker dan de aandrijfbron.
 
Na het voltooien van de modificaties aan de beide Oxalissen weer verder met de CAP 232.
Door het zelf maken van de aansturing en de details gaat er nog wel wat tijd inzitten.
Het richtingsroer wordt aangestuurd door een Hitec Robotservo met een wiel van koolstof.
De robotservo wordt gevoed met 7.4 volt uit de Minimagic 5 van Emcotec.
De uitslag is afgestemd op de rotatie van het wiel. software matig is de einduitslag met de programmeerbox links 10 en rechts 18 % gereduceerd.
De ongelijke uitslag komt door de afstemming van het elektronische nulpunt met het door het richtingsroer gevraagde nulpunt.

De aansturing van het staartwiel is een beproefd concept wat ook bij de Ultimate in gebruik is.

De geleidebuis van de uitlaat koellucht is demontabel en tevens ondersteuning voor de uitlaten.
c2bdk.jpg

27y6dg5.jpg

11ljzh2.jpg

4vi7om.jpg

ru0ho1.jpg
 
Na lang passen en meten is het onderbrengen van lipo s ontsteking en Ontstekings batterijen het handigst in een component.
De cap beschikt nu over een echte black box.
qx8hsp.jpg

fcu3r4.jpg

nog even en dan krijgt de familie de woonkamer weer terug.
 
Vandaag de laatste hand gelegd aan de Cap 232,de uitlaatbochten gemonteerd.
Alles afgesteld en gewogen.
11482 gram zonder brandstof.
2cpevk3.jpg

34npqc3.jpg

Volgende week wordt mijn auto geleverd en kan ik weer gaan vliegen met de X modellen.
Met een beetje slim inladen passen de Sukhoi en De Cap 232 er beiden in.
 
Hallo ED,

Ziet er zo als gewoonlijk bij jouw modellen er allemaal gelikt uit.

Had je al een andere motor voor de SU ??

Veel vliegplezier

gr

Rinus
 
Voor de Sukhoi heb ik een DA 120 gekocht.
Wacht nu op de Hydesoftmount welke op de plek van de DA 100 Past.
Nog een weekje of 2 dan is ook deze kist weer vliegklaar.
Ben benieuwd hoe dit gaat met een motor van dezelfde afmetingen maar dan met een 28X12 3blad in plaats van een 25X12 3 Blad.
 
Zo eens per jaar kunnen wij ons huis niet uit , bloemencorso.
Honderden bussen geparkeerd voor onze woonwijk.
Eindelijk tijd om mijn nieuwe speeltje uit te pakken.
De Hyde softmounts zijn onderweg en De DA 120 van dichtbij bewonderd.
Volgende week in de Sukhoi bouwen en dan weer vliegen met de X modellen.
6r0qkm.jpg
 
Nog wat foto s van details van de CAP 232, dit weekeinde brengt Peter 25 Liter Abgas mee naar de X wedstrijd in Sittard en kan de pret beginnen.
2d0e8li.jpg

359h5cx.jpg

osanhu.jpg

3463reg.jpg
 
Eindelijk gereed

Settings
Da 100 L
Motorophanging Hyde softmount custom made .
Propeller Muller 25X12 3blad
Uitlaat krumscheid 2X
Bochtsysteem Krumscheid.
Brandstof Afgas octaan 101
Olie voor mengsmering Bel ray
Tank coca cola fles 0.75 liter met viltclunc
Tanksyteem DA
Servo s
7X Dymond DS9900 7.4 volt
1X hitec HV robot op richtingsroer
Ontvanger lipo s
2X 1350 Thunder power
Motoraccu 4 s nikkel metaalhydride 4.8 volt 2500 ma.
Regelsysteem voor boordspanning Emcotec mini magic 5
Spinner Mejzlik
Backplate A3 brand
Dempvilt 10 mm dik in motorkap.
Stickers A3 Brand
Verfsysteem sikkens autobase.
Blanke lak House of kolor.
Topfinish applicatie Jan en Danny van Vliet.
Leeg gewicht 11.2 KG.

10cqkbk.jpg

n3opvq.jpg
 
Zo mooi dat je hem bijna als showroommodel zou gaan gebruiken. Maar hij is gemaakt om mee te vliegen dus... Ben benieuwd.
Heel mooie kist Ed, mag je trots op zijn.

gr
 
Een schitterende kist geworden Ed. Mijn complimenten. Ik ben benieuwd wat je straks het beste vind vliegen, de Ultimate, Su of deze schitterende Cap.
Hopelijk zie ik hem gauw in de W meer

Vr gr Marinus
 
Na een aantal jaren verstoffen ,heb ik de Cap 232 geheel onder handen genomen,
Er waren toch een groot aantal zaken die mij niet bevielen.
De Lipo s met hun dunne draden ,de aansturing van het richtingsroer ,de wielen .
Het synchroniseren van de dubbele servo s, de manier van vastzetten van de vleugel was niet handig.Nog een weekje dan is alles 2020.
Ga er ook daadwerkelijk mee vliegen.
src="http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/924/pYTqgR.jpg" border="0"></a>
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: wvr
Wat ik me afvroeg (behalve of die ene kleur is wat ik denk dat het is :D), is of je het originele Mudry profiel hebt gebruikt.
V16F.JPG
 
img src="http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/924/Zv9RSX.jpg" border="0"></a>
Dit is dus ook een schaalafwijking. Niet het originele profiel gebruikt
Nee, dat dikste punt ligt flink verder naar achteren.
Levert weliswaar meer draagkracht, maar heeft ook een meer oplopende weerstand bij vergroting van de invalshoek en minder bij oplopende snelheid.
Om met constante snelheid te blijven vliegen zal er dan gewerkt moeten worden.
Dus meer op de prop remmen en minder op de vleugel bij verticaal naar beneden.
Even advocaat van de duivel: Is wel een extra functie er bij tijdens het vliegen, hoe minder je hoeft te doen, des te beter gaat de rest.
Maar het ziet er uit als een goed compromis :thumbsup:

Plaatjes?
Copy de foto URL.
Gebruik het plaatjes icon in de werkbalk hierboven.
Vul daar de URL in.
'Invoegen'
En floep:
Zv9RSX.jpg
 
Back
Top