Bart_Banaan
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hey Phil, about the diff:
De reglementen van de TIM (Tamiya International M-chassis Challenge ) schrijven voor dat er een Tamiya differentieel moet worden gebruikt. Dit beperkt de praktische keuze tussen het standaard kegeltandwiel differentieel en het optionele Tamiya TA03 bal-differentieel (Tamiya art. no. #53267).
The steeringsystem is free, so the 3Racing is OK to use...
Because the rules state that a Tamiya diff must be used....
Those rules are the guideline we have to follow. I've some problems with the tires, you with the diff, someone else with something else.... But at the end we will all have our cars prepared according the rules and have a nice weekend of mini racing!
@bricks, een op het oog iets grotere diameter band, geeft niet automatisch meer topsnelheid. Er zijn nog andere zaken die de theorie omzeep kunnen helpen, dit komt voort uit de mate waarin de band ballonneerd op top-rijsnelheid. Heeft de motor niet genoeg power om de banden rond te krijgen op top-rijsnelheid dan loopt het maximale toerental snel terug, steek men een iets kleinere diameterband, of bv een grotere spur, dan kan dat zo gunstig vallen dat het maximum motortoerental op top-rijsnelheid niet veel inzakt, en de kleinere diameterband dus meer kan laten ballonneren, waardoor zelfs de topsnelheid hoger uit kan vallen onder gunstige rijomstandigheden.
De acceleratie snelheid zal anders liggen bij een kleinere diameterband, de motor loopt nl sneller door het toerental, maar ook hier weer het verhaal of de motor moeite heeft om dit te doen, en aangezien de overbrenging vast ligt, zullen hier ook verschillen optreden, natuurlijk mits men genoeg tractie of grip op de baan heeft om het gunstig te laten verlopen.
Een track met veel korte stukken, weinig topsnelheid en veel grip, zou wel eens heel gunstig uit kunnen pakken qua rondetijd voor een kleinere diameter band.
Pfff, wordt jij nou nooit moe van jezelf?...........Vorige week zondag waren er clubwedstrijden (wedstrijd band is 55 mm), en sprak ik een paar mannen van MBC de Sluis, en die gaven aan liever met de 60 mm band te rijden, omdat.....
Juist, de snelheid hoger lag.
Stop bitching !!!!!
Oke, zullen we weer ontopic gaan. Waar zullen we het over hebben?
Van de rijders die reeds een afstelling hebben voor de Mach indoor met de voorgeschreven onderdelen, deze hier neer te plempen?
Kunnen de minder ervaren rijders, of diegene die niet of nauwelijks daar rijden ook een beetje rondkomen zonder dat ze een hele dag kwijt zijn
mvg Roy