Tips en trucs voor High Power modellen

Wolf gebruikte in de RW3 pre-preg liggers. Die waren een stuk stijver dan een ligger gemaakt in de mal met rovings. Ik denk dat de RW4 dezelfde technologie gebruikt. Dit is wel een stapje beter dan Sergey's Avioniks denk ik.

Ben vooral benieuwd naar de spanweidte, als het maar wel in de koffer past!

De RW3 was 2,15 meter !!!!!

CC180 update

- 30 mei reparatie formulier ingevuld
- 31 mei verstuurd
- 10 juni mailtje verstuurd om naar de status te vragen
- 16 juni mailtje van Castle dat hij omgeruild wordt de komende 2/3 dagen

Laatst bewerkt:
Kijk eens aan Johan, dat gaat nog redelijk vlot.
Scheelt weer, dat ze een nieuwe sturen, toppertje!

Groet,
Gerben

Gisteren ook nog met ze gemaild over firmware 1.23, en die gaan ze inderdaad er op zetten. Vervangingskosten zijn $95. Daar koop je geen nieuwe castle voor.

Geen modificaties doen aan het board!
Ook niet op 6S!
Garantie vervalt, kost je dan gewoon weer een nieuwe CC.
En het is ook niet nodig om die modificatie te doen.

GJ

Laatst bewerkt:
4s met m'n nieuwe Neu 1512/1d/6,7 op de eflight 17,5. Maar mogelijk gaat deze zelfs in de S13 en gaat de oude bewezen setup in het nieuwe geheime toestel.

Lijkt me een goed plan.

GJ, onzin gezien CC aan flat fee replacement doen dus zelfs een gemodificeerde unit kan je goedkoop laten vervangen binnen de garantie periode. Dat heb ik al enkele keren zelf ondervonden.

Er is alleen wel een verschil tussen gratis reparatie binnen garantie en flat fee kosten binnen of buiten garantie als je wijzigingen hebt aangebracht. Daar doelt GJ op denk ik.

Ik heb het over garantie, dus gratis vervanging, zonder kosten.

Geen flat fee, dat is wat anders.

En aangezien het geen zin heeft om de modificatie uit te voeren omdat het ook zonder die modificatie werkt lijkt het me dus niet nodig om regelmatig regelaars op te sturen en dan steeds 95 dollar te gaan betalen.
Dat is toch 80 euro, zonde van het geld.

GJ

En aangezien het geen zin heeft om de modificatie uit te voeren omdat het ook zonder die modificatie werkt lijkt het me dus niet nodig

GJ
Ik wou me eigenlijk niet in de discussie mengen, maar met zo'n uitspraken zou ik toch voorzichtig zijn. Er zijn naar mijn zeer bescheiden mening verschillende (hardware) versies van CC80,125,180 etc in omloop.Bij sommige zal zo'n mod misschien nodig zijn, andere dan weer niet ( mijn CC180 heeft de overbrugging van het spoeltje, ik sluit de - van de unilog 400A "shunt" niet aan), mijn CC125 , oud model, heeft niet eens zo'n spoeltje. Georges Shering weet echt wel wat ie doet .Beide regelaars gebruik ik al meer dan een jaar (CC180, Software 1.23 beta (2S, >300A)) of zelfs 2 jaar (CC125, Software 1.56, 3S, nu 4S in F5F,200A). De CC80 gebruik ik , eveneens ongewijzigd daar oud model, in F5D limited, ook 1.56 soft, 50A continu).

Wim, als de TD zegt dat het niet nodig is en dat als je een modificatie doet je garantie vervalt lijkt mij dat duidelijk genoeg.
Val had de modificatie gedaan, ik heb een briefje retour gekregen dat er door die modificatie vreemde spanningen op kunnen treden en dat dat de fets defect maakt.

De CC180 is nu kostenloos vervangen maar de volgende keer wordt het gewoon betalen.
Modificatie is betalen.

Nou moet iedereen zelf weten wat ie doet en of ie geld teveel heeft maar dit was een uitspraak van de technische dienst.

GJ

CC180 update

- 30 mei reparatie formulier ingevuld
- 31 mei verstuurd
- 10 juni mailtje verstuurd om naar de status te vragen
- 16 juni mailtje van Castle dat hij omgeruild wordt de komende 2/3 dagen
- 17 juni verstuurd

Toch niet echt slecht een week of 3 voor een reparatie in Amerika met voor weinig geld een nieuwe controller welke door een crash gesloopt was.

GJ, hoe lang loop jij nu mee in het F5B circuit? Hoeveel heb jij zelf gevlogen? Neem nou een keer wat van mij aan. De techinische dienst bij CC is niet het zelfde als Schulze. Je hebt niet altijd te doen met een expert zoals Ulf Herder.

Maar het lijkt me duidelijk dat mensen het beste een P180 tot 4S limiteren en voor 6S een ICE 200 gebruiken. Voor 5S wordt het dan een beetje moeilijk keus, ik zou ICE 200 doen maar wie ben ik.

Jos

Jos, ik heb het niet over de TD bij Schulze.
Ik heb het over de TD van de duitse importeur.
Die hebben hun info van Castle Creations, wat jij sukkels vind.
Lijkt mij dat zij ervoor geleerd hebben en jij niet.
En dan nog, zij bepalen of jij moet betalen of niet.

Of ik lang of kort in F5B meeloop doet niet terzake, ik krijg de info uit eerste hand.
Trouwens, ik denk dat ik meer ervaring heb met electro en vliegen in het algemeen dan jij.
Als een importeur of TD zegt, niet doen, dan doe ik dat niet en geef ik ook dat advies aan anderen.
Als je 6 regelaars per jaar op wil branden en geld genoeg hebt dan moet je dat nodig doen maar dat vind ik geen goed voorbeeld voor de F5B.
Op die manier gaat de klasse binnen no-time kapot.

GJ

Laatst bewerkt:
@Jos, bij CC hebben ze een policy, binnen de garantie periode geen gezeur en vervangen ongeacht wat de gebuiker gedaan heeft. Buiten de garantie periode geen gezeur, ongeacht wat tegen geruduceerd tarief. Maar heb je zelf zitten solderen aan hun product dan vind ik het niet gek dat ze zeggen eigen schuld dikke bult.

Via via heb ik daar redelijke contacten en gebruik hun spullen tot grote tevredenheid. En nee, ik ga die contacten niet misbruiken voor wat dan ook. vrijwel alle regelaars die ik gebruik komen bij hun vandaan en ik heb er ook al enkele uitgerookt. allemaal zijn ze zonder morren vervangen.

Als je de castle link hebt kun je de firmware zelf updaten, alleen kan het zijn dat je de oudere versies niet hebt, maar dan is het een kwestie van een mailtje en ze zullen er niet moeilijk om doen om je die versie te sturen.

Jezus wat een gezeur. Ik vindt die modificaties van George zowiezo te veel werk voor iemand die F5B wil vliegen. Ik vindt dat we dat soort dingen niet hoeven te doen.

Echter het is nou eenmaal zo dat een stock CC P125/180 serieuze problemen heeft bij 6S en zelfs bij 5S op het randje zit.

Wat betreft de simpele modificatie voor de Unilog, ik denk niet dat daar iemand bij CC van wakker ligt. Binnen of buiten de garantie periode.

Doe wat je zelf goed lijkt.

Jos, als door het aansluiten van een unilog of wat dan ook een regelaar van eender welk merk kapot gaat dat dan in die unilog een fout zit.
Als de organisatie perse wil dat die unilog gebruikt wordt, dan moeten die er maar voor zorgen dat deze unilog goed is en met alle regelaars samen kan werken zonder dat ze kapot gaan, anders zijn hun verantwoordelijk voor het kapot gaan van die regelaars en moeten ze ook maar dokken voor die kosten.

Back