Vandaag m'n Spanningsregelaars maar eens aan de tand gevoeld in een testopstelling.
- 3 x MPX Royal Digi, met elastieken erom gewikkeld om wat weerstand te creëren.
- 1 x Futaba S3150
- MPX 9kanaals M-link
- Hyperion 800mAh 2s lipo 25c, herladen na elke test
- Unilog 20A sensor en tempsensor
De spanningsregelaar, tempsensor en ontvanger heb ik losjes in een stuk schuim direct op elkaar geplaatst. Als testprogramma heb ik de butterfly stelling in m'n zender elke 0,2s automatisch laten wisselen gedurende 10 minuten.
Alle spanningsregelaars waren ingesteld op 5,5V.
CC Bec 10
Instellen met kabel
U: 5,3V - 5,36V
I: 0,36A - 1,31A
Tmax = 39,6 Celsius
Emcotec DPSI micro
Instellen met schakelaar
U: 5,41V - 5,48V
I: 0,37A - 1,29A
Tmax = 48 Celsius
Flighttech 5A (uit de Raketenwurm2b)
Instellen met potmeter en voltmeter
U: 5,43V - 5,47V
I: 0,34A - 1,27V
Tmax: 60,9 Celsius
Alle regelaars zijn het goed blijven doen en ik heb geen storingen gemerkt op de servo's, terwijl de regelaars direct op de ontvanger lagen.
Het voltage v/d CCBec wijkt het meeste af van het ingestelde voltage. De CC Bec blijft het koelste en heeft de minste afwijking in gebruik. Dit is een schakelende Bec. De Flighttech en Emcotec worden warmer.
Voorlopige conclusie: Allemaal bruikbaar zo te zien, maar ik ga voor de CCBec in de Surprise 13 en waarschijnlijk de Emcotec in de Surprise 16.
- 3 x MPX Royal Digi, met elastieken erom gewikkeld om wat weerstand te creëren.
- 1 x Futaba S3150
- MPX 9kanaals M-link
- Hyperion 800mAh 2s lipo 25c, herladen na elke test
- Unilog 20A sensor en tempsensor
De spanningsregelaar, tempsensor en ontvanger heb ik losjes in een stuk schuim direct op elkaar geplaatst. Als testprogramma heb ik de butterfly stelling in m'n zender elke 0,2s automatisch laten wisselen gedurende 10 minuten.
Alle spanningsregelaars waren ingesteld op 5,5V.
CC Bec 10
Instellen met kabel
U: 5,3V - 5,36V
I: 0,36A - 1,31A
Tmax = 39,6 Celsius
Emcotec DPSI micro
Instellen met schakelaar
U: 5,41V - 5,48V
I: 0,37A - 1,29A
Tmax = 48 Celsius
Flighttech 5A (uit de Raketenwurm2b)
Instellen met potmeter en voltmeter
U: 5,43V - 5,47V
I: 0,34A - 1,27V
Tmax: 60,9 Celsius
Alle regelaars zijn het goed blijven doen en ik heb geen storingen gemerkt op de servo's, terwijl de regelaars direct op de ontvanger lagen.
Het voltage v/d CCBec wijkt het meeste af van het ingestelde voltage. De CC Bec blijft het koelste en heeft de minste afwijking in gebruik. Dit is een schakelende Bec. De Flighttech en Emcotec worden warmer.
Voorlopige conclusie: Allemaal bruikbaar zo te zien, maar ik ga voor de CCBec in de Surprise 13 en waarschijnlijk de Emcotec in de Surprise 16.