Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Weet je hoeveel opbrengst in mL 1 slag heeft?Lukt wel hoor
Nee, maar dat heeft me nog nooit geinteresseerd, net zo min als het volume van het te testen apparaat. We gebruiken die dingen al "een aantal jaar"....Weet je hoeveel opbrengst in mL 1 slag heeft?
Hmmm,heeft me nog nooit geinteresseerd
stel dat 1 slag 25 mL is en met 0,2 mL heb je al een 0,5 bar verschil, enig idee hoeveel "slag" je dan met die stang kan maken?
Dat bedoel ik met leuk hebbeding, maar waarschijnlijk helemaal niet geschikt voor een ketel met een inhoud van 1 liter.
Snap je nu mijn bedenkingen, dat is geen gezeik hoor.
Dat dus....en de druk valt heel nauwkeurig te regelen met wat beleid
Weer een stap dichter bij de ketel
Die manometer heeft ook een schaal in bar.........Let er wel op
Dat is kompleet wat anders dan een keteltje op 0,5 bar drukken.Harm, ik pers er halfduims veiligheden mee open.
Die manometer heeft ook een schaal in bar.........
Wel is een 6 bar volle schaal manometer is makkelijker in het gebruik.
Mooie afpers pomp om de ketel op druk te testen.
Let er wel op, dat 1 hP, 0,1 MP is gelijk aan 1 bar!
Dus de volle schaaluitslag 2,5 MP is 25 bar.
Verder water is niet samendrukbaar, dus je moet met beleid pompen.
5 bar is dus, 0,5 MP is , dus opletten!
Afpersen op 2 maal de keteldruk geeft 0,6 MP.
Bedenk wel, dat je de ketel NIET in één keer op de testdruk mag brengen.
Door het hardsolderen is het koper uitgegloeid en moet weer gehard worden door op druk brengen en weer op ontlasten in stappen van b.v. 0,05 MP(goed afleesbaar op de meter) . Baggerraar had het even eens over afpersen in stappen van 0,5 bar = 0,05 MP
Overigens wijs om met water af te persen. Indien je met olie zou afpersen, zoals ik mijn gastank heb gedaan, is de ketel eigenlijk vergiftigd.
Veel succes en vooral wees voorzichtig met het afpersen, stop onmiddellijk met persen, als de druk van de tussen stap bereikt is.
Doe je dit niet, dan hou je een biervat over.
Het nadeel van een manometer die tot 25 bar kan, is dat je serieus moet kijken of je 2,5 of 3,0 bar hebt onder de wijzer.
Ik heb modelmeters die gewoon makkelijk beschikbaar zijn.
Wil je laten zien waar er staat dat je een manometer niet tot de volle schaal mag gebruiken?die door overschrijden van de 2/3 schaalbereik overleden is.
Wil je laten zien waar er staat dat je een manometer niet tot de volle schaal mag gebruiken?
Wil je laten zien waar er staat dat je een manometer niet tot de volle schaal mag gebruiken?