Tips voor 'wild' vlieglocaties

Dan is het waarschijnlijk snel over met het vliegen op die lokatie (zeker in de omgeving van Rotterdam).

En dat is nu juist waar we naartoe willen:yes::cool::yes:

Een totale beginner met een brandstoftrainer op het strandje Slufter, ik mag hopen dat je een keer enorme schade vliegt, zodat dat een signaalfunctie geeft aan andere wildvliegers, dan is het gelijk gedaan met die onzin;)

En ja, wildvliegen doe ik ook, met shockflyers en parkflyers, en zelfs daar ben ik niet altijd even happy mee;) (als ineens heel groep 3 over het grasveldje gaat rennen waar ik wil landen, of als ik ternauwernood iemand moet ontwijken die ineens lollig wil doen)

Grt.

En ja, wildvliegen doe ik ook, met shockflyers en parkflyers, en zelfs daar ben ik niet altijd even happy mee;) (als ineens heel groep 3 over het grasveldje gaat rennen waar ik wil landen, of als ik ternauwernood iemand moet ontwijken die ineens lollig wil doen)

En dat is nu net de redenen dat je niet moet willen wildvliegen!

Er komt een dag dat je door de een of andere redenen wel tegen die persoon of groep kinderen aanvlieg, en o.a. een shockflyer kan ook grote schade aanbrengen met zijn scherpe propellor en dan denk je van had ik het maar niet gedaan.

en o.a. een shockflyer kan ook grote schade aanbrengen met zijn scherpe propellor en dan denk je van had ik het maar niet gedaan.

Dat is ook zeker zo, ik vond het altijd wel leuk en makkelijk om met een shocky op het veldje wat te stoeien, maar daar begin ik nu ook wat op uitgekeken te raken, en doe het nog maar zelden.....

Grt.

Een totale beginner met een brandstoftrainer op het strandje Slufter, ik mag hopen dat je een keer enorme schade vliegt, zodat dat een signaalfunctie geeft aan andere wildvliegers, dan is het gelijk gedaan met die onzin;)

Ook niet echt handig want dat 'signaal' gaat naar alles waar men voor heeft gewerkt om modelvliegen mogelijk te maken en te houden want de gemiddelde Nederlander, ja ook die ook het beleid menen te voeren, zien (willen) het verschil niet (zien) tussen wildvliegers en clubvliegers. Hierdoor wordt het (onterechte) argument om modelvliegen in z'n geheel aan te duiden als een milieuonvriendelijke, luidruchtige, onverantwoordelijke vogelverjagende sport alleen nog maar als terecht verkocht en natuurlijk geloofd door?.... jawel, de beleidsmakers...

Op zich geen onzin dus om je modelvliegactiviteiten, en niet die die piepschuim dingen van 1 euro ;), uit te leven op een daarvoor geschikte club!
Daarbij zul je nooit het gevoel hebben telkens over je schouder te moeten kijken of daar 'de sterke arm der wet' aan het 'handhaven' is :cool:

Mzl,

Tjen

Laatst bewerkt:

Grt.

Je mag hopen dat ik een keer enorme schade vliegt? Gezellige gast ben jij... Ik hoop dan ook dat het jouw auto is waar ik door de motorkap je blok invlieg... Als je al een auto hebt... kansloze pappie...

Je mag hopen dat ik een keer enorme schade vliegt? Gezellige gast ben jij... Ik hoop dan ook dat het jouw auto is waar ik door de motorkap je blok invlieg... Als je al een auto hebt... kansloze pappie...
Kan me voorstellen dat je uit frustratie, omdat je je zin niet krijgt, hem deze kwalificatie toevoegt.
Maar laten we wel wezen, de enige kansloze in dit geval ben jij.
Want als je na zoveel -feitelijk juist- advies toch in je uppie wilt gaan vliegen, dan houdt het gewoon op. Dan is er iets ontzettend mis....

Uit het feit dat je al een model in de lucht hebt kunnen houden maak ik op dat je bovengemiddeld getalenteerd bent. Ik schat dat ik je in minder dan 6 weken zou kunnen opleiden voor het Motor-A brevet.
Des te jammerder, dat je bereid lijkt, zulke onaanvaarbare risico's te nemen.

Zoals al uitgelegd kunnen je acties, als er iets verkeerd gaat, consequenties hebben voor heel modelvliegend Nederland, Zou ik niet op m'n geweten willen hebben.
Jij hebt daar klaarblijkelijk weinig moeite mee, dat vind ook ik zorgwekkend.

Kan me voorstellen dat je uit frustratie, omdat je je zin niet krijgt, hem deze kwalificatie toevoegt.
Maar laten we wel wezen, de enige kansloze in dit geval ben jij.
Want als je na zoveel -feitelijk juist- advies toch in je uppie wilt gaan vliegen, dan houdt het gewoon op. Dan is er iets ontzettend mis....

Uit het feit dat je al een model in de lucht hebt kunnen houden maak ik op dat je bovengemiddeld getalenteerd bent. Ik schat dat ik je in minder dan 6 weken zou kunnen opleiden voor het Motor-A brevet.
Des te jammerder, dat je bereid lijkt, zulke onaanvaarbare risico's te nemen.

Zoals al uitgelegd kunnen je acties, als er iets verkeerd gaat, consequenties hebben voor heel modelvliegend Nederland, Zou ik niet op m'n geweten willen hebben.
Jij hebt daar klaarblijkelijk weinig moeite mee, dat vind ook ik zorgwekkend.

Ik begrijp niet zo goed waar je dat uit haalt. ik kom hier geregeld op het forum, ik neem de moeite om 45 minuten naar slufter te rijden, zodat ik niemand in gevaar breng, ik vraag juist hier of iemand geschikte locaties weet (daaruit kun je concluderen dat ik niet elke locatie geschikt vind, en dus moeite ondervind met het vinden van een locatie waar het veilig kan). ik surf hier over de site zodat ik op de hoogte ben van verschillende meningen, ongelukken die gebeurd zijn etc., de struggle die heeft plaatsgevonden zodat modelvliegen nu wel kan... Ik ga nergens laks mee om... Waar ga ik nu onaanvaardbare risico's tegemoet?

Dat ik me zin niet krijg? In welke zin?

Dan is er iets ontzettend mis? Tja... ik zie het niet hoor... Hele leuke ontspannende avondjes gehad op slufter, geen mens gezien, prachtige zonsondergangen, eerst een paar keer gescrashed ja, daar kunnen we ook hartelijk om lachen! De filmpjes worden nog steeds veel bekeken en nog steeds hard om gelachen... Nu gaat vliegen al vrij goed, loopings landingen, en reparaties gaan ook goed...

Dus als er iemand in zijn eentje (zonder expert begeleiding) op pad gaat is er iets ontzettend mis? Dat is overtrokken in mijn ogen en ervaring...

Dan houdt het op? Nee hoor, 1 dezer dagen ga ik weer! Verheug me er nu al op...

Als iemand aankomt met dat die hoopt dat ik ergens enorme schade ga vliegen... Tja... :confused:

Ik vind het ook niet echt verantwoord om met een brandstofkist als beginner zelf te gaan kloten (anders kan ik het niet noemen).
Maar door de opmerkingen van de "club" vliegers dat hij maar schade aan moet richten kan ik me Roeland zijn reactie goed voorstellen.
Je drijft nu weer een wig tussen de "club" vlieger en de "wild" vlieger.

Zou beter zijn als iemand van een club in de buurt gewoon even een PBtje naar Roeland stuurt en een afspraak maakt.
Denk dat dat meer goodwill kweekt.
En dan kan je gerust een keer op de maasvlakte gaan vliegen, onder begeleiding van een ervaren vlieger.

Zodra er het besef komt bij de wildvlieger dat er toch wel een voordeel is om bij een club te gaan komt hij vanzelf wel, dat merken wij bij de ACK ook.
De wildvliegers merken dat ze door bij een club te vliegen veeeeeel beter zijn gaan vliegen dan dat ze de voorgaande maanden / jaren deden.

En jongens... het is een hobby, ontspanning!
Maak je niet zo druk, ga lekker protesteren tegen de benzineprijzen, dat is nuttiger.

GJ

De filmpjes worden nog steeds veel bekeken en nog steeds hard om gelachen... Nu gaat vliegen al vrij goed, loopings landingen, en reparaties gaan ook goed...

Sorry voor het off-topic, maar de filmpjes, waar kan ik die vinden.
Ik wordt wel een beetje nieuwschierig nou...

Ludo

Ik denk dat je pas inziet wat er mis is met wildvliegen met een brandstofkist als je eenmaal lid bent van een club. Hoe langer ik lid ben en dus de beschikking heb over een veilige vliegomgeving, des minder prettig ik me voel bij wildvliegen; ik beperk dit nu echt tot vliegtuigjes die niet meer schade aan kunnen richten dan wat een vlieger of voetbal zou kunnen en dan alleen daar waar de kans op pottekijkers zo klein mogelijk is.

Toen ik net begon 4 jaar geleden heb ik na een paar uurtjes op de sim ook wel eens een paar starts gemaakt met een Easytrainer op een hockeyveld in aanleg naast een Vinexwijk. Zelf één hele bocht kunnen draaien en de kist weer aan de grond gekregen. Wist ik veel; was gewoon enthousiast en kon niet wachten. Achteraf gewoon stom; ‘ben echt blij dat er niets is gebeurd. Heb een goede baan met verantwoordelijkheid en voorbeeldfunctie, een koophuis en een kleintje op komst; genoeg te verliezen dus. Denk niet dat WA-verzekering iets vergoedt als iemand die aantoonbaar wel in de maatschappij functioneert zo’n domme actie doet; moet je je voorstellen als je zelf kan opdraaien voor de schade als een huis uitfikt, een auto uitgedeukt moet worden of er sprake is van persoonlijk letsel. Die Easytrainer heb ik trouwens van iemand overgenomen die ‘m in z’n eigen Vinex-achtertuin had gevonden. Was 1 meter voor z’n voeten “geland” terwijl ie lag te zonnen! Fijn hoor; dat wildvliegen!
De kist heeft trouwens nooit meer gevlogen en is later verkocht. Ik was toch wel zo snugger om een Easystar te kopen en zo veiliger te leren vliegen; ging gelijk goed.

Bottomline: de een doet het gelijk goed en zoekt goede begeleiding en/of wordt lid van een club, de ander moet door een proces van bewustwording. Ik hoor(de) bij de 2e groep, maar ben erg blij met hoe ik er nu voor sta; jij staat duidelijk nog aan het begin.

Zou beter zijn als iemand van een club in de buurt gewoon even een PBtje naar Roeland stuurt en een afspraak maakt.

Zeer goed plan GJ!

Hoop alleen dat het niet de EMCR gaat worden, wij houden de club graag gezellig!

Groeten Urlien.:fadein:

Zeer goed plan GJ!

Hoop alleen dat het niet de EMCR gaat worden, wij houden de club graag gezellig!

Zo dan, da's de snelste karakteranalyse die ik heb meegemaakt! :rolleyes: Ben ik dan ook niet meer welkom als ik je een keer verkeerd aankijk? :p ;)

GJVO zei:
Ik vind het ook niet echt verantwoord om met een brandstofkist als beginner zelf te gaan kloten (anders kan ik het niet noemen).
Maar door de opmerkingen van de "club" vliegers dat hij maar schade aan moet richten kan ik me Roeland zijn reactie goed voorstellen.
Je drijft nu weer een wig tussen de "club" vlieger en de "wild" vlieger.

Denk dat dat meer goodwill kweekt.
En dan kan je gerust een keer op de maasvlakte gaan vliegen, onder begeleiding van een ervaren vlieger.

Zodra er het besef komt bij de wildvlieger dat er toch wel een voordeel is om bij een club te gaan komt hij vanzelf wel, dat merken wij bij de ACK ook.
De wildvliegers merken dat ze door bij een club te vliegen veeeeeel beter zijn gaan vliegen dan dat ze de voorgaande maanden / jaren deden.

En jongens... het is een hobby, ontspanning!
Maak je niet zo druk, ga lekker protesteren tegen de benzineprijzen, dat is nuttiger.

GJ

Dit is toch wel de meest nuttige opmerking in dit topic tot dusver... :cool:

Ik denk dat het kweken van een enigzins rancuneuze sfeer aleen maar averechts werkt op het duidelijk krijgen dat wildvliegen nou niet echt verstandig is al sta je midden in de woestijn, weinig kans op in Nederland ;), wat het argument omtrent deze kwestie alleen nog maar verder verduidelijkt.

Ik zie het als een goeie zaak als deze meneer is overtuigd van de voordelen die je hebt bij een modelvliegclub. Het scheelt je in elk geval een hoop gedonder in het geval dat het mis mocht gaan. En in principe hoeft het nooit zover te komen als je met behulp van ervaren vliegers behoed wordt voor essentiële "noob" fouten die wel eens héél lelijk kunnen uitpakken.

@Roeland,

Doe je voordeel met wat je hier gelezen hebt, ook de wat negatief geladen berichten en zoek een club. Vergelijk pas als je eens een aantal maanden gebruik heb gemaakt van de faciliteiten van een club. Ze zullen je reuze meevallen en je op weg helpen. ;)

Laterz,

Tjen il-vec

Laatst bewerkt:
Beste Roeland,
heb je dit topic al eens gelezen?

wildvliegen

Het gaat over wildvliegen en over wat erover in de wet staat.

Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer goed plan GJ!

Ook gezellige mensen laten zich geen nare dingen toewensen.

Ben nu al drie keer geweest bij EMCR, staat al eerder in de topic volgens mij. Was bijzonder gezellig en super vliegwerk gezien, ik was met me vriendin en we hadden allebei het gevoel dat we meer dan welkom waren...

Maar goed,

Wat mij betreft is het onderwerp afgesloten. Ik ga niet meer zelf op pad voordat ik een X aantal keren met een instructeur gevlogen heb op een club.

Ik vind het nog steeds lastig in te zien wat er zo onverantwoord aan is. Maar een aantal mensen hier lukt het toch om me over te halen eerst naar een club te gaan, en dan opnieuw zelf te oordelen na genoeg ervaring op een club.

Thanx voor jullie commentaar wederom,

Groet,

Roel

Maar een aantal mensen hier lukt het toch om me over te halen eerst naar een club te gaan, en dan opnieuw zelf te oordelen na genoeg ervaring op een club.

Thanx voor jullie commentaar wederom,

Groet,

Roel

Een van dé functies van het forum heeft zich weer bewezen... indoctrinatie !! :mrgreen: ...;)

Je hebt het goed gelezen en ik wens je veel succes en plezier toe met de verdere ontwikkelingen in je hobby :thumbsup:

Mzl,

Tjen il-vec

Beste Roeland,
heb je dit topic al eens gelezen?

wildvliegen

Het gaat over wildvliegen en over wat erover in de wet staat.

Jan.

VERKLAART EEN HOOP!

Brengt me op het volgende, hoe werkt de zoekfunctie hier? Ik krijg heel vaak geen resultaten, zelfs niet op vliegtuig...:confused: (ook niet op wildvliegen!)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je een verstandige beslissing hebt genomen. En dat wildvliegen komt wel weer maar je gaat het anders bekijken wat wel en niet kan. Overigens ik heb oop googlemaps gekeken, dat strand waar je het over had ziet er goed uit.

over het zoeken:
inloggen, menu optie "zoeken", bij "zoeken in forums" wildvliegen invullen. mijn resultaat: 291 waarvan deze topic als eerste staat;)

Back