Titan x50 als beginnerstoestel?

sowieso moeten je servo hevels haaks op de stuurstang staan, dit doe je met subtrim.

ik bedoelde idd de endpoints in de zender. Dan beperk/vergroot je de slag van 1 servo en zorg je er daarmee voor dat de swash ook op max plus/min pitch vlak staat.

Oké check. Heb je ook nog tips qua hekrotor? Als de stick gecentreerd staar wat is dan de positie van de hek rotor.

Moet de beweging naar binnen net zo groot zijn als die maar buiten?

Heb daar nu nog een beetje ruzie mee namelijk. :)

Nou dat is lekker.
Kom je terug van een weekje opleiding ,kijk naar mijn titan x50.
Zijn de schroefjes van het frame al aan het roesten.
Hij is nog niet eens van de grond geweest.
Sterker nog hij heeft nog niet eens 5 min gelopen.

Op de club gaven ze het advies alles servos haaks te zetten echter staat dit in de handleiding niet zo. Dus ben ik nu eigenwijs door de handleiding precies te volgen.

Gewoon de handleiding volgen, zoals Danny het ook zegt moeten je hevels haaks op de stuurstangen. De stuurstangen moeten beiden dezelfde lengte hebben.

Je heckrotor moet rechtgezet worden met je stuurhevel op de staart zelf. Deze is 90 graden, je moet hem haaks op je staartas zetten. Als die haaks staat, moet ook je servohevel haaks staan. Je staartblaadjes hebben dan een lichte hoek tov elkaar.

@ lifeliner4
Ik vermoed dat dit alleen wat vliegroest is? En niet op elke schroef?

Zo de titan effe beter afgesteld, nu nog een gyro op de kop zien te tikken.
En dan kan hij eindelijk de maiden maken.

Wat een power zit erin.

Ik begrijp je haha.
Ik bedoelde meer het stationair gedeelte.
Om te zien of hij ook mooi door blijft lopen tot midstick, net voor hij positieve pitch krijgt en dan in 1 keer het gas terug.
En dan kijken of hij mooi blijft lopen.

Sorry voor de onduidelijkheid.

Kun je beter niet doen..

Gewoon stationair houden, of iets verhoogd stationair, qua afstelling op de naalden gaat het je toch niet helpen om verder te gaan

Hallo.

Ik wil graag een pomp van de trauma helicoper (ec135) voor mijn raptor 50.
Weren jullie misschien waar ik zo een ding kan kopen?? Ik kan t niet vinden.

Groetjes. Jan

Een romp van de ec 135 is er niet voor een raptor 50.
Mocht je die wel vinden, dan zou ik dat graag willen weten.
Maar ik denk niet dat je die gaat vinden.

Gewoon een 600 size romp pakken en aanpassen? daar is het toch modelBOUW voor..;)

+1

Lijkt mij ook dat met een beetje pielen een HeliArtist of Align Romp wel om een Raptor heen te frummelen is. Hoe je dat met de Fenestron op moet lossen is weer punt twee....

Groet, Bert

Maar de vraag was of er ook een romp van de ec 135 is voor de raptor 50.
Maar ook een 600 size ec135 is er niet ik heb al gekeken.
En ik kan hem niet vinden.

Hmmmm,

Het lijkt er op dat je gelijk hebt, tenminste, ik kan ook zo gauw niet eentje vinden....

Tsja, lullig, maar doorsparen voor een Vario (en desnoods een T-rex 700 o.i.d. er in frummelen).

Ik weet anders ook niet een oplossing voor dit probleem, anders dan "zelf maken" maar dát is nogal een klus....

Groet, Bert

Ik heb mijn Maiden afgelopen weekend gehad. Heb vier tankjes leeg gevlogen vliegt mooi, motor heeft veel vermogen

Heb alleen een klein probleempje: mijn elektrische starter krijgt de motor niet rond. Welke starter gebruik jij Lifeliner?

De maiden was niet zo geslaagd.
Net voor dat ik midstick ben slaat de heli een 1/4 in het rond weet effe niet waar het aan ligt.

Back