Titan x50 als beginnerstoestel?

Weet je zeker dat je gyro goed om corrigeert? Het klinkt van niet namelijk, tenzij hij op dat kwart heen en weer gaat slaan. Dan is je gain te hoog.

De gain staat bij mij op 30 procent.
En volgens mij is het zo dat als ik achter de heli sta en ik beweeg de heli (tailboom)naar links dan moet de tailslider na rechts.
Beweeg ik de heli (tailboom) naar rechts de tailslider naar links.

En anders moet ik verder kijken.

Je moet niet naar je tailslider kijken.... Dat kan voor iedere heli weer anders zijn, en een montagefout in de bladgrip-aansturing kan dit al verstoren.
Je moet naar de scherpe kant van de blaadjes kijken:
(Eerst controleren uiteraard of de blaadjes goed zitten qua draairichting).

De scherpe kant van de blaadjes moet dezelfde kant uit bewegen als dat je de staart uit beweegt: als jij de staart (voor jouw blikveld) naar rechts beweegt, moet de reactie van de gyro zodanig zijn, dat de scherpe kant van de blaadjes OOK naar rechts is (ook weer: vanuit jouw blikveld).

Groet, Bert

Oké Bert dat zit wel goed.

Wat er ook mee kan spelen is het volgende.
Ik heb namelijk een futuba ( digitaal) servo 3152 volgens de spec een snelheid van 0.22 sec
En de futuba( digitaal) 9254 volgens de spec een snelheid van 0.06 sec.
Kan het zo zijn dat het geen geschikte servo is voor de hek.
Deze zat namelijk bij mij tweede raptor 90 als hek als reserve onderdeel.
Dus misschien dat er iemand mij kan vertellen of dat het probleem is.
Dan weet ik gelijk wat ik moet doen.

waarschijnlijk toch iets gereversed..

ALS de gyro goed staat qua correctie en beweging, MOET hij vliegen.
Staart kan dan wel weglopen, hunten schudden etc, maar je moet hem tegen kunnen sturen.

Je hebt nu waarschijnlijk de beweging vanaf de zender gecontroleerd..
Check eens of de correctierichting ook de goede kant op gaat?

Wat ook helpt.. ff kwart gas optoeren, en dan je stick bewegen.
op dat punt zou hij al een beetje moeten gaan werken, waardoor je al kunt zien waar de staart heen wil.
Kan makkelijk dat hij wel de goede kant op beweegt als je de stick bedient, maar door een correctie in de reverse maakt hij een correctie alleen maar groter, waardoor hij alsnog volgas gaat tollen.

qua servo's, de 9254 is al lang een gouden greep. die is er speciaal voor gemaakt..
die andere is eigenlijk aan de trage kant, maar als je normaal vliegt kun je dit best vliegend maken. Maar als je het goed wilt doen, moet er gewoon iets vlots op.

Die "trage" servo gaat prima in rate mode.... en dan moet je bij voorkeur de revo curve goed hebben staan.

Voor Heading hold, beter die snelle gebruiken, en uiteraard GEEN revo curve.

Groet, Bert

Back