Tito Neri

wouter zzw zei:
vier stuks voor de koningin beatrix die een grove 2.27 meter lang wordt.

Welke Koningin Beatrix heeft vier schottels?

Zoals Tom al schreef heb je er zelfs een speciale servo voor nodig.
Hij moet nl en sterk zijn, een heeft een stelweg nodig van meer dan 100°

Weet uit ervaring dat deze vrij duur zijn.

Met twee materialen bedoel ik ijzer of staal en brons
Dus een staal tandwiel met een brons tandwiel geen herrie dus
en plastik is kunststof
misschien was mijn uitleg niet helmaal goed

Hallo Wouter dat is dan toch niet zo duur voor jou
eeen keer per jaar een en je benter
valt dan wel mee toch !!!!!!!!!!!
er staat trouwens op de marktplaats ./nl te koop twee v s p voor 200 euro
scijnen 3 uur gedraait te hebben

@adam: de koningin beatix die ik bedoel is een voormalige psd-ferry die gevaren heeft tussen vlissingen en breskens. deze heeft 2 schottelunits op elke kopszijde!!! van daar hier ff een fotootje:
afb13559.jpg

@ fvan Gent een schottel en een vsp zijn niet het zelfde een vsp is een voith-schneider en dat zijn vertikale messen die rechtop onder het schip ronddraaien kijk ook ff bij de draad roel daarover heeft geschreven ik meen dat het deze is:http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11962

als ik eenmaal ver genoeg ben naar mijn mening verschijnen er vanzelf foto`s op "`t forum" :wink:

gr,
wouter zzw

schottel

Had ik dat dan geschreven
Ik dacht dat ik dat als ex binnenvaartschipper wel wist
ik had geschreven als dat er eem op het marktplaats .nl een te koop stond en zelfs ook nog een schottel dus doe je best heb je re alvast eentje

F.van.Gent zei:
er staat trouwens op de marktplaats ./nl te koop twee v s p voor 200 euro
scijnen 3 uur gedraait te hebben

ja zeker ziehier!!! niet erg iedereen maakt fouten..dat bewijst maar weer dat iedereen een mens is.

gr, wouter zzw

ps: die schottel op marktplaats is de eerste versie en ik moet de tweede hebben....misschien in goes of dordmund... :roll:

als ik de prijs zo zie wordt dat een gepeperde rekening!!!!! :? :? :?

Ik ga rustig verder, heeft er iemand foto's van de binnenkant van deze stuurhut, lijkt me wel leuk om er wat in te zetten

Tom Boere

Wat bedoel je met de twede versie

Graupner heeft inmiddels twee varianten van de schottels;

versie 1 deze is kleiner en dus geschikt voor kleinere schepen hoort bij de Seabix one

afb13952.jpg

versie 2 deze is dus groter en geschikter voor grotere schepen hoort bij de Tito Neri

afb13953.jpg

Tom Boere

zo te zien is hij niet kleiner allleeen zit daar de servo bij op of de houder in ieder geval het tandwiel om hem helemaal rond te krijgen

F.van.Gent zei:
zo te zien is hij niet kleiner allleeen zit daar de servo bij op of de houder in ieder geval het tandwiel om hem helemaal rond te krijgen

Wat bedoeld u nu eigenlijk precies te zeggen 8O

Versie 1 is wel degelijk kleiner!
Sla de Graupner catalogus er maar op na en dan zult u het zelf ook kunnen concluderen.
En ook versie II kan niet geheel in het rond draaien. De uitslag is beperkt tot zo'n 180°

@adam
ik denk da f.v.g.(sorry anders is het zoveel tijpen) bedoel dat je bij de eerste versie met een servo stang naar de schottel toe moet en bij de tweede versie je de servo op het stuurtandwiel kan zetten..
als ik het mis heb hoor ik het wel

even voor de geintresseerden.. de tito neri is vercharterd aan svitzer en vaart nu onder de naam svitzer orinoco...

gr,
wouter zzw

hallo wouter

de schottel 1 die kan je inderdaad met een sevo en een stuurstang bewegen

de schottel 2 is veel groter en er zit dus een steun waar je een speciaal voor deze schottel ontwikkelde servo in moet

ik heb de schottel onder de karl zitten van krick en ik heb er per schottel een servo van hitec op zitten die maar 200 gram mider sterk is dan die van graupner
vergeet het maar die krijgt de schottel niet rond zoals het hoort (het heeft mij al een servo gekost)
en een kleiner tandwiel kan ook niet want dan past de zaak niet meer op de houder

groetjes raf
ps die servo's zijn stik duur maar ijzer sterk

ja Wouter zoiets bedoelde ik ook en dacht daarom als dat ze beide wel even groot waren maar dat is dus ook niet zo

zo en nu gaan we weer :ontopic: de verbouwing van de Tito Neri naar de RT TOM...

Heb intussentijd natuurlijk niet helemaal stil gezeten, ben tussendoor ook nog druk geweest met de bouw van de Zeemeeuw, zie elders op dit forum.

afb14161.jpg

De opbouw is al lekker onder handen genomen, geheel geschuurd, nieuw dak op de stuurhut, oude was in het midden zo'n 1 cm doorgezakt.. bridge tussen de schoorstenen, hierop komt dan de mast,

afb14162.jpg

hier wordt niet zo veel aan veranderd, alleen effe opnieuw in de verf spuiten, verder al wat draaiwerk gedaan,

afb14163.jpg

de lier welke onderdeks komt, hierop komt dan de sleeptros welke dus op afstand ingehhald danwel gevierd kan worden, verder heb ik nog wat onderdelen welke her en der van het schip gesloopt ( gedemonteerd ), zijn,

afb14164.jpg

Dat was het zover, ik ga rustig door, nog even wachten op wat warmer weer om te spuiten.......en deze kleuren moeten het ongeveer worden,

afb14166.jpg

Weer eens wat anders dan al die Smit boten....niet dat daar wat mis mee is, maar in een echte haven varen nou eenmaal ook andere sleepboten.

Tom Boere

en na lang wikken en wegen, moest er toch ook maar iets in de stuurhut komen.....donker glas is een optie maar na een uurtje tekenen en prutsen op de pc leek dit bedieningspaneel mij wel aardig om erin te zetten.

afb14729.jpg

krijg het even niet groter maar voor diegene met goede ogen, dit wordt het..

lijkt dit wat ????

Tom Boere

Hallo Ko,

Het is een compleet setje besteld bij Conrad, vertraging is 148:1 vervolgens kan je met de spanning ook nog wat doen met het toerental;

4,5 Volt = 32 omw/min
6 Volt = 42 omw/min
12 Volt = 85 omw/min
15 Volt = 106 omw/min

bestelnr is 222374 prijs is 21,95 euro

Tom Boere

hoi tom,

ik zie daat je m gaat spuiten in de kleuren vaqn de rotor tug doe er dan ook nog een derde schottel onder??? zo ja hoe ga je dat oplossen???

gr,
wouter zzw

Back