TNT onzorgvuldig met afgeven pakketjes?

Wat zijn nu eigenlijk de regels voor met betrekking tot afgeven van het pakket?

Laatst kreeg ik een slecht af te lezen briefje dat mijn pakket een aantal huizen verder zou zijn afgegeven.
Buiten dat het slecht leesbaar was ( dus meerdere huizen aanbellen) is men daar ook zelden thuis.
Dus voordat ik het had...

Ikzelf heb liever:
Alleen aan mijn adres overhandigen of naar het postkantoor en ik haal het daar op.

Maar laast had ik iets heel vaags.
Ik laat een pakketje bezorgen op mijn ouders adres.
Dit ivm dat mijn huis ivm nieuwbouw soms nog wat problemen geeft.
Laatst ging zelfs een pakket van HC retour naar hongkong omdat mijn adres onbekend was, maar oke in elk geval:

Komen mijn ouders thuis, ligt er een TNT pakket in de achtertuin?
UHHH
Dus ik zeg lag er geen briefje in de bus dat de buren het hebben aangenomen en dat een van de buren het over de schutting heeft gegooid?

Dat zou ik ook raar vinden maar ja... Maar dat was dus niet het geval.
Een van de bezorgers van tnt heeft het er gewoon over de schutting gegooid zo van dan ben ik er vanaf......

Gelukkig niks kapot of gaan regenen maar als dit wel het geval was
had men dit dan kunnen nagaan wie de bezorger was?

Maar dan is het natuurlijk zijn woord tegen de mijne?

Ik vind die pakket aanname zoiezo vreemd, Laatst kom ik van achterom naar de voorkant van mijn huis om mijn auto te wassen.
tnt bezorger, hij zegt er wordt niet opengedaan, woont u hier?
Ik denk ik zeg ja (kijken wat er gebeurd)maar het was voor de buren:
Alsjeblieft, dag.

Als ik een vreemde was dan had ik een gratis pakket...

Aangetekend versturen met legitimatie verplichting gaat ook vaak niet bij buitenlandse bestellingen.

Dat hebben ze hier ook eens geflikt, het doosje gewoon op de portiek laten staan zo van "zoek et maar uit".
Als er een of andere pipo die doos had opgepakt was ik het kwijt geweest.

Of vandaag nog, laat die kerel bij mij in de zaak een doos met glas uit zijn klauwen vallen.
Hij vond gewoon doodleuk dat dat er maar tegen moest kunnen, zo niet dan was et niet goed ingepakt.
Er zat zelfs een stuk tape op "BREEKBAAR VOORZICHTIG", maar dat betekend blijkbaar niets voor ze..

Dat hebben ze hier ook eens geflikt, het doosje gewoon op de portiek laten staan zo van "zoek et maar uit".
Als er een of andere pipo die doos had opgepakt was ik het kwijt geweest
Nu 3 keer bij mij gebeurt, 1 keer met 2 pakketten tegelijk.

Is echt iets van de laatste tijd, heb echt al zoon 100 pakketten ontvangen en de laatste paar gebeurde dit bij.

Als ik niet thuis ben haal ik het veel liever de volgende dag op bij het postkantoor.
Dit is vragen om problemen.

Ik heb het ook een keer mee gemaakt.
Me ouders waren niet thuis, en ik was weggeweest ik kom terug. Staat er gewoon een pakketje voor de voordeur, geen briefje niks erbij maar wel de juiste spullen terwijl iemand het gewoon had kunnen meenemen...

Tim

Vandaag weer!

Sinds kort kijk ik als ik op een pakketje zit te wachten ook even uit de voordeur of er niet iets staat, en jahoor, mooi nat doosje daar op de stoep onder de brievenbus...

Motor van m'n Extra.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moet toch niet mogen eigenlijk?
Ze laten gewoon je spul op een publieke plek achter.
Dan kunnen ze net zo goed de klep open zetten,
en even flink op et gas trappen in iedere straat. :(

Ik moet het mijn postbode iig niet zien doen,
dan krijgt hij toch wel even een oor vol.

Hier wordt altijd netjes aangebeld en als ik niet thuis ben wordt het bij de buren afgeleverd. Heb nog nooit meegemaakt dat het voor de deur stond.

Het probleem is dat TNT boos wordt op hun medewerkers als hun een pakket bij het postkantoor afgeven. Daarvoor moet TNT namelijk betalen. Daarom komen ze liever 10x langs, geven het bij de buren af of laten het zo open voor de deur liggen. Dit is een tijd geleden strenger of erger geworden. Ik heb er afgelopen zomer een tijd over gehad met een bezorger.

Als er inderdaad druk vanuit TNT op de bezorger wordt gezet dan is dit dus het gevolg. Ik zou voor iedere domme actie een klacht indienen.....

Nee het is nog sterker ... de meeste pakjesbestellers zijn niet eens in dienst van TNT, maar "rijden in opdracht van TNT" ... en ze krijgen alleen betaald voor paketjes die ze afleveren, wat ze niet kunnen afleveren krijgen ze ook niets, nada, noppes voor ..:( ..

Dit soort rare taferelen heb ik nog nooit mee gemaakt. Wij hebben echter wel 90% van de keren de zelfde bezorger. Als ik de deur open doe en er moet getekend worden, typt hij tegenwoordig zelfts zonder te vragen mijn naam al in op zijn terminal :p

Ik zorg ook meestal dat ik thuis ben als ik iets verwacht. De laatste tijd heb ik mazzel en loop ik tegelijk binnen met de bezorger. Toch moet er een betere oplossing voor zijn. Als ze helemaal niet betaald kijgen bij geen aflevering dan snap ik het wel. Dan moet er echt een systeem komen dat je kan opgeven dat ze alleen 's avonds bezorgen. Of op een centraal verzamel punt, dan haal ik het daar wel.

de bezorger hier is ondertussen bekend met ons (oude adres EN nieuwe adres).
Bij het oude adres was een meterkast aanwezig in de hal, daar liet ze (ja, ze) het pakket meestal achter :) Die deur was altijd dicht en op slot. Wel met sleutel erin, maar dat viel niet op :)

Bij het nieuwe adres belt ze aan, niet thuis? dan gelijk naar de buurvrouw :) Ze komt niet eens een 2e keer ofzo, en levert het 9vd10 keer niet af op het postkantoor, maar bij de buurvrouw die altijd thuis is.

DIt natuurlijk MITS er niet persoonlijk voor getekend moet worden (wat soms bij pakketjes van HK wel het geval is)

Nog nooit problemen gehad hier dus.

Hier tekend de gewoonlijke postbode soms zelf al voor me af als ze de doos binnen kieperd.
Maar soms zitten er van die invallers tussen die het dan gewoon op de stoep zetten als de deur opslot is.

Als ik ergens kan opgeven dat mijn pakketjes totaal niet meer bezorgd worden, enkel een briefje dat hij op het postkantoor (of een of ander afhaalpunt in de buurt) licht, dan zou ik dat gelijk doen.

Dat die bezorgers gepusht worden om pakketjes niet mee terug te nemen is natuurlijk belachelijk, dat creëert situaties als deze.

Wij hadden een keer een aanhangertje in de voortuin staan. TNT komt met een pakketje voor me, maar ik was niet thuis, wat denk je? pakketje tussen de dissel gefrommeld van de aanhanger, gelukkig zat er niks breekbaars in. Daarbij; iedere voorbijganger kon zien dat daar een pakketje zat, nog geluk dat het niet door iemand is meegenomen.....

Gelukkig komt er meer en meer concurrentie voor TNT, wat mij betreft zijn ze exit.

TNT heeft mijn traxxas slash ook gewoon voor de deur gelegd toen ik niet thuis was.
En een paar weken geleden had ik een pakketje besteld, ik kom thuis ligt het pakketje gewoon binnen. Wat blijkt nu de bezorger heeft het pakketje via het openstaande raampje boven de deur naar binnen laten vallen.

Speciale kist maken... die je op de dag langs langsbrengen openzet, kan het pakket erin, plak je een briefje op dat ding dat die bezorger um na het plaatsen van het pakket dicht moet doen, klik, in het slot, en gaan met die banaan.... werkt hier nog steeds toppie.. na het thuiskomen die kist nakijken, he, een pakketje.. en dan weer fijn de hobby uitoefenen:)

Back