TNTpost, laat jezelf niet langer onjuist behandelen!!

@schilper: Dat kan zeker.. maar is daarmee dus geen wet. Aanspreekpunt voor jou als afnemer zal dan altijd de versturende partij blijven.

Laatst bewerkt door een moderator:
@vito: Nee, jij hebt het liever over kortzichtig, lachwekkend, geen verstand van hebbend, enzovoort. Het niveau discussie wat je krijgt, is het niveau wat je zelf aanhoudt.

Altijd makkelijk; maar wat roepen, claimen dat het in de wet staat, maar als iemand dan vraagt welke wet, welk artikel, zeggen dat je 'geen zin hebt om het op te zoeken'.

Dat kan zeker.. maar is daarmee dus geen wet. Aanspreekpunt voor jou als afnemer zal dan altijd de versturende partij blijven.

Dat lijkt me wel erg stug. De leverancier van mijn bestelling kan bewijzen dat mijn pakket bij de lokale transporteur is afgeleverd.
Daarna zou ik geen poot meer hebben om op te staan?

Dat lijkt me wel erg stug. De leverancier van mijn bestelling kan bewijzen dat mijn pakket bij de lokale transporteur is afgeleverd.
Daarna zou ik geen poot meer hebben om op te staan?

Jazeker wel, jij hebt daar namelijk niets mee te maken.

Sowieso heb jij als koper eigenlijk helemaal niet te maken met de transporteur. De verkopende partij is ervoor verantwoordelijk, die is de overeenkomst met jou aangegaan en draagt de verantwoordelijkheid voor het transport. Pas als de transporteur het aan jou heeft overgedragen, of jij zelf een bepaalde transporteur ge-eist hebt, vervalt dat.

Als jouw bestelling niet aankomt, om welke reden dan ook, is de verkoper zijn leveringsplicht niet nagekomen en kun je dus de koop ontbinden (en je geld terugkrijgen).

In dat geval kun je verhaal halen bij de oorspronkelijke transporteur. Dat die het transport elders heeft uitbesteed, is voor jou niet relevant. Zij zijn verantwoordelijk voor het transport naar jou, niet naar een andere transporteur.

Overigens, bij Hobbycity, bijvoorbeeld, eis en kies je niets. Hobbycity heeft 2 keuzes die zij voor je gemaakt hebben. In dat geval kun je reclameren bij hobbycity als iets niet aankomt.

In dat geval kun je verhaal halen bij de oorspronkelijke transporteur. Dat die het transport elders heeft uitbesteed, is voor jou niet relevant. Zij zijn verantwoordelijk voor het transport naar jou, niet naar een andere transporteur.

Overigens, bij Hobbycity, bijvoorbeeld, eis en kies je niets. Hobbycity heeft 2 keuzes die zij voor je gemaakt hebben. In dat geval kun je reclameren bij hobbycity als iets niet aankomt.

Jazeker wel, jij hebt daar namelijk niets mee te maken.

Sowieso heb jij als koper eigenlijk helemaal niet te maken met de transporteur. De verkopende partij is ervoor verantwoordelijk, die is de overeenkomst met jou aangegaan en draagt de verantwoordelijkheid voor het transport. Pas als de transporteur het aan jou heeft overgedragen, of jij zelf een bepaalde transporteur ge-eist hebt, vervalt dat.

Als jouw bestelling niet aankomt, om welke reden dan ook, is de verkoper zijn leveringsplicht niet nagekomen en kun je dus de koop ontbinden (en je geld terugkrijgen).

@schilper: Dat kan zeker.. maar is daarmee dus geen wet. Aanspreekpunt voor jou als afnemer zal dan altijd de versturende partij blijven.

Hmmm..............ik krijg zo'n deja vu gevoel :confused: :rolleyes: :mrgreen:

Nee, niet helemaal waar.
Dit werkt alleen als jij een fatale termijn hebt aangegeven in de overeenkomst en hij dus rechtswege in verzuim valt.
Bij overeenkomsten als deze moet je de tegenpartij in gebreke stellen (bij E-commerce veelal simpelweg reclameren) en kun je alleen nakoming eisen. ;)

Je zegt dat er iets hard in de wet staat. Nogmaals, alle wetten staan online, gewoon op sites van de overheid, dat is dus geen onzin. Je zegt je er in verdiept te hebben en de wet te kennen op dit punt, dan moet het toch een kleine moeite zijn om op z'n minst even het van toepassing zijnde artikel te posten, of waar iemand dat kan vinden (bv. BW, deel 3).

T'is goed dat je er bv. bij zet want Boek 3 is vermogensrecht :mrgreen:
Als je dan op zijn minst zelf iets neerzet in de trend van art 6:41 of artt 6:74 . :D

Dus ja, boek 6 gaat over verbintenissen.

Maar deze hele discussie is toch niet nodig?
TS heeft wat problemen met de leversnelheid van de TNT (net als half Nederland).

Nergens wordt op dit moment tenslotte gerept over zaken die niet aankomen.

Volgens mij had TS laatst ook wat problemen met Dick Scheringa en heet TS toevallig Lakeman of zo. :mrgreen:

Hmmm..............ik krijg zo'n deja vu gevoel :confused: :rolleyes: :mrgreen:

Tsja, soms moet je dingen herhalen voordat het doordringt, kennelijk ;)

Nee, niet helemaal waar.
Dit werkt alleen als jij een fatale termijn hebt aangegeven in de overeenkomst en hij dus rechtswege in verzuim valt.
Bij overeenkomsten als deze moet je de tegenpartij in gebreke stellen (bij E-commerce veelal simpelweg reclameren) en kun je alleen nakoming eisen. ;)

Goed, ik deed even de korte samenvatting, je hebt natuurlijk gelijk, in eerste instantie komt er een in gebreke stelling, met een redelijke termijn tot oplossing, bla bla bla.. en dan uiteindelijk kan dat tot een ontbinding van de koop leiden.

Als je dan op zijn minst zelf iets neerzet in de trend van art 6:41 of artt 6:74 . :D

Ik ga 'm niet helpen.. hij claimed expert te zijn en zich ingelezen te hebben in die materie. Ik gaf alleen aan hoe hij bv. aan zou kunnen geven om welke artikelen het gaat ;)

Maar deze hele discussie is toch niet nodig?

In zoverre dat er een uitspraak gedaan wordt die niet waar is ("TNT is bij wet verplicht..") wat als consequentie kan hebben dat er morgen 100 ongeduldige modelbouwertjes bij de TNT aan de lijn hangen, wat alleen maar meer vertraagt en verder niets oplevert.

TS heeft wat problemen met de leversnelheid van de TNT (net als half Nederland).

Nergens wordt op dit moment tenslotte gerept over zaken die niet aankomen.

Klopt, maar je hebt altijd van die mensen die met kromme voorbeelden komen die je dan moet weerleggen..

Overigens:
Vito E-Revo zei:
Tot op de dag van vandaag heb ik mijn pakket nog niet mogen ontvangen.

;)

Volgens mij had TS laatst ook wat problemen met Dick Scheringa en heet TS toevallig Lakeman of zo. :mrgreen:

De denkwijze is in elk geval wel gelijk.. iets onderuitschoppen maar niet bedenken wie dan daar precies het 'slachtoffer' van zullen zijn..

Wat niet doordringt, dus maar eens herhalen, is
dat de TNT ons modelbouwers gemiddeld genomen nog een enorm plezier doet door een niet 100% controle te hebben op invoer. Daarom is het niet handig om massaal te gaan klagen, daarmee snijden we op termijn alleen onszelf in de vingers..

Zo heeft de TNT mij op een vijftiental hongkong-bestellingen in totaal al zeker 150 euro bespaard, als ik de BTW nog even niet meereken..

Nu ben ik natuurlijk maar een simpele sukkel en bestel tot toe niets in het boze buitenland, maar aangezien ik nog nét tot 5 kan tellen, heb ik toch wat vraagtekens bij de periode van 3 tot 5 werkdagen in jouw voorbeeld.

Een voorbeeld:
Op maandag 1 oktober bestel je een pakket in Tjazikistan en je betaalt voor express verzending.
Dinsdag 2 oktober doet de betreffende firma je spulletjes op de post, deze dag telt nog niet mee...
O? En waarom dan wel niet? Ik heb 't spul toch op maandag besteld? Dan gaat bij de teller op maandag lopen... Dát is namelijk de overeenkomst die IK als klant met de leverancier heb! De rest zal mij jeuken.
Maar vooruit, ik ben ook de beroerdste niet; maandag is en blijft een rotdag, waarschijnlijk ook in Tjazikistan en ik start de klok dus op Dinsdag. En niet:
Vito E-Revo zei:
...De teller gaat dus lopen op woensdag 3 oktober.

Leg mij jouw redenering waarin je TNT zomaar, gratis voor niets die 2 extra dagen cadeau geeft, even in simpel nederlands uit, alsjeblieft.

Tsja, soms moet je dingen herhalen voordat het doordringt, kennelijk ;)

Ik dacht meer aan dit:
[94380] slechte-ervaring-tpg-post

Goed, ik deed even de korte samenvatting, je hebt natuurlijk gelijk, in eerste instantie komt er een in gebreke stelling, met een redelijke termijn tot oplossing, bla bla bla.. en dan uiteindelijk kan dat tot een ontbinding van de koop leiden.

Heel ver uiteindelijk ja. :mrgreen:

Deels, maar dat is niet iets wat 'zoek' is en daardoor niet blijvend niet aan kan komen.
Meer een kwestie van geduld.
Afijn, strekking blijft hetzelfde.

Nu ben ik natuurlijk maar een simpele sukkel en bestel tot toe niets in het boze buitenland, maar aangezien ik nog nét tot 5 kan tellen, heb ik toch wat vraagtekens bij de periode van 3 tot 5 werkdagen in jouw voorbeeld.

O? En waarom dan wel niet? Ik heb 't spul toch op maandag besteld? Dan gaat bij de teller op maandag lopen... Dát is namelijk de overeenkomst die IK als klant met de leverancier heb! De rest zal mij jeuken.
Maar vooruit, ik ben ook de beroerdste niet; maandag is en blijft een rotdag, waarschijnlijk ook in Tjazikistan en ik start de klok dus op Dinsdag. En niet:

Leg mij jouw redenering waarin je TNT zomaar, gratis voor niets die 2 extra dagen cadeau geeft, even in simpel nederlands uit, alsjeblieft.

Omdat pas vanaf de 2e de zaak overgedragen waordt aan de vervoerder en niet al vanaf het moment dat jij je bestelling plaatst. ;)
Zou wat zijn :mrgreen:
Stel heel extreem,
Jij besteld een nieuwe auto en je wilt dat deze per TNT naar je wordt opgestuurd, dan moeten ze die dus binnen die 5 dagen in elkaar laten schroeven en bij jou afleveren.
Dat zal niet gaan hé :mrgreen:

**edit**
Dit laatste verder toegelicht;
De vervoerder kan natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden voor de tijd die de verkoper neemt of nodig heeft om een aangekochte zaak voor te bereiden op transport.
Anders zou het zo zijn dat jij in feite TNT nog maar 1 dag voor transport gunt omdat HC 4 dagen nodig heeft om het pakketje in te pakken.

Laatst bewerkt:
O, ja, was ik nog vergeten:
Doe jezelf een plezier en verander de topictitel even.

TNTpost, laat jezelf niet langer oplichten!! Inklaringen verklaard!

Dit is namelijk een oproep aan TNT om zichzelf niet langer te laten oplichten.
(Door wie eigenlijk? Door ons, modelbouwers? :confused:
Bovendien wordt er helemaal niets over "inklaringen verklaart" maar uit je je ergernissen over (vermeende) té lange omlooptijden van TNT.

(Ook daar snap ik niets van... Vroeger was het een staatsbedrijf en liepen we allemaal te griepen op "die luie ambtenaren".
Nu is de handel geprivatiseerd, moeten de voormalige ambtenaren dus "prestatiegericht werken", en is het nóg niet goed...
Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.)

Bovendien wordt er helemaal niets over "inklaringen verklaart" maar uit je je ergernissen over (vermeende) té lange omlooptijden van TNT.

(Ook daar snap ik niets van... Vroeger was het een staatsbedrijf en liepen we allemaal te griepen op "die luie ambtenaren".
Nu is de handel geprivatiseerd, moeten de voormalige ambtenaren dus "prestatiegericht werken", en is het nóg niet goed...

Ghehehe......titel klopt dus wel een beetje :mrgreen:

Maar laten we wel wezen.
Vroegâh....toen er nog luie ambtenaren zaten van de echte ouderwetse PTT post kwamen je spulletjes wel netjes aan en kon je het zelfs nog wagen om geld in een enveloppe te steken :cool:

Mijmer..............vroegâh :puppydogeyes:

Ik geef deze dagen cadeau aan de TNT omdat ik geen tijdstippen kan zien waarop een pakket aankomt, alleen de dag.
Zou het pakket dus op 1 september om 23:55 aankomen, dan reken je een dag waar het maar 5 minuten is.

Omdat pas vanaf de 2e de zaak overgedragen waordt aan de vervoerder en niet al vanaf het moment dat jij je bestelling plaatst. ;)

Dat heeft er weinig mee te maken. De verkopende partij beloofd bezorging binnen 5 dagen. Dat gaat dus in op het moment dat de koopovereenkomst afgesloten wordt, dus niet een dag later.

Het is aan de verkoper om dan te zorgen dat ze ook eigen vertragingen, daarin meegerekend hebben.

De vervoerder kan natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden voor de tijd die de verkoper neemt of nodig heeft om een aangekochte zaak voor te bereiden op transport.
Anders zou het zo zijn dat jij in feite TNT nog maar 1 dag voor transport gunt omdat HC 4 dagen nodig heeft om het pakketje in te pakken.

Sowieso kan de vervoerder niet aansprakelijk gesteld worden, omdat die de belofte van levering in 5 dagen niet gemaakt heeft. Dat heeft de verkoper gedaan.

@Dutch: Dat lees ik dus nergens terug...

Ik lees alleen:
TNTpost is wettelijk (nou ja...:confused::confused:) gebonden aan de termijn die de verzendende partij aangaat, d.w.z. dat wanneer jij iets express laat verzenden(3-5 dagen) je je pakketje binnen 3-5 werkdagen hoort binnen te krijgen, douanetijd telt niet mee, enzenzenz....

Dát is dus de overeenkomst die ik met Tashkent (Hoofdstad van Tjadjikistan, maar dat terzijde) aanga: binnen 3 tot 5 dagen op mijn deurmat. Staat toch in hun leveringsvoorwaarden? Nou dan... Ja toch?

Hoe zij dat oplossen met die vervoerder, is hun probleem. Daar zullen ze ongetwijfeld grof voor betaald hebben en die kosten zitten verdisconteerd in de prijs die ik moet betalen.

En die auto: Die schroef ik toch zélf in elkaar? Ben je nou modelbouwer of niet? Ohhh.... wacht even, je bedoelt een 1:1 auto?
Ooit gehoord van het fenomeen "voorraad"?
Jaja, "dood kapitaal" en zo, maar zelfs in deze tijd van "Just-in-time-delivery" (daar valt TNT dus blijkbaar buiten) moet een fabrikant/distributeur over een stootvoorraad(je) beschikken. anders kan hij het schudden.

Ik vind het wat dat betreft ook niet zo erg als er meer gecontroleerd wordt, het gaat mij om de termijn die ruimschoots overschreden wordt en dat ik betaal met een reden voor de snellere verzending. Als ik daar wat meer voor moet betalen (lees belasting voor moet betalen) dan is dat zo, ik ga er namelijk vanuit dat er bij aankopen buiten de EU belasting gerekend wordt, loont het dan niet dan bestel ik het niet en haal ik het hier in Nederland of van binnen de EU.

Op verzoek heb ik het woordje wettelijk uit mijn 1e post gehaald, hoewel ik dit mondeling bevestigd heb gekregen bij de TNT en zwart op wit heb van de OPTA dat ik in deze in mijn recht sta. Op welk artikel van het wetboek hun dat baseren weet ik niet, er zijn zoveel wetten, wie weet valt het wel onder gewoon consumentenrecht. Krijg ik hier nog een link van op het internet dan zal ik die posten. Mijn boodschap wordt er niet minder om, ze zijn wel degelijk gebonden aan bepaalde rechten en plichten!

Waar het mij om gaat is zoals vele malen eerder gezegd de erg lange tijd die de TNT ervoor neemt, in mijn geval een maand ipv 5 dagen. Overkomt je dat en voel je je genaaid, laat je dan niet afschepen door de klantenservice met een smoesje.
Niks meer en niks minder. Zouden er morgen 100 mensen bellen dan zal dit misschien wel iets duidelijk maken bij de TNT, failliet gaan ze er echt niet van.
De vergelijking met de DSB bank en de betreffende Lakeman vind ik een compliment. Hoewel er nu mensen zijn gedupeerd komt er een einde aan hun manier van zaken doen, die niet door de beugel kon. Zou dit nog 10 jaar hebben geduurd dan zouden er nog veel meer mensen gedupeerd zijn.
Zou er 10 jaar geleden al iets aan gedaan zijn, door de DSB, door DNB, door de staat of door een klokkenluider, dan zouden ze waarschijnlijk de schade ook nog kunnen overzien, omdat ze toen nog niet zoveel mensen hadden gedupeerd met hun praktijken.

Laatst bewerkt:

Dat heeft er weinig mee te maken. De verkopende partij beloofd bezorging binnen 5 dagen. Dat gaat dus in op het moment dat de koopovereenkomst afgesloten wordt, dus niet een dag later.

Het is aan de verkoper om dan te zorgen dat ze ook eigen vertragingen, daarin meegerekend hebben.

Sowieso kan de vervoerder niet aansprakelijk gesteld worden, omdat die de belofte van levering in 5 dagen niet gemaakt heeft. Dat heeft de verkoper gedaan.

Dat heeft er weinig mee te maken Hezik
De stelling was dus: waarin je TNT zomaar, gratis voor niets die 2 extra dagen cadeau geeft

EMS Express : 3-4 Days transit time. (Incl. Tracking + Registration)
Air Parcel : 6-21 Days transit time.(Incl. Registration)
Air Mail : 6-39 Days transit time.

Orders are packed and posted from 9am-5pm, Monday to Saturday. The time in Hong Kong right now is: 5:38:48 AM
Provided your products are in stock & we are not experiencing unusually high order volumes, the package will be sent within 48hrs except for weekends. However, if you purchased an item that is on 'BACKORDER' your parcel will be held until that item has arrived in stock.

Dus Hezik, je bent warm maar niet warm genoeg. :mrgreen:
In de leveringsvoorwaarden staat dus expliciet beschreven wat voor een overeenkomst jij hebt met Hobby City ;)
Je pakketje zou er dus minimaal 6 dagen over mogen doen en geen 5.
Daarnaast de clausule: Provided your products are in stock & we are not experiencing unusually high order volumes.
De stelling dat HC belooft dat jij je pakketje binnen 5 dagen in huis hebt is dus ook ongegrond.

Warm Sherlock....warm :mrgreen:

Dit is ook een leuk stukje:
hobbyking.com® is not responsible for typographical errors. hobbyking.com® reserves the right to cancel any order you have placed if there was a typographical error on the hobbyking.com® Store concerning the pricing or availability of any item you ordered when you placed the order. hobbyking.com® reserves the right to change the terms and conditions of sale at the hobbyking.com® Store at any time. hobbyking.com® may make changes to any products or services offered at the hobbyking.com® Store, or to the applicable prices for any such products or services, at any time, without notice. The information provided at the hobbyking.com® Store with respect to products and services may be out of date, and hobbyking.com® makes no commitment to update the information provided at the hobbyking.com® Store with respect to such products and services. hobbyking.com® reserves the right to do any of the following, at any time, without notice: (1) to modify, suspend or terminate operation of or access to the hobbyking.com® Store, or to any portion of the hobbyking.com® Store, for any reason; (2) to modify or change the hobbyking.com® Store, or any portion of the hobbyking.com® Store, and any applicable policies or terms; and (3) to interrupt the operation of the hobbyking.com® Store, or any portion of the hobbyking.com® Store, as necessary to perform routine or non-routine maintenance, error correction, or other changes. To the extent permitted by law, all sales at the hobbyking.com® Store are governed by Hong Kong law, without giving effect to its conflict of law provisions. No hobbyking.com® employee or agent has the authority to vary any of the hobbyking.com® Store's policies or the terms and conditions governing any sale. If any of the aforementioned policies are held by a court or other tribunal of competent jurisdiction to be void or unenforceable, such policy shall be limited or eliminated to the minimum extent necessary and replaced with a valid provision that best embodies the intent of the policy, so that the policies shall remain in full force and effect. hobbyking.com®â€™s failure to insist on or enforce strict performance of these policies shall not be construed as a waiver by hobbyking.com® of any provision or any right it has to enforce these policies, nor shall any course of conduct between hobbyking.com® and you or any other party be deemed to modify any provision of these policies. These policies shall not be interpreted or construed to confer any rights or remedies on any third parties. The hobbyking.com® Store provides access to hobbyking.com® international data and, therefore, may contain references or cross references to hobbyking.com® products, programs and services that are not announced in your country. Such reference does not imply that hobbyking.com® in your country intends to announce such products, programs or services.

@Dutch: Dat lees ik dus nergens terug...

Ik lees alleen:
TNTpost is wettelijk (nou ja...:confused::confused:) gebonden aan de termijn die de verzendende partij aangaat, d.w.z. dat wanneer jij iets express laat verzenden(3-5 dagen) je je pakketje binnen 3-5 werkdagen hoort binnen te krijgen, douanetijd telt niet mee, enzenzenz....

Dát is dus de overeenkomst die ik met Tashkent (Hoofdstad van Tjadjikistan, maar dat terzijde) aanga: binnen 3 tot 5 dagen op mijn deurmat. Staat toch in hun leveringsvoorwaarden? Nou dan... Ja toch?

Hoe zij dat oplossen met die vervoerder, is hun probleem. Daar zullen ze ongetwijfeld grof voor betaald hebben en die kosten zitten verdisconteerd in de prijs die ik moet betalen.

En die auto: Die schroef ik toch zélf in elkaar? Ben je nou modelbouwer of niet? Ohhh.... wacht even, je bedoelt een 1:1 auto?
Ooit gehoord van het fenomeen "voorraad"?
Jaja, "dood kapitaal" en zo, maar zelfs in deze tijd van "Just-in-time-delivery" (daar valt TNT dus blijkbaar buiten) moet een fabrikant/distributeur over een stootvoorraad(je) beschikken. anders kan hij het schudden.

Tenzij je een Dacia koopt zonder opties zijn er maar vrij weinig 1:1 auto's die volledig aan jouw specifieke eisen voldoen. :mrgreen:
Maar dat terzijde, zie verder de vorige post.

Staat toch in hun leveringsvoorwaarden? Nou dan... Ja toch?
Niet dus !
Meer mensen zouden zulke voorwaarden dus eens beter moeten gaan lezen :mrgreen:

Ik denk eerder dat jij een uitzondering bent, ook in het doaune topic hier op het forum krijgt eigenlijk iedereen zijn pakketje redelijk snel geleverd nadat de douane gepaseerd is.

Natuurlijk zal TNT zelf een doelstelling hebben mbt. het bezorgen van pakketjes, opslag kost immers ook geld, en als het kwijtraakt ook. Ik vermoed dat ze daaraan gerefereerd hebben.

De vergelijking met de DSB bank is wel mooi. Die deed dingen die niet konden. Die was men ook al aan het aanpakken en dat zou opgelost worden. Door toedoen van Lakeman is er paniek onstaan bij klanten, die massaal hun geld gingen opnemen, waardoor de bank nu failliet is en er vele slachtoffers zijn.

Als je het verhaal even wat verder doorleest, zie je ook dat er mbt. de verkeerde praktijken in het verleden, al vergaande regelingen waren getroffen met een waarborgfonds, zodat slachtoffers van de 'duistere praktijken in het verleden' geholpen werden. Mede door Lakeman's geblér staat dat nu ook weer op de schop.

Dus Lakeman heeft helemaal niets nuttigs gedaan, die heeft alleen maar gezorgd dat er nu daadwerkelijk veel slachtoffers zijn van het onoorbaar gedrag van de DSB.

De vergelijking is daarom wel licht ironisch, vooral ook omdat je aangeeft trots te zijn met hem vergeleken te zijn..

@Dutchy: die disclaimer is van nul en generlei waarde, aangezien die in strijd is met het toepasselijk recht. Dat men hier steeds de TNT erbij wil halen, terwijl dat helemaal geen partij is, kan ik verder niets aan doen.

Je mag niet groot op je website zetten 'ik beloof ... <belofte>' en dan onderaan in kleine letters 'niets wat hier beloofd wordt, is een belofte'. Of, nou ja, dat mag wel, maar geen rechter die die kleine letters dan nog serieus zal nemen..

Back