Ik ben het helemaal met je eens Wim. Echter heb ik in een schrijven van de OPTA verteld gekregen dat met de nieuwe postwet niet alleen de verzender maar ook de ontvanger een klacht kan indienen:
"Wel is er een verandering bij het indienen van klachten. Voorheen konden alleen verzenders van post klagen wanneer iets verkeerd was gegaan met hun zending. Na de wijziging van de wet kan een ieder, dus ook u als ontvanger, een klacht indienen. Bijvoorbeeld wanneer een poststuk beschadigd of niet aankomt."
@ Hezik: dat je bij een callcenter hebt gewerkt verklaard voor mij heel veel. Ik weet hoe irritant ons volkje kan zijn, echter weet ik ook dat we ons makkelijk laten afschepen.
Mijn oproep om je vooral
niet af te laten schepen en wel te vechten voor je recht wanneer TNTpost er met zijn pet naar gooit.
Zoals ik al eerder in mijn 1e post noemde krijg je allerlei smoesjes te horen en dit hoef je niet te pikken!
Dit is jammer voor de medewerkers van TNTpost, maar als klant zijnde is dit de enige manier om je recht te halen. Zou TNTpost zich gewoon aan de afspraken houden, dan hoef ik niet te bellen en te zeuren en betaal ik ook netjes mijn rekeningen zonder gezeur, ik krijg dan namelijk waar voor mijn geld.
Het excuus dat het duurder wordt door te bellen, omdat ze de kosten doorrekenen, dit werkt natuurlijk niet zo. Natuurlijk zijn hun in ruime mate vrij om de tarieven te bepalen, maar we hebben echter ook nog toezichthoudende organisaties en concurrenten, ze kunnen dit dus echt niet zomaar doen zonder zichzelf nog meer in de vingers te snijden, want als ze mij dubbel zoveel gaan rekenen, ga ik dubbel zoveel kabaal maken als ze er nog steeds een bende van maken.
Nee, ik heb hier geen linkjes van naar internetpagina's, doe wat research en je kan het vast terugvinden ergens op internet, voor mij hebben internetpagina's geen waarde omdat de TNT hier geen waarde aanhecht en ik ben te lui om speciaal voor jouw hier nog meer moeite in te gaan steken :sleepy:
Wordt vervolgd na telefoongesprek met de OPTA, morgen (15-10-09) tussen 09:00 en 10:00
Oh, laat ik nogmaals duidelijk voorop stellen dat het mij gaat om de tijd die de TNT erover doet om een pakketje bij je thuis bezorgd te krijgen, exclusief de tijd die het kost bij de douane (wat soms lang kan duren, ga dit dus goed na!)
Wil je er zeker van zijn dat je je pakket snel krijgt, vul dan vooral de juiste waarde in etc, dit is geen oproep tot criminele praktijken!