TNTpost, laat jezelf niet langer onjuist behandelen!!

Ik denk eerder dat jij een uitzondering bent, ook in het doaune topic hier op het forum krijgt eigenlijk iedereen zijn pakketje redelijk snel geleverd nadat de douane gepaseerd is.

Natuurlijk zal TNT zelf een doelstelling hebben mbt. het bezorgen van pakketjes, opslag kost immers ook geld, en als het kwijtraakt ook. Ik vermoed dat ze daaraan gerefereerd hebben.

De vergelijking met de DSB bank is wel mooi. Die deed dingen die niet konden. Die was men ook al aan het aanpakken en dat zou opgelost worden. Door toedoen van Lakeman is er paniek onstaan bij klanten, die massaal hun geld gingen opnemen, waardoor de bank nu failliet is en er vele slachtoffers zijn.

Als je het verhaal even wat verder doorleest, zie je ook dat er mbt. de verkeerde praktijken in het verleden, al vergaande regelingen waren getroffen met een waarborgfonds, zodat slachtoffers van de 'duistere praktijken in het verleden' geholpen werden. Mede door Lakeman's geblér staat dat nu ook weer op de schop.

Dus Lakeman heeft helemaal niets nuttigs gedaan, die heeft alleen maar gezorgd dat er nu daadwerkelijk veel slachtoffers zijn van het onoorbaar gedrag van de DSB.

De vergelijking is daarom wel licht ironisch, vooral ook omdat je aangeeft trots te zijn met hem vergeleken te zijn..

Yup, want ondanks alle maatregelen die er getroffen werden tegen DSB bleven ze toch andere manieren vinden om je een oor aan te naaien. Nu is daar definitief een einde aan. Het is al jaren en jaren pret met Scheringa en wat mij betreft had dat veel eerder mogen stoppen.

Uiteraard ben ik er niet op uit om de TNT failliet te maken, ik denk ook niet dat dat zal gebeuren als er een dagje wat meer telefoontjes naar ze toe gaan.
Wat er misschien wel gebeurd is dat er orde op zaken gesteld wordt.

@ Dutchy: je zegt: In de leveringsvoorwaarden staat dus expliciet beschreven wat voor een overeenkomst jij hebt met Hobby City :wink:
Je pakketje zou er dus minimaal 6 dagen over mogen doen en geen 5.
Daarnaast de clausule: Provided your products are in stock & we are not experiencing unusually high order volumes.
De stelling dat HC belooft dat jij je pakketje binnen 5 dagen in huis hebt is dus ook ongegrond.

Ik baseer me ook niet op HC, maar op de overeenkomst die hiervoor is tussen Hong Kong Post en TNTpost, aldus de medewerker van de TNT. Je kan dit o.a. terugvinden op de site van Hong Kong Post onder speedpost.

Laatst bewerkt:
zoals bv. een 100% controle op alle pakketjes.. en wie gaat er dan meer betalen? juist..

Zeg niet dat het niet gebeurd, in Duitsland kwam er op een bepaald moment NIETS meer door van Hobbycity. Reden waarom het Duitse warehouse is geopend. Met hogere prijzen.

Hoe dan ook, we zijn er nu wel uit denk ik :)

Dus Lakeman heeft helemaal niets nuttigs gedaan, die heeft alleen maar gezorgd dat er nu daadwerkelijk veel slachtoffers zijn van het onoorbaar gedrag van de DSB.

De vergelijking is daarom wel licht ironisch, vooral ook omdat je aangeeft trots te zijn met hem vergeleken te zijn..

@Dutchy: die disclaimer is van nul en generlei waarde, aangezien die in strijd is met het toepasselijk recht.

Je mag niet groot op je website zetten 'ik beloof ... <BELOFTE>' en dan onderaan in kleine letters 'niets wat hier beloofd wordt, is een belofte'. Of, nou ja, dat mag wel, maar geen rechter die die kleine letters dan nog serieus zal nemen..

Toepasselijk recht is het geheel van rechtsregels dat in een bepaald geval van toepassing is. Geen aparte vorm zoals aanvullend recht o.i.d..
Maar parkeer dat even;

Waar staat dat HC belooft dat jij binnen 5 dagen je pakketje hebt?

mbt. toepasselijk recht: dat is ook precies wat ik bedoel :)

De 5 dagen is een termijn waar topicstarter mee aan kwam zetten. Ik ben er vanuit gegaan dat dat klopte. Ik noem hobbycity als voorbeeld, omdat dat een winkel in HongKong is, waar topicstarter precies besteld heeft, weet ik zo niet.

Toepasselijk recht is het geheel van rechtsregels dat in een bepaald geval van toepassing is. Geen aparte vorm zoals aanvullend recht o.i.d..
Maar parkeer dat even;

Waar staat dat HC belooft dat jij binnen 5 dagen je pakketje hebt?

HC zegt dit wel, maar hier ga ik niet vanuit. Ik ga vanuit van wat ik van de TNTpost en de eerder genoemde instanties te horen krijg. Hong Kong Post heeft er op dit moment een termijn van 2-3 dagen voor staan, in mijn geval was dit 3-5 dagen.
De termijn maakt ook niet zoveel meer uit wanneer wij in enkele dagen spreken, terwijl het enkele weken duurt, de hele douane afhandeling niet meegerekend.

@ Hezik: ik zou het niet er vinden als ze alles controleren, zoals ik al eerder zei ben ik er niet op uit om de belasting te ontduiken, ik wil echter gewoon mijn pakketje op tijd hebben zodat ik ook kan rijden wanneer dat gepland staat en niet wanneer het de TNT uitkomt.
Betaal ik daardoor invoerbelasting etc, dan ben ik nog steeds stukken goedkoper uit als wanneer je het hier in de winkel haalt. Winst is er ook dan dus nog zeker te behalen in het buitenland.
100% controle zullen ook de Nederlandse winkeliers blij mee zijn denk ik :P

HC zegt dit wel, maar hier ga ik niet vanuit. Ik ga vanuit van wat ik van de TNTpost en de eerder genoemde instanties te horen krijg.

Dat is verder niet relevant, jij hebt geen overeenkomst met TNTPost of andere instanties. Als je bij HC besteld hebt, is wat HC beloofd van toepassing en verder niets. Je hebt geluk dat TNT al zo servicegericht is dat je daar statussen kunt opvragen en telefonisch kunt navragen hoe e.e.a. zit.

De termijn maakt ook niet zoveel meer uit wanneer wij in enkele dagen spreken, terwijl het enkele weken duurt, de hele douane afhandeling niet meegerekend.

Bij jou is dus duidelijk wel iets misgegaan en daarmee is het feit dat jij belde wel degelijk terecht en niets mis mee.. maar in je topicstart heb je het over oplichten en dat mensen moeten bellen etc.. terwijl er (dus) van oplichting totaal geen sprake is, noch is er sprake van een situatie waarin het nodig is dat iedereen gaat bellen.

@ Hezik: ik zou het niet er vinden als ze alles controleren

Tsja, en dat is dus op z'n Lakemans gedacht, vanuit het 'ik'.. maar er zijn ook nog anderen en wellicht dat die er anders over denken ;)

100% controle zullen ook de Nederlandse winkeliers blij mee zijn denk ik :P

Bedenk je wel dat met 100% controle de doorlooptijd in elk geval niet korter zal worden. En dan denk jij 'ja maar ze moeten snel bezorgen'. Als blijkt dat ze dat niet halen, gaan ze echt niet meer mensen inhuren etc, nee men past gewoon de contracten en interne doelstellingen aan zodat een langere doorlooptijd veroorloofbaar is.

Ik zeg niet dat je altijd maar over je heen moet laten lopen, in jouw geval heb je gelijk dat je contact opgenomen hebt. Waar het mij om gaat is dat wij allemaal iets willen van TNT, we willen onze pakketjes zo snel mogelijk geleverd krijgen, en als dat dan ook nog zonder extra kosten kan, zou dat meegenomen zijn. Als je dan contact opneemt, kun je dat beter op vriendelijke toon doen, dan gaan schreeuwen dat je recht ergens op hebt, dat het in de wet staat, etc, want dan zal de callcentermedewerker alleen nog maar meer denken 'wat een nitwit' en nog minder geneigd zijn die extra meter voor je te gaan.

Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn ;)

Dat is dus het probleem, op een vriendelijke toon heb ik lange tijd bot gevangen bij de TNTpost klantenservice.
Op een normale vraag kreeg je geen serieus antwoord.

Dat jij het niet leuk vind als je geen pakketjes meer door de douane heen krijgt zonder ervoor te hoeven betalen, terwijl je dat wettelijk wel verplicht bent, vraag ik me toch af of je niet met 2 maten meet.
Ik denk dat juist dat de douane meer aanzet tot het beter controleren dan wanneer ik een telefoontje pleeg omdat de spullen wel heel erg laat zijn en ik het daar niet mee eens ben.

Nogmaals, ik roep niet op om massaal de TNT te gaan bellen omdat je pakket er niet binnen 5 dagen is na bestelling, ik roep op om te bellen als het na een zeer ruime tijd nog niet binnen is en er rekening mee houdende dat de tijd die de douane nodig heeft niet mee telt.

Laatst bewerkt:
O, ja, was ik nog vergeten:
Doe jezelf een plezier en verander de topictitel even.

Dat kan niet, als er zoveel mensen zich aan storen wil ik dat graag doen, maar ik zie nergens die optie.

Overigens vind ik het zelf niet al te erg, ik ben niet de enige die hier veel problemen mee heeft en ik voel me wel degelijk opgelicht, zou niet weten hoe ik het "netter" uit moet drukken, onjuist behandeld is nou ook weer niet echt doeltreffend.

Dat is dus het probleem, op een vriendelijke toon heb ik lange tijd bot gevangen bij de TNTpost klantenservice.
Op een normale vraag kreeg je geen serieus antwoord.

Het is een kip- en ei probleem. Juist door dit soort topics, gaan meer mensen bellen die eigenlijk geen reden hebben om te bellen. Gevolg daarvan is dat je meer 'firewalls' krijgt in de vorm van callcenter-based helpdesks.

Callcenters werken heel simpel. Ze maken een script met vragen en antwoorden. De medewerkers mogen alleen antwoorden volgens het script antwoorden. Hun gesprekken worden op willekeurige basis opgenomen en beoordeeld. Ga je als medewerker buiten je boekje, sta je buiten.

Wordt een lijn te druk, dan gaat men een voorselectie doen met een nog simpeler script.

Een voorbeeld; men zal kijken naar de verstreken termijnen op pakketten. Zolang die getal x niet bereikt heeft, mag jij in een script niet verder.

Het is meer waarschijnlijk dat je op basis daarvan nu ineens wel verder geholpen wordt, dan door de toonzetting.

Dat jij het niet leuk vind als je geen pakketjes meer door de douane heen krijgt zonder ervoor te hoeven betalen, terwijl je dat wettelijk wel verplicht bent, vraag ik me toch af of je niet met 2 maten meet.

Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik laat zelf de echte waarde erop zetten en 'toy parts' (dat zijn het immers ook). Als ik moet betalen, betaal ik zonder morren en als het een keer niet hoeft, zie ik dat als een leuk extraatje. Ik heb dan alles gedaan wat moest, als men mij dan niet factureert, ga ik er idd geen werk van maken verder.

Hoe dan ook, wat jij en ik er van vinden maakt niet zoveel uit, het gaat om de grote getallen.

Dat heeft als resultaat dat de douane meer pakketten zal openen en controleren en hierin strenger zal worden, veel meer dan door klachten gericht aan de TNT of hun lange levertijd.

De douane gaat dat niet doen, de TNT doet dat. Die doen de inklaring.

En inderdaad, de onjuiste opgaves helpen ook niet mee, maar daar ging het hier niet over.

Dat kan niet, als er zoveel mensen zich aan storen wil ik dat graag doen, maar ik zie nergens die optie.

Je eerste posting opzoeken, daar op 'wijzigen' klikken, dan onderaan op 'meer opties' en dan kun je bovenaan het onderwerp veranderen.

Overigens vind ik het zelf niet al te erg, ik ben niet de enige die hier veel problemen mee heeft en ik voel me wel degelijk opgelicht, zou niet weten hoe ik het "netter" uit moet drukken, onjuist behandeld is nou ook weer niet echt doeltreffend.

Hoe ben je dan opgelicht? Waar zit hier het element van oplichting?

edit > meer opties.

tevens is dit geen wet maar een aanbestedingscontract geweest.

aanbestedingscontracten zijn heel simpel maar kleden de aanbieders tot op het bot uit.

je legt een pakket eisen neer met boete clausules als de eis niet gehaald wordt.

Hong kong post of welk ander bedrijf dan ook heeft dit ongetwijfeld ook gedaan.

Die heeft een aanbestedingscontract europees of alleen nederland ingestuurd. Daarop kunnen post bedrijven zich inschrijven.

Hong kong post zal daarin simpelweg hebben staan welke eisen ze stellen en wat de gevolgen van het niet halen daarvan zijn.

daarin zal ongetwijfeld de EMS verzending in opgenomen zijn. 3-5 werkdagen.

Als tntpost dat contract heeft gewonnen door de goedkoopste of beste aanbieding. (vooral dat eerste vaak). dan hebben ze zich te houden aan dat contract.

doen ze dat niet krijgen ze een boete van hong kong post en / of zal de klant zijn verzendkosten daarvan vergoed krijgen.

het zijn bedrijven en de overheid heeft de stieren in het hok losgelaten. Net als met de zorgverzekeringen. Dus ben benieuwd wanneer de stieren het uitgevochten hebben met elkaar en de schaapjes en de bijtjes het weer met mekaar kunnen vinden.

Altijd geweldig dat de overheid zulke belangrijke bedrijven in de economie commercieel maakt.

leuk verhaal om s'nachts te lezen, maar de 2e pagina is toch wat veel herhaling waardoor het toch een beetje saai wordt... Jammer!
Denk dat ik toch maar ff ga slapen...

HC zegt dit wel, maar hier ga ik niet vanuit. Ik ga vanuit van wat ik van de TNTpost en de eerder genoemde instanties te horen krijg. Hong Kong Post heeft er op dit moment een termijn van 2-3 dagen voor staan, in mijn geval was dit 3-5 dagen.

A voila, als je EMS hebt gekozen en het duurt een paar weken dan heb je wat dat betreft gewoon gelijk.
(maar dat wisten we al)
Ik heb ook vaak genoeg pakketjes van over de hele wereld ontvangen en 8 van de 10 keer lukt het gewoon binnen die gestelde termijn.
En die andere keren heb je gewoon pech gehad. (niet dat dat zomaar goed te praten is maar het gebeurd gewoon)

Ik vond het gewoon amusant om te zien dat TNT en/of Hobby City werd afgerekend op een termijn van 5 dagen en dat er diverse drogredenen naar boven kwamen.

mbt. toepasselijk recht: dat is ook precies wat ik bedoel :)

Ghehehehee............wat een politiek antwoord :mrgreen:
Dus die 1578 pagina's die op mijn bureau liggen vallen bij jou allemaal onder toepasselijk recht :-)

leuk verhaal om s'nachts te lezen, maar de 2e pagina is toch wat veel herhaling waardoor het toch een beetje saai wordt... Jammer!
Denk dat ik toch maar ff ga slapen...

Zow, ik heb er weer een nachtje over geslapen :mrgreen: ROUND 2

...tevens is dit geen wet maar een aanbestedingscontract geweest.

Hong kong post of welk ander bedrijf dan ook heeft dit ongetwijfeld ook gedaan.

Die heeft een aanbestedingscontract europees of alleen nederland ingestuurd. Daarop kunnen post bedrijven zich inschrijven. ...

Voorzover het (pakket)post betreft wordt alles geregeld door de UPU (Universal Postal Union, opgericht in 1874, met het verdrag van Bern) ... hier worden de afspraken gemaakt tussen de postbedrijven hoe ze onderling elkaars post afhandelen, ook over de afhandelingskosten maken ze hierbinnen de afspraken (via de UPU "werkgroep" Postal Operations Council (POC))... de laatste pakketpost "regels" zijn van het verdrag van Boekarest in 2004 gehouden ...

Overigens EMS (Express Mail System) is ook geregeld via de UPU ...

Geweldig verhaal dirk maar klopt inmiddels niet meer helemaal ,sinds 1 april 2009 is de nieuwe postwet aangenomen "ter bevordering van de concurentie" ja an me hoela ,zullen zij bedoellen ,voor post pakketten uit buiteland is er namelijk niets geregeld ,alleen de TNT is degene die mag inklaren ,verder hebben zij weer iets leuks ,nl alle EMS post waar geen factuur in tweevoud zit wordt gelight ,helaas is nog steeds een pakket uit honkong bij de douane zinds 7 Okt ,dus ik ben de klos en met mij natuurlijk velen anderen ,meneer OPTA ik kom eraan ,veel plezier allemaal

Cees: je pakket zit niet bij de douane. Pakketten zitten nooit bij de Douane. Het is de TNT die de boel vertraagt, om in te klaren. Als de TNT het bij de douane inklaart, wordt het binnen 24 uur vrijgegeven. Douane zelf kan dus nooit langer dan een dag duren.

Sinds 4 oktober; dan heb je nog niets te klagen, dat is een hele normale doorlooptijd. Dan zal het waarschijnlijk de komende week aankomen, of krijg je de komende week de brief met het verzoek tot de factuur.

Back