Tijd om weer een mini-update te plaatsen van deze super slow build
Ik zocht naar een elegante manier om de onderste deur te bevestigen. Deze ligt niet vlak tegen de strut, en dat maakt het nog net iets lastiger. Een aantal pogingen iets zelf te fabriceren gedaan, maar dat werd niet elegant, of te plomp (het wiel loopt er vlak langs). Tot ik mijn inspiratie vond in kabelclips! In zo'n clip past ook best een schroefje, alleen een bevestiging aan één kant van de strut is niet echt stevig.
De oplossing: zelf een variant hierop getekend in SketchUp. Mijn eerste echte 3D-tekening ooit, dus was even zoeken, maar uiteindelijk perfect gelukt:
Het bovenste gedeelte gaat over de strut en zet de deur in de juiste hoek.
En door Shapeways netjes geprint in Strong & Flexible Plastic. Hier de zelfgetekende versie naast de kabelclip die ter inspiratie diende:
En ondertussen ook een door mounting bracket van Robart besteld (in Amerika, was goedkoper en sneller). Met een trapezium gebogen verenstaal draad kun je hiermee de deur op de juiste afstand houden. Gaan we later uitvogelen...
En zo gaat het er qua bevestigingspunten voor de deuren uitzien. De meest linkse bracket heeft het tussenstukje wat de deur in de juiste hoek zet, die daarnaast is zonder, en helemaal rechts de Robart bracket.
Van binnenuit ziet dat er zo uit. Elegant en stevig. Missie geslaagd
Volgende stap is alles ook daadwerkelijk bevestigen en goed lopend krijgen, maar het grootste deel van de puzzel is hiermee achter de rug.