Hier kom ik even niet uit...
Intussen ben ik al aardig op weg met de linkervleugel, een update van het bouwverslag volgt snel, maar ik wil eerst even dit oplossen...
Ik ben de retracts aan het inmeten / -passen en loop tegen het volgende aan. Ik heb de strut vlak in de retracts gemonteerd (nog niet definitief) en de aangegeven uitsparing uit rib W2 verwijderd:
Zoals je op de bovenstaande foto al ziet, de strut ligt perfect tegen de huid van de onderzijde van de vleugel aan, steekt nét niet uit en zit zeker niet te diep, maar toch houd ik te weinig ruimte over om daaronder nog een wiel van 1" dik te plaatsen en met een diameter van 3 1/2" (89 mm).
Ik heb nog een foto door de ribben heen geschoten en daar met rode lijnen mijn probleem aangegeven:
De uitsparing zoals TF die geeft is qua lengte (met de rib mee) precies genoeg om de 3 1/2" wielen te laten passen. Maar in de diepte kom ik ruimte te kort.
Of is het de bedoeling dat je de struts wat draait en de OLEO arm iets omhoog steekt? Leek mij dat je dan niet de juiste sporing van de wielen krijgt. Of is het de bedoeling dat je na het beplanken nog meer van de rib weghaalt? Het is nu al zo'n dun stukje...
Het enige dat ik kan verzinnen is dat deze OLEO struts de dik zijn (in hoogte) . Al scheelt dat maar enkele millimeters met de veerpootjes van deze retracts, in ieder geval niet voldoende. Zou het hem dan toch in het bijstellen van de sporing zitten?
Alle suggesties zijn welkom, alvast bedankt voor het meedenken!