Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Top Flite Green Box Nobler - Badge Date 1957 - $100
Bob Gieseke heeft van 1966 tot 1978 in de Amerikaanse stuntploeg gezeten en is degene die de best vliegende Nobler-varianten heeft ontwikkeld. In 1974 werd hij uiteindelijk wereldkampioen.Herbert zei:ik heb hier nog een tekening van Paul Tupker liggen van een Gieseke
is dat een model met aanpassingen ten aanzien van het orgineel???
of is dit een getekende kopie door Paul gemaakt van het orgineel :?:
De Belg Louis Grondal was de eerste die met een Nobler-variant zich in de kijker vloog. Dat kun je tenminste wel zeggen als je wereld kampioen word....Herbert zei:Hoi Robert Jan,deze tekening heb ik ,dat is de Grondal .
maar deze is ook getekend door Paul Tupker
ik vraag me af of dit een kopie is van het orgineel :?:
Mijn Nobler was een aardige mix van verschillende invloeden. Vleugel en stabilo zijn van de 1e Gieseke met Super-Master tipvormen. De romp had de maten van de Gieseke maar leek qua vorm meer op de Grondal, zij het dat onder- en bovenkant parallel aan de hartlijn liepen. Het kielvlak kwam zó van de Grondal tekening. Motorkap (en zeg maar gerust ook de rest het model :wink: ) was geinspireerd door het werk van zowel Paul Tupker als Bert Metkemeijer.FOX35 zei:De Gieseke Nobler van Paul is op de zelfde manier tot stand gekomen vóór de TF Gieseke uit was (zo ook Bruno). Voor wat profiel betreft en zo denk ik dus niet dat de Tupker Noblers helemaal accuraat zijn, maar misschien kan iemand Paul dat eens vragen.