Herbert:
De tuimelaar was oorspronkelijk 3 inch (7,5cm). Moderne stunters zijn er van overtuigd dat het model beter stuurt met een 4 inch tuimelaar (10 cm). Ik heb er geen ervaring mee. Er zullen wat structurele aanpassingen voor nodig zijn om de tuimelaar en leadouts voldoende bewegingsruimte te geven. Vraag anders aan Henk, die kan je dat precies vertellen.
Zijde met dun papier er over is een prima manier van bekleden, door Henk en Erik Jansen ontdekt begin jaren '80. Ik denk zelfs nog steeds de allerbeste manier van bekleden. Henk bekleedt zijn modellen nog steeds zo, dus ga er van uit dat er nog niets is dat hij beter vindt! Levert zeer duurzame bekleding op. Ik heb het zelf nog nooit gedaan. Ik wist niet dat jij al zo ver was.
Als de motorkeus tussen Merco of Fox gaat zou ik eerst de Fox kiezen. Niet alleen horen Nobler en Fox eigenlijk bij elkaar als patat en mayonaise, maar als er iets mis is met de ene motor heb je voor weinig geld weer een tweedehandse of zelfs gloednieuwe vervanger, want Fox 35's worden nog steeds gemaakt en zijn nog steeds te koop (ook onderdelen!), en Merco's niet.