Topic change naar updates werkzaamheden Modelracing Midland

Dat zou mooi zijn Marten.
Kom met de gehele familie;)
Dat zijn al 3 rijders toch?
Met mij erbij zijn dit er reeds 4 en dan ook nog wat club leden mee slepen en we hebben een volle heat:D
Nu nog op het forum van MRM de mogelijkheid om deze klasse aan te klikken en het word weer wat makkelijker.

mvg Roy

Zal ik waarschijnlijk een dezer dagen doen.
Je zou net als in Deventer de regels vrij kunnen geven, maar ik weet niet, zoals Marten aangeeft, of dat meer rijders trekt. Wel kunnen we dan met de brushless testen voor komend jaar.

Marcel

Voor de liefhebbers van F1, er is nu een mogelijkheid in het keuze menu om je voor de wedstrijd in te schrijven MRM - Inschrijven wedstrijden
Het is een vrij makkelijk regelement geworden :cool:
F1 auto met F1 body
Banden rubber of foam
Regelaar vrij
Motor Mabuchi/Johnson 540,Carson cupmachine of de Sport tuned motor van Tamiya
6 cellen 7,2 v NiCd/NiHm of 2 cel Lipo 7,4v

mvg Roy

Laatst bewerkt:
:banana: YAY

Nu kom ik zeker...
Jammer dat ik nog niet mee kan doen
Maar het word vast gezellig

He , ik kom ook kijken , wil waarschijnlijk lid worden van de club ! , is voor mij het dichtsbizijnde circuit , is kijken gratis? (o ja ik heb nog een vraag , waar staat het op de site, het regelement kwa motor en accu in de mini ( m-0 chasis ) klasse? Bij MRM )

Ik zie dat de Sport Tuned motor ook is toegelaten bij de F1, deze is een stuk sneller dan de Cup Machine en de silvercan. Dan is het wellicht beter om voor deze wedstrijd gewoon regelaar en motor vrij te geven, net als in Deventer. Ik heb hierover een mail aan de club gestuurd, dan kunnen ze er wellicht over nadenken.

Mvg,
Marcel

Ik zeg ga naar de MRM site en check agenda.
Daar staan de regelementen.

mvg Roy

He , ik kom ook kijken , wil waarschijnlijk lid worden van de club ! , is voor mij het dichtsbizijnde circuit , is kijken gratis? (o ja ik heb nog een vraag , waar staat het op de site, het regelement kwa motor en accu in de mini ( m-0 chasis ) klasse? Bij MRM )

Hallo Marcel,

De regelaar is reeds vrij gegeven(zie de regelementen op de site).
Dat de sport tuned zo veel sneller is als de carson cup machine wist ik niet.
Heb jij per ongeluk technische data van de sport tuned motor?
Dit om het verschil eventueel ffies naar het bestuur door te geven.
Ik had ook al gezien dat de auto types vrij waren mits het een F1 model met F1 kap is.
Denk dat je hierdoor zo wie zo al onderlinge verschillen gaat krijgen.
Klasse is al bijna helemaal vrij:wink:

mvg Roy

Ik zie dat de Sport Tuned motor ook is toegelaten bij de F1, deze is een stuk sneller dan de Cup Machine en de silvercan. Dan is het wellicht beter om voor deze wedstrijd gewoon regelaar en motor vrij te geven, net als in Deventer. Ik heb hierover een mail aan de club gestuurd, dan kunnen ze er wellicht over nadenken.

Mvg,
Marcel

Roy,

De sport tuned is 4000 toeren meer geloof ik. Ik heb net een reactie van Maaike gehad dat als het vrijgeven meer deelnemers trekt, dat het wat haar betreft goed is, maar ze overlegd het nog even binnen het bestuur. Regelaar is inderdaad vrij, sorry. Gaat natuurlijk om de motor.

Silvercan: 14500 toeren
Sport tuned: 18300

Prestaties maken me op zich wat minder uit, leuk een dag racen is ook mooi, maar wellicht dat er mensen liever met de brushless rijden of net niet de juiste motor hebben en daarom afhaken. Is maar een aanname van mijn kant trouwens hoor....

Groet,
Marcel

Alle genoemde motoren passen niet eens in de oude Corally en mogelijk zelfs niet in de nieuwe.
De Sport Tuned is vertimmed en dacht zelfs 23 turns tegenover de 27 turns silvercan. Cupmachine weet ik zo niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker in water met Jif gehad? ;-) Zijn de toeren die ik op de site van Seidel heb teruggevonden, geen idee of het belast of onbelast is..

Dat weet ik niet.
De motor zat bij een F104Pro uit de US.
Wat er mee gebeurt is, is mij een raadsel:confused:
Wat ik wel weet is dat na dat ik hem had schoongemaakt pas zo hard liep.

mvg Roy

Zeker in water met Jif gehad? ;-) Zijn de toeren die ik op de site van Seidel heb teruggevonden, geen idee of het belast of onbelast is..

@TimTwin, hier de link voor het reglement. Kies vervolgens voor "Reglement sectie electro". Kijken is natuurlijk gratis. Finale M klasse was trouwens vorige finale een feest om naar te kijken.

Gr. Rick

Zoals ik het heb begrepen wel ja, in feite hetzelfde uitgangspunt als bij de laatste wedstrijd in Deventer. Dan kan iedereen met elke motor meedoen, het komt toch meer op sturen dan op vermogen aan op dergelijke banen.

Marcel

Back