Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

@ Bert Ik begrijp wat jij bedoeld Bert. Het ging mij er in dit geval niet echt om het hooveren op zich, meer om het vliegen in de buitenlucht. Op een indoor, windvrije locatie kan je de heli volledig vlak trimmen, en idd kan je dan de sticks even loslaten. Ik doelde meer op "vliegen" op een veldje in de buitenlucht, met wind. Als je buiten bezig bent dan heb je het niet zo snel in de gaten dat de heli een kleine afwijking heeft.

Alweer niet flauw bedoeld: je begrijpt het niet compleet: ik praat over BUITEN vliegen, met meer dan alleen windstil weer. Ik vlieg namelijk uitsluitend binnen als we in de winter buiten geen les kunnen geven....

En het lukt ook met meer dan een (electronisch gestabiliseerde) mCPx, het lukt ook met een gewone paddelstang 450 tot 3 Bft (mits het een heli is met fatsoenlijke kwaliteit rotorkop en servo's). En "even" is lang genoeg voor mij om mijn sjekkie uit m'n mond te vissen voor ik mijn lippen brand, of as af te tikken en die peuk weer terug te planten, of effe aan m'n neus te krabben als er weer eens zo'n pestinsect op zit, of vergelijkbare activiteiten.

(Met de rigids lukt me dat niet om de sticks daar lang genoeg voor los te laten)

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ja ik heb een prima vlucht gehad, geen krijsende kinderen dit keer dus heb nog wel een uurtje of 6 kunnen slapen Desondanks is het wel vervelend om 15 uur lang aan het vliegen te zijn ( Sao paulo -> Frankfurt -> Amsterdam )

Net lekker met de mCPX bezig,
klapt me achterdeur plots open (was waarschijnlijk niet goed dicht) terwijl de voordeur ook open stond, resultaat een behoorlijke windvlaag,

kon u'm bijna safe landen totdat er een plant in de weg stond,
BOOM kleine crash en beiden push rods gebroken 8-O

in het begin dat ik u'm had crashed ik wat vaker :p maar toen kwamen ze simpel weg van de ballinks af ...NA JA...

En nu kom ik er achter dat ik er geen enkelen meer heb BOEHOE ! :(
/start bestelling procedure.....

Dan heeft ie wel een redelijk tik gehad :D Maar ach.. Vandaag besteld is morgen in huis in de meeste gevallen ;)

Net de 2 andere servo's van de mcpx schoongemaakt en hij vliegt weer als vanouds. Het brommen van de motor is weg. Hij zoemt weer normaal. Wat dat dus was weet ik niet.. De tail is een splinter af maar heeft geen invloed op het vlieggedrag. Zal hem wel vervangen eind van de maand. Hou ik deze als reserve voor extreme noodgevallen..

Dus ik kan in ieder geval af en toe vliegen nu het buiten waardeloos is. De wind valt nu wel mee hier maar het spettert steeds.. Dus we mcpx-en en simmen voorlopig maar even. Is ook geen ramp..

Dan heeft ie wel een redelijk tik gehad :D Maar ach.. Vandaag besteld is morgen in huis in de meeste gevallen ;)
Ja was ook een behoorlijke windvlaag aangezien alles tegen over mekaar open stond ,

maar de knop is al weer ingedrukt voor de onderdeeltjes :D
trouwens had ik de tail servo schoongemaakt, kon ie wel gebruiken en ik merkte het inderdaad meteen :cool:

Ik vind de tailservo schoonmaken wel een gepruts.. Zal nooit mijn hobby worden.. De servo's aan de zijkant zijn makkelijker..

Servo loshalen. Ik laat de draadjes vast zitten. Dat lukt net met wat beleid. Omdraaien en printplaatje losschroeven. Dan de servo loshalen. Wattenstaafje en alcohol pakken. Even die gleuf poetsen en de boel weer assembleren.

Hier een filmpje V0NIepknfnE[/media] mCPx Servo Cleaning - YouTube

Hij haalt wel de draden los. Ik vind datzelf niet nodig..

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedzo :) Hoi alweer, nu vanaf de nieuwe computer. Ik heb alles binnen gekregen vandaag, met als uitzondering van de EPP FPV omdat ik daar om vroeg ( om die later te verzenden) JEEJ SPEELGOED :P

Hey, is je nieuwe PC al in gebruik?? Mooi zo.. Nu graag een overzicht van alle dozen en inhoud :D
Ik heb mijn 1 na laatste HK pakket ook binnen. Wel nog een allerlaatste bestelling gedaan op de valreep voor de Gaui.. Die zal er komende week zijn. En dan is het echt even over en sluiten..

Fototje:
img0463wo.jpg

Ik heb nu ook al een setje van die linkjes tussen de sw-plate en de bl-grips gebroken, van de Mcpx. En ik heb ook al de bladen beschadigd. :mad:

Waar bestellen jullie de onderdeeltjes vandaan?

Het lijkt wel of de DX4 zender een expo op de pitch, en roll heeft, hebben jullie dat ook?

Mooie spullen hoor Stef, je bent weer te goed voor jezelf. :D

Back