@ Bert Ik begrijp wat jij bedoeld Bert. Het ging mij er in dit geval niet echt om het hooveren op zich, meer om het vliegen in de buitenlucht. Op een indoor, windvrije locatie kan je de heli volledig vlak trimmen, en idd kan je dan de sticks even loslaten. Ik doelde meer op "vliegen" op een veldje in de buitenlucht, met wind. Als je buiten bezig bent dan heb je het niet zo snel in de gaten dat de heli een kleine afwijking heeft.
Alweer niet flauw bedoeld: je begrijpt het niet compleet: ik praat over BUITEN vliegen, met meer dan alleen windstil weer. Ik vlieg namelijk uitsluitend binnen als we in de winter buiten geen les kunnen geven....
En het lukt ook met meer dan een (electronisch gestabiliseerde) mCPx, het lukt ook met een gewone paddelstang 450 tot 3 Bft (mits het een heli is met fatsoenlijke kwaliteit rotorkop en servo's). En "even" is lang genoeg voor mij om mijn sjekkie uit m'n mond te vissen voor ik mijn lippen brand, of as af te tikken en die peuk weer terug te planten, of effe aan m'n neus te krabben als er weer eens zo'n pestinsect op zit, of vergelijkbare activiteiten.
(Met de rigids lukt me dat niet om de sticks daar lang genoeg voor los te laten)
Groet, Bert
Laatst bewerkt: