Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb ze altijd gewoon op 0.7 geladen, en bij mij heeft dat niet of nauwelijks invloed gehad op capaciteit of levensduur. Zolang je ze maar eerst laat afkoelen voor je laad (het afkoelen duurt korter als het verschil in laadtijd)
Groet, Bert
AaaHA ik dacht namelijk dat ik dit gewoon op een site gelezen had (of gebruiksaanwijzing) dat je ze gewoon op 0.7 kan laden bedankt voor het bevestigen :cool:

@ ExtremeBB, ik heb hem gekocht bij Muco in Amsterdam. Een schone dame heeft mij daar geholpen, helaas was ik toch te lelijk, en moest gewoon betalen voor dat extra accuutje. :???:
:lol:

Had je u'm met een zak over je hoofd moeten halen ;)

Had je u'm met een zak over je hoofd moeten halen ;)

Doe mij es snel een mcpx!!!

shia-labeouf-paper-bag-head-02.jpg

Tnx guys,

Ik laadt alle lipo's die ik heb op de hoogst aangegeven c waarde, en heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik heb opnieuw gebind, en het shaken is weg.

Ik zou hard wegrennen, als ik zo'n "zak" binnen zag komen...:wink: :mrgreen:, lol ha ha

Ik heb trouwens het trainingskruis er al afgehaald hoor.. Ik heb er een goed gevoel over. Sterker nog. Ik maak me er geen zorgen om. Dus zodra het weer het toelaat dan ga de 450 even trimmen. Liefst dan wel met minimaal wind. Windkracht 3 met windstoten vind ik geen prettige setting om te trimmen. Dus misschien heb ik een keer geluk vroeg op de ochtend als ik mijn zoontje naar school heb gebracht. Meestal is er vroeg minder wind.

Ik heb trouwens het trainingskruis er al afgehaald hoor.. Ik heb er een goed gevoel over. Sterker nog. Ik maak me er geen zorgen om. Dus zodra het weer het toelaat dan ga de 450 even trimmen. Liefst dan wel met minimaal wind. Windkracht 3 met windstoten vind ik geen prettige setting om te trimmen. Dus misschien heb ik een keer geluk vroeg op de ochtend als ik mijn zoontje naar school heb gebracht. Meestal is er vroeg minder wind.

Dat klopt, s'ochtends is er bijna geen wind, jammer dat ik de grootste moeite heb om op te staan. :D

Trimmen, daar heb je niet zoveel last van, alleen de staart moet zich goed houden. Het is een onstabiel platform, met vliegen merk je bijna niks van een beetje afwijking, je bent toch alleen maar aan het corrigeren om dat ding recht te houden.

Ik moet vroeg op. Koter moet naar school. Dat gaat echter nooit van harte maar goed. Als ik een keer fit ben en het weer laat het toe dan gaan we dat klusje even klaren..

Wat betreft weer, en wind hou deze site in de gaten: WindGURU

Deze geeft een behoorlijk goede voorspelling. Het is voor watersport, maar als zij niet kunnen sporten, kunnen wij vliegen. :D

Nou ik heb even genoeg aan watersport gedaan met al die regen.. Ik heb overigens geen haast hoor. Ik vermaak me prima met het bouwen op het moment. Wel een behoorlijke klus omdat ik ten eerste niet superhandig ben en de Gaui is nieuw voor me. Ik loop alles dus honderd keer na of ik niks vergeten ben. Of alles goed past. Of alles gelocktite is. Enzovoorts..
Een tweede zou wel een stuk sneller in elkaar zitten. Maar goed. Ik heb er wel enorm veel lol in. Wil eigenlijk de tail er ook gelijk opzetten maar denk dat het verstandiger is nu gewoon even te chillen en dat morgen te doen. Anders ga je fouten maken. Ik heb er nu alles bij elkaar opgeteld een uurtje of 8 inzitten. Vooral het goed mounten van de motor heeft behoorlijk wat tijd gekost.. De tail zal niet zo lang meer duren. Dat lijkt vooralsnog vrij basic. Maar dat dacht ik van de rest ook dus we zullen zien..

Laatst bewerkt:
Het is een onstabiel platform, met vliegen merk je bijna niks van een beetje afwijking, je bent toch alleen maar aan het corrigeren om dat ding recht te houden.

Dit is absoluut niet flauw bedoeld:

Dit is gewoon niet waar! Ik zal de laatste zijn om te beweren dat een heli stabiel (uit zichzelf een vlakke positie zoekend) is, maar trimmen maakt wel degelijk uit en kan je vliegbeeld ENORM verbeteren.

Als je continue aan het corrigeren bent, hanteer je de verkeerde stuurtechniek. Dan corrigeer je naar gelang de verplaatsing van de heli, m.a.w. je stuurt pas als de heli zich (zijdelings of voor/achterwaarts) verplaatst.

Echter: de heli verplaatst zich omdat hij niet "vlak" ligt; vlak tussen aanhalingstekens omdat een heli altijd een lichte helling tegen de stuwdruk van de hekrotor nodig heeft. Dus met deze manier van sturen loop je continue achter de feiten aan.

Maar als je in plaats van sturen om de heli af te stoppen, gaat sturen om de heli "vlak" te houden, dan ben je die verplaatsingen te vlug af, en word je vliegbeeld STUKKEN strakker en netter. En dan ga je opeens merken dat trimmen wel degelijk uitmaakt. Tevens merk je dan dat je véél minder stuurbewegingen nodig hebt om de heli te controleren.

Veel leerlingen die al een beetje kunnen vliegen voor ze bij de vliegschool komen, kampen met dit probleem. Het kost me normaal gesproken hooguit 2 lessen om "het nieuwe hooveren" aan te leren, dus echt moeilijk is het niet. Het probleem is dat het verkeerde sturen vaak reeds een "ingebakken gewoonte" is en men snel terugvalt in de oude manier. Echter, met een beetje gericht oefenen kan iedereen die veilig kan hooveren, binnen een of twee weken een snaarstrakke hoover aanleren.
Ik zou haast zeggen, probeer het maar eens.

Als je dit een beetje beheerst, en je heli is fatsoenlijk getrimd dan is het zonder problemen mogelijk, om zelfs met een 450 enkele seconden de sticks volledig los te laten (niet dat je dat moet doen, maar het kan)

Met een beetje oefenen (en rustig weer) lukt dat zelfs met een niet gestabiliseerde rigid rotor....

Groet, Bert

daar heb ik nog niet aan gedacht, toen ik leerde vliegen. waneer m'n heli aankomt en het weer wat gunstiger is zal ik er wat meer op letten, aangezien ik het niet bij een vliegschool heb geleerd. misschien dat ik onbewust ook ''fout'' vlieg.... :|

Jaja, ben je eenmaal bezig is het wel lastig om te stoppen. Maar nu stop ik echt even en ga een beetje tv kijken.. De Gaui is op de tailfin assembly na klaar.. Stukje groter dan een 450.. Heb me vandaag dus prima vermaakt..

6127460955_709ab299cd_z.jpg

Welkom terug.. Ben bang dat het binnen vliegen wordt. Weer zuigt nogal.. Wordt het morgen geen Hobbyking dozen uitpakken??

Ja ook, hobbyking dozen uitpakken ( liggen er 4 klaar (en 1 is er nog onderweg)) Nog een doos van hobbymaniac een nieuwe snelle pc (met een mooie intel i7) en nieuwe motoren voor de mcpx, ja ik vermaak me wel :)

Dit is absoluut niet flauw bedoeld:

Dit is gewoon niet waar! Ik zal de laatste zijn om te beweren dat een heli stabiel (uit zichzelf een vlakke positie zoekend) is, maar trimmen maakt wel degelijk uit en kan je vliegbeeld ENORM verbeteren.

Als je continue aan het corrigeren bent, hanteer je de verkeerde stuurtechniek. Dan corrigeer je naar gelang de verplaatsing van de heli, m.a.w. je stuurt pas als de heli zich (zijdelings of voor/achterwaarts) verplaatst.

Echter: de heli verplaatst zich omdat hij niet "vlak" ligt; vlak tussen aanhalingstekens omdat een heli altijd een lichte helling tegen de stuwdruk van de hekrotor nodig heeft. Dus met deze manier van sturen loop je continue achter de feiten aan.

Maar als je in plaats van sturen om de heli af te stoppen, gaat sturen om de heli "vlak" te houden, dan ben je die verplaatsingen te vlug af, en word je vliegbeeld STUKKEN strakker en netter. En dan ga je opeens merken dat trimmen wel degelijk uitmaakt. Tevens merk je dan dat je véél minder stuurbewegingen nodig hebt om de heli te controleren.

Veel leerlingen die al een beetje kunnen vliegen voor ze bij de vliegschool komen, kampen met dit probleem. Het kost me normaal gesproken hooguit 2 lessen om "het nieuwe hooveren" aan te leren, dus echt moeilijk is het niet. Het probleem is dat het verkeerde sturen vaak reeds een "ingebakken gewoonte" is en men snel terugvalt in de oude manier. Echter, met een beetje gericht oefenen kan iedereen die veilig kan hooveren, binnen een of twee weken een snaarstrakke hoover aanleren.
Ik zou haast zeggen, probeer het maar eens.

Als je dit een beetje beheerst, en je heli is fatsoenlijk getrimd dan is het zonder problemen mogelijk, om zelfs met een 450 enkele seconden de sticks volledig los te laten (niet dat je dat moet doen, maar het kan)

Met een beetje oefenen (en rustig weer) lukt dat zelfs met een niet gestabiliseerde rigid rotor....

Groet, Bert

@ Bert Ik begrijp wat jij bedoeld Bert. Het ging mij er in dit geval niet echt om het hooveren op zich, meer om het vliegen in de buitenlucht. Op een indoor, windvrije locatie kan je de heli volledig vlak trimmen, en idd kan je dan de sticks even loslaten. Ik doelde meer op "vliegen" op een veldje in de buitenlucht, met wind. Als je buiten bezig bent dan heb je het niet zo snel in de gaten dat de heli een kleine afwijking heeft.

@Stef Welkom terug in het kikkerlandje, goede vlucht gehad? Snel uitpakken al dat moois...:D

@Chow Het begint nu echt ergens op te lijken, mooi hoor.

Back