Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Djeeeeezziiiiiisss!

Ben ik twee uur weg (je kunt ook nóóit eens een ongestoorde fuck-off party vieren, hè?)

en dan klussen jullie al weer 5 (ja, víjf!!!!) pagina's onzin bij elkaar.

De helft gaat over dingen die ik als helivlieger niet begrijp (dus over dingen met computers en dergelijke) en de andere helft gaat over een of ande onbeduidend ruzietje tussen chow en vliegkaas.....

Dat laatste is niet interessant (laat die twee toch, zolang ze het niet meebrengen naar mij als ze langs komen), maar dat eerste vind ik eigenlijk des te meer illustrerend.....

Ik ben ouwe heli vlieger (nu reeds 28 jaar) en ik begrijp helemaal geen fl.... van waar ze het over hebben....

5 of 6 pagina's terug had ik het toch echt over heel erg basic heli dingen zoals rigid rotors: FBL versus paddelstang en rigid, heading hold gyro versus normal mode gyro etc Dingen die ik als heli vlieger hééééél erg standaard vind....

Beetje verbazend, dat "helivliegers van nu" niet eens meer begrijpen wat nu eigenlijk écht helivliegen inhoud.

Ik weet wel dat ik nu als ouwe zeur over kom.... maar waar denk je dat de kennis vandaan komt?????

Groet, Bert

Lol Bert, we hebben het over heli sims. Dat is toch echt on topic ;) We dubben alleen hoe we efficient kunnen afspreken om samen in de sim te vliegen.. Dat blijkt wat lastig :)

Ik denk hardop mee hoor :) Zit ook te dubben namelijk ;)

Als je hier toch aan het ouwenelen bent, kan iemand voorstellen om een server op te starten, maar dan moet wel iedereen up to date zijn, en dat is nog niet iedereen, helaas :???:

Maar dat gaat goed komen. :D

Op de vrijdagavond zal het wel lukken denk ik via dit topic.. Maar een permanente manier om te zien of er mensen online zijn is wat lastiger.. Ik pieker even verder..

Djeeeeezziiiiiisss!

Ben ik twee uur weg (je kunt ook nóóit eens een ongestoorde fuck-off party vieren, hè?)

en dan klussen jullie al weer 5 (ja, víjf!!!!) pagina's onzin bij elkaar.

De helft gaat over dingen die ik als helivlieger niet begrijp (dus over dingen met computers en dergelijke) en de andere helft gaat over een of ande onbeduidend ruzietje tussen chow en vliegkaas.....

Dat laatste is niet interessant (laat die twee toch, zolang ze het niet meebrengen naar mij als ze langs komen), maar dat eerste vind ik eigenlijk des te meer illustrerend.....

Ik ben ouwe heli vlieger (nu reeds 28 jaar) en ik begrijp helemaal geen fl.... van waar ze het over hebben....

5 of 6 pagina's terug had ik het toch echt over heel erg basic heli dingen zoals rigid rotors: FBL versus paddelstang en rigid, heading hold gyro versus normal mode gyro etc Dingen die ik als heli vlieger hééééél erg standaard vind....

Beetje verbazend, dat "helivliegers van nu" niet eens meer begrijpen wat nu eigenlijk écht helivliegen inhoud.

Ik weet wel dat ik nu als ouwe zeur over kom.... maar waar denk je dat de kennis vandaan komt?????

Groet, Bert

Daar heb je ook een heel mooi punt.
Ik ben dan nog niet zo heel lang in helivliegen, maar tips en uitleg zoals die van jou is in mijn mening van harte welkom. Van geïnteresseerd lezen kan je al best wat opsteken, en de rest komt allemaal in de praktijk nog wel.

Dus, ouwe zeur vind ik het helemaal niet.
Iedereen heeft wel iets waar die goed in is :)

mcpx1.jpg

Toch al 6 lipo'tjes vandaag en heb hem pas vanavond rond 20u uit de doos gehaald... :)
Jaja, officieel lid van het mCPX clubje! ;)

Lol Bert, we hebben het over heli sims. Dat is toch echt on topic ;) We dubben alleen hoe we efficient kunnen afspreken om samen in de sim te vliegen.. Dat blijkt wat lastig :)

Dit begrijp ik dus niet: Waarom zou je SAMEN in de sim willen vliegen?

Ten eerste is al lang geleden vast gesteld dat de sim helemaal niet zo'n wondermiddel is, en ten tweede, je hebt uitsluitend iets aan samen "op het veld staan" als een van de twee observator is en aangeeft wat er beter of slechter gaat. Je hebt er helemaal geen fl****r aan als je allebei in het zelfde virtuele luchtruim staat te vliegen!

Wat hebben mijn leerlingen er aan als er een andere leerling óók aan het vliegen is? NIKS!!! Wat heb je eraan samen in een on-line virtuele sim te zitten? NIKS!!!

Jongens, laat die computer nou eens voor wat het is en ga eens ECHT vliegen.... dat is het ENIGE waar je écht wat van leert!

Geloof me, ik ben al héél erg veel mensen tegen gekomen die via een sim in héél korte tijd hun vliegvaardigheden tot een absurd hoog niveau opgebouwd hebben... echter: ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dat gedaan heeft en vervolgens na drie jaar nog vloog.
Ik ben echter WEL een heleboel mensen tegen gekomen die gewoon ouderwets hebben leren vliegen, en die na tien of vijftien jaar nog steeds met veel plezier heli vliegen.....

Doe nou eens normaal mensen.... het leven is al véél te virtueel....

Groet, Bert

les goûts et les couleurs ne se discutent pas...

Laat iedereen nou toch eens zijn eigen keuzes maken.
Sim kan heus eens plezant zijn op momenten als deze.
Of ga je een halogeenlamp in je tuin aansteken om wat te hoveren?

Mijn vader en moeder zijn rond de 65 en spelen super mario en tetris op een nintendo DS! Moderne tijden, je moet niet blijven hangen. Of ga heb je houten wielen op je fiets?
Een sim is heel ontspannend als je het als een spel benadert en je kan er wat dingen uitproberen die je anders niet snel zou doen. Leuk om eens met een heli te vliegen die je niet hebt bv.

En de Compass, ja hoor! Hopelijk binnenkort maiden :)
Gewoon nog een staartservo en lipo's. Ik zal men bouwverslag eens updaten. Ben er nog niet aan toe geraakt.

Laatst bewerkt:
@ Bert

Ouwe zeur? Waar heb je het over, man. Jouw kennis wordt hier erg gewaardeerd. Er gaat niks boven een kenner van voor de lipo tijd. Toen werd er nog echt heli gevlogen. :D

Ik zou graag een keertje bij je langs komen om wat meer kennis op te doen, ik vlieg (aanklooien) net pas een jaar.

Men Celectra ladertje staat hier weer te knipperen naast me op men bureau...
Zouden we nog durven? Jaja.... weer 2 lipo'tjes klaar om de woonkamer onveilig te gaan maken :cool:

Dat durf je vast wel.. Maar wanneer ga je de Compass afbouwen?? Je hebt toch pas de laatste spullen in huis gekregen?? Ik heb nu voor de Gaui na wat miskopen ook m'n spul compleet..

6153807127_f7122b69cd_z.jpg

Op de sim doe ik dingen waar je verbaast over zou staan, maar in het echt komt het niet verder dan 8'tjes vliegen, en een beetje onhandig inverted hooveren.

Op de sim leer je wel de stick movements, in bepaalde situaties, maar dit komt nergens in de buurt van het echte vliegen.

Met de mCPx probeer ik achteruit vliegen, dat lukt gewoon niet, op de sim no problem.

Zoals ik zei Chow, gewoon nog een staartservo en lipo's.
'The precious' is dan 'mechanisch' klaar. Ben nu wat aan het uitzoeken hoe ik precies de YGE ESC en BeastX moet geprogrammeerd krijgen.

En Tijn, staart van de mCPX is bij het achteruit vliegen moeilijk te houden heb ik al aantal keer willen lezen. Extended tailboom is de oplossing blijkbaar...

Ga nu toch eerst nog proberen om een ton lipo's op te vliegen met de mCPX alvorens ik de Atom de lucht in stuur. Als ik die in de grond plooi gaat het een dure bedoening worden.

En wat bedoel je trouwens met miskopen? Verkeerde parts besteld?

Laatst bewerkt:
'The precious' is dan 'mechanisch' klaar. Ben nu wat aan het uitzoeken hoe ik precies de YGE ESC en BeastX moet geprogrammeerd krijgen.

En Tijn, staart van de mCPX is bij het achteruit vliegen moeilijk te houden heb ik al aantal keer willen lezen. Extended tailboom is de oplossing blijkbaar...

Uitzoekerij dus.. Wel spannend. Ik heb nu een doos vol spullen die achteraf voor de 500 minder geschikt zijn omdat ik eigenwijs was.. Maar goed. De Gaui kan nu klaar gemaakt worden. Wat ik met de rest van de spullen doe ben ik nog over aan het dubben..

WOW... ik word echt oud....

Ik ben net klaar met type en er zijn al 5 reacties....

Tsja... simmen gewoon omdat het leuk is....

eigenlijk is dat wel een punt.... maar waarom dan nog een heli kopen?

Bot gezegd: waarom zou ik trouwen als er opblaaspoppen zijn?

Heel simpel, omdat "in het echie" niet vergelijkbaar is....:wink:

Enne.... (in werkelijkheid ben ik vrij kort geleden getrouwd) denk je dat ik mij naast het echte, ook nog met opblaaspoppen bezig houd? Nee hoor, ik sta liever een half jaar droog! (mjn vrouw woont helaas voorlopig nog in het buitenland... lang leve Geert W...:2gunfire::2gunfire:s)

Ik kan mij best voorstellen dat simmen leuk is, echter ik kan mij van de overgangsjaren toch echt nog wel herinneren dat toen het echt werd, ik totaal, maar dan ook totaal geen behoefte meer had aan de "simulatie", dus ik snap niet zo goed wat er nog zo leuk aan blijft in jullie ogen....

Maar goed, dat zal wel aan mij liggen, hahaha. (ja, ik heb leren heli vliegen in mijn puberjaren, wellicht maakt dat verschil, maar dat is iets voor de heren psychologen om uit te zoeken....)

Groet, Bert

Ga nu toch eerst nog proberen om een ton lipo's op te vliegen met de mCPX alvorens ik de Atom de lucht in stuur. Als ik die in de grond plooi gaat het een dure bedoening worden.

En wat bedoel je trouwens met miskopen? Verkeerde parts besteld?

Extended tailboom zei je?

[144088] dagelijks-heli-beslommeringen-23

Laatst bewerkt door een moderator:
Back