Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb wat Nano-tech bat'jes besteld bij Hobbyking.

Nano-tech

Way ahead of ya! :D
9 stuks om precies te zijn. Voor die prijs kan je niet sukkelen.

Ga proberen om een koffer te maken met de laders erin en opbergruimte voor de mCPX. Handig om aan te komen op de indoorclub. Koffer open en inpluggen.

IMG_0790_opt.jpg

Zoiets ! :)

Waar komt het vrouwtje vandaan, als ik vragen mag?

Ik hen een Thai, al 13 jaar,.... :D

WOW... ik word echt oud....

Ik ben net klaar met type en er zijn al 5 reacties....

Tsja... simmen gewoon omdat het leuk is....

eigenlijk is dat wel een punt.... maar waarom dan nog een heli kopen?

Bot gezegd: waarom zou ik trouwen als er opblaaspoppen zijn?

Heel simpel, omdat "in het echie" niet vergelijkbaar is....:wink:

Enne.... (in werkelijkheid ben ik vrij kort geleden getrouwd) denk je dat ik mij naast het echte, ook nog met opblaaspoppen bezig houd? Nee hoor, ik sta liever een half jaar droog! (mjn vrouw woont helaas voorlopig nog in het buitenland... lang leve Geert W...:2gunfire::2gunfire:s)

Ik kan mij best voorstellen dat simmen leuk is, echter ik kan mij van de overgangsjaren toch echt nog wel herinneren dat toen het echt werd, ik totaal, maar dan ook totaal geen behoefte meer had aan de "simulatie", dus ik snap niet zo goed wat er nog zo leuk aan blijft in jullie ogen....

Maar goed, dat zal wel aan mij liggen, hahaha. (ja, ik heb leren heli vliegen in mijn puberjaren, wellicht maakt dat verschil, maar dat is iets voor de heren psychologen om uit te zoeken....)

Groet, Bert

Tsja... simmen gewoon omdat het leuk is....

eigenlijk is dat wel een punt.... maar waarom dan nog een heli kopen?

Reden 1 is dat het 1 het ander niet uitsluit. Reden 2 is dat luchtvaart piloten wel degelijk een groot deel van hun training in een sim leren. En dat is echt waar..
Een sim zal nooit het echte vliegen benaderen maar je kunt er wel je reflexen in trainen.

Way ahead of ya! :D
9 stuks om precies te zijn. Voor die prijs kan je niet sukkelen.

Ga proberen om een koffer te maken met de laders erin en opbergruimte voor de mCPX. Handig om aan te komen op de indoorclub. Koffer open en inpluggen.

IMG_0790_opt.jpg

Zoiets ! :)

Wow da's een vette koffer. Ik heb net een E-Sky koffer omgebouwd naar mCPX. E-Sky is voor mij toch een einde avontuur,... :D

Bert, is beetje zoals computerspellen dan hé.

Waarom zou je autospellen spelen als je met de echte wagen kan rijden? Gewoon omdat je dingen kan doen die je in het echt niet kan. (Heel snel rijden)
Met die opblaasbob kan dat evt ook, hangt ervan af hoe conservatief je echtgenote is... (jaja flauw ik weet het ;))

In het echt vliegen is natuurlijk leuker en ik kan me alleen op een sim niet lang bezighouden. Vlieg er zelden op, hoogstens eens 5 minuutjes tussendoor omdat ik ff genoeg heb van te werken. Echter als ik met andere mensen vlieg merk ik van mezelf dat ik veel langer blijf 'spelen'
Altijd lachen om iemand proberen bij te houden als die als een razende rondjes aan het vliegen is.

Sorry, heb ik over gekeken. Vlieg je nu al op die nano-techs? Dat maakt blijkbaar ook een verschil in performance. Kan daar zelf nog niet over oordelen aangezien ik er geen ervaring mee heb. Wou je gewoon helpen, mss dat je die dingen nog niet wist. Excuses! :)

Ze vliegen wel, maar nog niet in mijn mCPx, ik denk dat ze nu in een Chinese Boeing ergens in de lucht hangen.

Mijn oudste zoon is bezig met de screening voor een pilotenopleiding en als die doorgaat dan zit hij een groot deel van de tijd te simmen.. Kan er niks anders van maken.

@ Tijn: Indonesië, sinds 15 Juni dit jaar.... (en ze is geweldig... zucht)

@ Chow.... tsja... maar die luchtvaartpiloten doen dat omdat het hun beroep is....

Ik train ook wel eens beroepsmatig in een simulator. maar ondanks dat ik mijn feitelijke beroep écht geweldig vind om te doen, vind ik simulator training a) geen flikker aan, b) niet realistisch, c) een noodzakelijk kwaad d) absoluut niet leuk om te doen....

Groet, Bert

Ja had een leuke koffer gezien bij Conrad voor 25 euro. Is met zo van dat pluk-schuim erin.

LINKJE AANGEPAST

Maar daarom hoef je het nog niet zo af te kraken Bert. Is niet omdat jij dat niet nuttig/leuk vindt dat het effectief zo is. Zeg gewoon, 'mij zegt dat niets, ik vlieg liever in het echt' ipv hoe je zegt onrechtstreeks dat wij idioten zijn omdat wij er onze tijd insteken. Nogmaals, nuanceren! Je komt over als een intelligente man door je kennis maar je communicatievaardigheden daarentegen... (En dit is niet bedoeld om je te kwetsen of aan te vallen, ik zeg je gewoon mijn mening en hoe dit soms overkomt, naar mij althans)

Niemand gaat op een forum, een hobbyforum dan nog, om ruzie te stoken...

Laatst bewerkt:
@ Tijn: Indonesië, sinds 15 Juni dit jaar.... (en ze is geweldig... zucht)

@ Chow.... tsja... maar die luchtvaartpiloten doen dat omdat het hun beroep is....

Ik train ook wel eens beroepsmatig in een simulator. maar ondanks dat ik mijn feitelijke beroep écht geweldig vind om te doen, vind ik simulator training a) geen flikker aan, b) niet realistisch, c) een noodzakelijk kwaad d) absoluut niet leuk om te doen....

Groet, Bert

Oh maar dat is wat anders. Je hoeft het ook niet leuk te vinden. En nee het is niet realistisch maar dat heeft ook te maken met het feit dat de spanning er niet is. Maar het is wel gewoon een tool die je kunt gebruiken om vaardigheden mee te leren. Afdoen als zijnde een hip en modern gadget doe je de sim mee te kort. De betere sims zijn echt wel in orde. Of het leuk is is een tweede. Dat moet iedereen zelf bepalen. Er is namelijk niet 1 manier om dingen te doen.. Gelukkig ook maar trouwens. Zou een saaie boel worden ;)

Bert, is beetje zoals computerspellen dan hé.

Waarom zou je autospellen spelen als je met de echte wagen kan rijden? Gewoon omdat je dingen kan doen die je in het echt niet kan. (Heel snel rijden)

In het echt vliegen is natuurlijk leuker en ik kan me alleen op een sim niet lang bezighouden. Vlieg er zelden op, hoogstens eens 5 minuutjes tussendoor omdat ik ff genoeg heb van te werken. Echter als ik met andere mensen vlieg merk ik van mezelf dat ik veel langer blijf 'spelen'
Altijd lachen om iemand proberen bij te houden als die als een razende rondjes aan het vliegen is.

Yep... en daar geef je het aan: het is spelen....

Ik snap echt wel wat er leuk aan is (ik heb ook een periode van 3/4 jaar gehad dat ik niet achter "need for speed" weg te slaan was.

Maar dat zijn periodes. En dat probeer ik nou net aan te geven. Benader helivliegen als een computerspel (en verziek jezelf door er aan toe te geven) en de hobby is net als een spel, van voorbijgaande aard.
Leer écht vliegen (en hou je zelf niet bezig met bijkomende onzin) en je hebt een hobby waar je letterlijk 30 jaar mee vooruit kunt.

Vat het gerust op zoals je wilt: ik bedoel het absoluut niet kwaad.
Maar ik moet nog zien wie van de heren simmers, net als ik na een kleine 30 jaar nog steeds net zo aan de hobby verslingerd is....

En uiteindelijk is dat wel waar het om draait: dat je iets vind waarin je je ei kwijt kunt.... blijvend! niet naar de eerstvolgende "snelle kick" om vervolgens weer naar de volgende "nog vettere kick" te rennen.

Ook hobbies zijn dingen die je moet kunnen doseren, anders is er geen verschil met drank.....;)

Groet, Bert

Oh maar dat is wat anders. Je hoeft het ook niet leuk te vinden. En nee het is niet realistisch maar dat heeft ook te maken met het feit dat de spanning er niet is. Maar het is wel gewoon een tool die je kunt gebruiken om vaardigheden mee te leren. Afdoen als zijnde een hip en modern gadget doe je de sim mee te kort. De betere sims zijn echt wel in orde. Of het leuk is is een tweede. Dat moet iedereen zelf bepalen. Er is namelijk niet 1 manier om dingen te doen.. Gelukkig ook maar trouwens. Zou een saaie boel worden ;)

Tsja... zie post # 476...

Groet, Bert

Ik ben begonnen met RC helis en vliegtuigen omdat ik het virtuele gedoe beu was. Het vliegen in het echt is toch 100 keer beter dan naar pixels te gaan kijken.

Tuurlijk heeft de sim me geholpen maar de meeste ervaring heb ik toch opgedaan door zoveel mogelijk buiten te gaan vliegen.

En het was de beste beslissing ooit. Ik ontmoet nieuwe mensen met dezelfde hobby op meetings of clubs en krijg zoveel inspiratie daardoor, ook het verkrijgen van ideeen en tips om nog meer uit de hobby te halen. Luchtvaart was altijd al een hobby van me maar nu heb ik er werk van gemaakt of zoiets.com/org

Een uurtje buiten vliegen leer ik meer van dan een dag simmen, yay!

Laatst bewerkt:
De betere sims zijn echt wel in orde. Of het leuk is is een tweede. Dat moet iedereen zelf bepalen. Er is namelijk niet 1 manier om dingen te doen.. Gelukkig ook maar trouwens. Zou een saaie boel worden ;)

Toch als ik nou heli's zat had dan dacht ik nog niet eens aan simmen.

Wie de hell geeft er nou om simmen als je echt buiten kunt vliegen met je trofeeen? Ik snap gewoon niet wat de appeal is om te gaan simmen op een enkele keer wat lol hebben met wat gasten na. Ik zie zoveel mensen die werkelijk een geweldige vloot hebben maar steeds over simmen beginnen en weet ik wat.

Ik zal je zeggen, mocht ik binnenkort wat betere heli's hebben, zij het een Trex of Atom of wat dan ook....

Dan is de sim alleen geschikt om wat nieuwe stunts te oefenen, meer niet.

LAN-en is echt niet meer mijn ding als het op vliegen aankomt, ben blij dat ik niet meer naar een scherm hoef te staren wat dat betreft.

De techniek, de zon, de wind, de beessies die overvliegen, de mensen..............

Hmmm, jammer dat ik geen 1:1 heli kan kopen anders had ik daarin gezeten om de planeet rond te vliegen

Yay

Signed,

de gay sociopathic leenbakker-shopper hihi

@ Bert

Tja het scheelt gewoon geld om wat stunts te doen op de sim ipv in het echt.

Toch voelde ik me vertrouwd genoeg om de mCPx eens een keer op zijn kop te zetten en wat flips te maken door diezelfde ervaring.

Het liefst zou ik dat de hele dag willen doen maar het nadeel is als je wat sloopt dat je ff niet kunt vliegen.

Dat is eigenlijk de enige reden want anders was ik de hele dag bezig geweest om stunts te oefenen. Ik ben jaloers op de gesponsorde gasten die gewoon lekker raak kunnen klooien en toch alles vergoed krijgen.

En rondvliegen is natuurlijk een stuk leerzamer dan simmen of wat dan ook.

Laatst bewerkt:
Back