Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Moet zeggen dat ik bijna niet gesimmed heb.. Heb wel Phoenix.
Heb de heli wel redelijk goed afgesteld. Blade tracking en uitslagen.
Was wel zenuwachtig zo..., wilde het wel proberen in die ruimte(is ongeveer 12x6 m) maar heb geen trainingkruis, maar take-off en landing gaat redelijk

@guusz, Dat zag er heel proper uit hoor, heel netjes. Goeie strakke hover reacties. :D

@Danny, Ik heb nog geen snelle servo op de KDS800 gehad. Buiten dat houdt hij met een gewone servo de staart netjes strak.

Of je hebt nog nooit met een echt strakke staart gevlogen Tijn :)
Ik geloof wel dat hij het goed genoeg doet hoor, alleen dat je de gain op 100% kunt zetten zonder hunt toont toch aan dat de servo waarschijnlijk voornamelijk te traag is. Een bls251 doet niet voor niks maar 0,06s over 60graden.

Hoe heb je je limit ingesteld? Misschien dat je je hevel 1 gaatje naar buiten kunt plaatsen dan wordt daarmee je staart setup sneller en zou je een lagere gain nodig hebben.

Ik geloof wel dat hij het goed genoeg doet hoor, alleen dat je de gain op 100% kunt zetten zonder hunt toont toch aan dat de servo waarschijnlijk voornamelijk te traag is. Een bls251 doet niet voor niks maar 0,06s over 60graden.

Hoe heb je je limit ingesteld? Misschien dat je je hevel 1 gaatje naar buiten kunt plaatsen dan wordt daarmee je staart setup sneller en zou je een lagere gain nodig hebben.
Bedankt voor de tip Danny! Ik zal morgen eens kijken hoe de staart zich dan houd :p

Heb inmiddels een reactie gehad van Hk.
Ze zeiden dat het verkeerd op de site van Hongkong post stond en dat de bestemming wel Nederland is.

Hij is vannacht vertrokken dus ik ben benieuwd:)

Mmm, ben benieuwd..

Windguru blijkt geen rainguru. Tís qua wind uitstekend weer om de Gaui een remaiden te geven echter zal ik hem dan eerst waterdicht moeten maken.. Hopelijk is het morgen beter..

Ik zei gisteren al dat ik er een slecht gevoel over had.. Ik denk maar dat ik voor de Piet Paulusma award ga..
Ik ben expres op tijd opgestaan terwijl dat vandaag niet nodig was. Monter onder de douche gesprongen. Met een smile naar de Gaui gekeken en koffie gezet en toen even de situatie buiten beter bestudeerd.. Wordt niks vandaag..

Niet om te pesten, maarre..... ik heb een uurtje geleden heerlijk drie LiPootjes leeggevlogen met nagenoeg windstil weer, en ik denk dat ik zo nog weer even ga....

Begin de BO met dit weer al een beetje in de smiezen te krijgen, vlieg er al meer rond. Dan begint de rigid rotor zich al wel wat vervelender te gedragen, maar ook dat gaan we onder controle krijgen!

Groet, Bert

Nah, rond die tijd ben ik al druk bezig met het huishouden.. Ik ben namelijk een thuiswerkende huispapa.. Ik moet het echt van de ochtenden hebben als zoon net naar school is..

Dit nieuws komt hard aan bij ons Bert..

Oh, nou, dan zal het vast niet echt een opsteker zijn dat ik vandaag al 6 pakketjes leeg heb, en zojuist nieuwe carbon bladen heb binnengekregen waarvan de verkoper zegt dat ze speciaal bedoeld zijn voor non-E-stab vliegen.....

Die MOETEN natuurlijk vanmiddag nog getest worden.... he k*t wat vervelend....:p

Sorry, kon het niet laten.... maar ja, als ik op zee zit moet ik ook knarsetandend al die leuke vliegverslagen lezen.....;)

Groet, Bert

Dit is de limit en de delay :mrgreen: Ik ga zo maar even naar de praxis om wat spullen te halen om de Gaui even netjes te maken..

Net wel de mcpx gevlogen. Hij schudde een beetje opeens.. Even googlen en daarna de featheringshaft aangedraaid. Problem solved ;)

Nou.... onze ruimen zijn meestal vol met vloeistof waar je niet echt in wilt zwemmen, en al helemaal niet met electrische apparaten bij in de buurt wilt komen. Dus die vallen al af.

En in de MK staan overal nogal sterke fannen (10~15 duizend kuub per uur) dus dat gaat ook niet echt, of je moet het leuk vinden dat ding op de gekste momenten letterlijk tegen het schot geplakt te zien worden.

Helaas is de mCPx voor mij althans gewoon te snel om in de toch wel kleine messroom (grootste verblijf aan boord waar ik NIET weggetrapt word met dat ding) in de hand te houden... En da's een hokje van 5 bij 3, en slechts 2 meter plafondhoogte....

Dus blijft de Solo Pro over, maar die is letterlijk tot op de draad versleten en die ga ik volgende reis denk ik maar eens buiten "testen bij windkracht 10"....

Groet, Bert

Maar euhm.. Bedoel je een heveltje op de staart servo zelf? Want bij mij is dat een cirkel dus..

Maar euhm.. Bedoel je een heveltje op de staart servo zelf? Want bij mij is dat een cirkel dus..

Bij mij ook.. maar een gaatje verder naar buiten is een gaatje verder naar buiten, maakt erder niet uit of het een schijf of hevel is....

Groet, Bert

Ik zal gewoon eens zien hoedat de heli reageert zo ;) Dan kan ik nog altijd terugzetten.. Maar ik merk wel als ik de rudder helemaal in de hoek zet dat hij niet zo snel ronddraait..

Back