Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Wij allen denk ik :) Alleen donderdag ziet er hier veelbelovend uit. Maar ik vertrouw de voorspellingen niet helemaal.. En als het rustig is maar het motregent steeds heb ik er nog niks aan. Wordt voorlopig binnen met de mcpx vrees ik.

Twee maanden wachten is lang als je iets echt graag wilt hebben. Maar bekijk het positief. Misschien is er dan een opvolger uit :mrgreen:

Njaa.. De brushless versie maybe.. Als men budget niet zo krap zou zijn momenteel zou ik de mcpx al lang besteld hebben maar aangezien ik ook nog de kds moet onderhouden.. Gelukkig dat ik de nieuwe lader niet zelf ga moeten betalen want anders ben ik blut :eek:

Jij zit meer landinwaarts dus volgens mij meer en vaker kans op weinig wind.. Tijn en ik zitten veel dichter bij de kust. Als er windkracht 3 is voorspeld wat prima te doen is heb ik hier vaak best wel stevige extra vlagen die ervoor zorgen dat het net niet chill is om te vliegen..

tja, of je moet gaan hardlopen om je heli bij te houden....
ideaal voor conditie training :D

Aan de kust? ik hoor hier de haringen klagen over de vissersboten,.. :rolleyes: Wij moeten het echt hebben van aflandige wind. Maar voor de komende dagen ziet het er aardig uit. Als er maar geen windvlagen zijn, dan gaat het wel.

Wat betreft die KDS800, daar heb ik de afstelling ook nog niet van begrepen. De gain op welke stand dan ook hij houdt de tail wel strak. Ik gebruik hem momenteel niet, maar met de delay op 0 en de gain op 100%, zelfs met een analoge, trage servo doet hij het heel aardig,.. :D

Ik heb de 450 een keer gevlogen toen de wind mild aanvoelde. Maar op hoogte kreeg ik behoorlijke stoten. Was allemaal wel te doen maar ik was wel aan het werk. Eenmaal thuis op windguru gekeken wat ik vooraf wellicht had moeten doen en gusts bleken 5-6 te zijn. Dat verklaarde een hoop..

Een beetje wind, is wel te doen. Als het maar niet van die windstoten zijn. Dan gaat dat ding tekeer als een gek. Je bent dan meer bezig om hem recht te houden dan dat je een beetje behoorlijk kan vliegen.

Het is zelfs wel leuk om een beetje tegen de wind te hangen. :o

Het is zelfs wel leuk om een beetje tegen de wind te hangen. :o

Ja met de 450 vind ik dat niet erg. Met de Gaui die toch echt even verder afgesteld moet worden vind ik dat minder prettig 8)
Maar goed. Vooralsnog ziet het er voor donderdag nu het beste uit. Droog en weinig wind. Morgen ook weinig wind maar motregen..

Wat betreft die KDS800, daar heb ik de afstelling ook nog niet van begrepen. De gain op welke stand dan ook hij houdt de tail wel strak. Ik gebruik hem momenteel niet, maar met de delay op 0 en de gain op 100%, zelfs met een analoge, trage servo doet hij het heel aardig,.. :D
Bij mij dus helemaal hetzelfde.. Niks van verschil tussen 100% of 10% ... Ik vond dit nogal raar maar nudat ik weet dat dat bij die van jou ook zo is ben ik gerust ;) Dan zet ik hem nu gewoon lekker op 100% :p

Ik heb vandaag voor het eerst gevlogen met m'n HK450gt pro.
Ik heb er een filmpje van gemaakt. Dit is de 2e accu ooit dat ik met een CP gevlogen heb. Mijn ervaring hiervoor was met een solo pro.

Het ging best redelijk al zeg ik het zelf, nu veeeel oefenen

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat heel lekker.. Veel gesimmed eerst? Stoer trouwens dat je gelijk al in een relatief beperkte ruimte bent gaan oefenen..

hebben jullie met die kds gyro ook al weleens een snelle sterke servo geprobeerd? Als je een trage en/of zwakke servo gebruikt dan kun je inderdaad de gain op 100% zetten en zal hij nog niet gaan oscilleren, simpelweg omdat de servo niet daadwerkelijk de stuurpuls kan volgen.

Back