Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ja ik vind hem zelf ook erg mooi:D
Alleen nog even wennen aan de grote.

Waarschijnlijk moet ik hem wel helemaal opnieuw instellen omdat de FBL op een andere zender was ingesteld.

En even een filmpje voor de maandagochtend..

Laatst bewerkt door een moderator:
Betere tailservo voor de Gaui binnen. Vanmorgen de HK401B gyro's gemod. Morgen de laatste spullen van de mcpx binnen. Dus we kunnen even knutselen. Inmiddels ook voor 99% zeker hoe de laatste kinderziekte van de Gaui opgelost moet worden. Helaas ziet het er qua weersvoorspellingen voorlopig niet goed uit.. Dus dat wordt hem voorlopig niet buiten vrees ik..

We moeten eigenlijk op zoek naar een indoor locatie in de buurt van Hoofdorp, of Haarlem, om aankomende winter toch nog leuk te kunnen vliegen.

Ik had ooit een oproepje geplaatst maar daar kwam weinig op. Hier in Nieuw Vennep zit een hele grote sporthal maar die is helaas buiten de zomer volledig volgeboekt. Ben het toen gaan informeren. Op zich zijn de prijzen per uur redelijk. Afhankelijk van de hal tussen de 30-50 euro per uur. Dat is met een redelijke club mensen prima te doen denk ik..
Ik meen dat vliegclub Hoofddorp ook binnen vliegt. Ik wil echter zelf geen lid worden van een club. Liever gewoon af en toe indoormeeting.

Het hoeft perse geen sporthal te zijn, het kan ook een bedrijfshal, of een oude stal zijn. Als het maar overdekt is, en er geen wind waait. :onweer:

Maar als we een groepje mensen kunnen krijgen om twee uurtjes in een sporthal te kunnen vliegen, hou ik mij aanbevolen. :D

Ik ook.. Lijkt me leuk..

**Edit**

Check deze mod voor de mcpx..

Het boardje kan het hebben, maar de staartmotor?

Om maar te stil te blijven over je meubulair en jezelf?

Dit lijkt me een hele stoere mod maar uiteraard niet meer geschikt voor binnen (met 7500 toeren in de rotorkop) Ik denk dat je je er buiten wel mee vermaakt!

Ja , tís er natuurlijk geen binnenhelicopter meer mee. Check ook de andere filmpjes van deze meneer en zijn mcpx on steroids. Hij hangt er zelfs een relatief zware camera aan..

Ja , tís er natuurlijk geen binnenhelicopter meer mee. Check ook de andere filmpjes van deze meneer en zijn mcpx on steroids. Hij hangt er zelfs een relatief zware camera aan..
Ik heb 'm standaard gevlogen met een zelfde 720p keychain camera en compleet met case. Dat ging op zich best aardig maar natuurlijk wel te merken dat het heli'tje nog harder moet werken. Zo'n camera is zo licht dat het verder best te doen is maar erg hoog en ver kom je er toch niet mee.

Stock zal hij inderdaad weinig kunnen dragen.. Kijk maar wat een moeite het een mcpx kost om een msr omhoog te tillen :p

M'n mcpx doet het weer. Laatste spullen waren binnen en was een grondige revisie. Motor, tailboom, onderstel en twee servo's vervangen. Tevens een rode tailfin. Ik vlieg hem dus weer een tijdje in het rood ipv groen. Hij vliegt inderdaad weer als nieuw. Heeft door de nieuwe motoren meer power merkte ik.. Vermogen neemt door slijtage blijkbaar wat af. Hij is weer een stuk pittiger vergeleken met de laatste keer dat ik hem vloog.

:D LOL, jij bent de eerste die twee heli's in een kan vliegen,.. :rolleyes:

Mijn mcpx doet het ook weer als nieuw. Nieuw frame, oude tailboom er weer op, en een veel te dure featheringshaft, 5,- griekse subsidie

Laatst bewerkt:
Ben ik niet hoor :mrgreen: Kwam hem toevallig tegen op Youtube ;)

Ja een beetje reparatie kost wat. In mijn geval was het ook niet de goedkoopste reparatie maar altijd nog goedkoper dan een nieuwe mcpx. Vind het prima zo. Ik kan weer even voort.

Nope, ziet er voorlopig niet goed uit. Jammer maar tís niet anders. Ben blij dat de mcpx het weer doet. Je kunt er binnen niet echt veel mee maar in ieder geval beetje het stickgevoel houden. Ik ga maar knutselen voorlopig. Ook leuk..

Daarom toch blij met mijn MCX2 , lekker binnen :onweer::D
wel FF een landing skid voor de mCPX besteld....

binnen ook alleen maar in de hoover met de mCPX....
groeten Ray....

Je kan met de mCPx helaas niet helemaal los in de huiskamer. Ik heb al genoeg schade gemaakt om inverted in de huiskamer te vliegen. :(

Back