Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Bij mij heeft het inklaren van mijn HK450GT een tijdje geleden zo'n 2 weken geduurd nadat ze de brief binnen hadden.
Dus ze doen het lekker rustig aan...
 
Je hebt op de brief een TNT nr. gekregen. Als het goed is begint het met SPAM,.. :rolleyes:, ook toevallig,.. Met die code kan je de NL tracking raadplegen waar je PX uithangt.
 
Ok, dan wachten we rustig af.. En heb ik hier dus voorlopig niets te melden aan beslommeringen :) Tís geen vliegweer en er kan ook niet geknutseld worden ;)

Ik heb een 3spam nummer maar de status veranderd verder niet..
 
Je hebt op de brief een TNT nr. gekregen. Als het goed is begint het met SPAM,.. :rolleyes:, ook toevallig,.. Met die code kan je de NL tracking raadplegen waar jou PX uithangt.

Jah klopt, maar wees niet verbaasd als de track en trace code vrij lang blijft hangen op "Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd".

Mijn pakket was op 24 aug aangemeld, 5 september is de inklaring pas afgerond en is uiteindelijk 6 september afgeleverd.
Bijna 2 weken dus.

Hoop dat het nu niet gebeurd, van mij is er namelijk een nieuwe kit onderweg ivm crash.
 
Het is hier net onder Bft 3,... zou kunnen, maar het zou zo maar kunnen gaan regenen. :(

Ik ga die featheringshaft van de Walkera 4G6 bestellen voor de mCPx, hij kost maar 1,45 in plaats van 6,-, je krijgt er alleen niet de dampers, en washers bij. Gelukkig heb ik die nog. :D
 
Dan heb jij beter weer. Hier is het beslist boven de bft 3. Verder enorme hagelbuien en onweer gehad..
 
Ik wacht op men nieuwe alu rotorkop...... ;) Hoop vandaag of morgen binnen te hebben..

Ah dat is ook wel nice :).
Ik heb zo'n anderhalve week terug mijn HK450GT (deels door dikke pech) gecrashed. Eerst wou ik gewoon nieuwe onderdelen kopen, maar uiteindelijk had ik zo veel schade dat een nieuwe kit goedkoper was :/

Zag trouwens dat je je eerste loopings enz gemaakt hebt, nog gefeliciteerd daarmee. Zal ik nog even moeten oefenen...

@Chow en Tijn
Hier is het ook misschien net 3bft, maar er is hier net nog aardig wat onweer voorbijgekomen.
 
Tfeit dat ze die X2 nu bij Hobbymaniac op stock hebben helpt ook niet echt :)
Staan wel wat leuke Trexjes te koop hier op het forum ook momenteel.

Ga denk ik gewoon een coin flippen ofzo :)
 
@ Jelle, ben je er nu al achter hoe je de blade-tracking gaat oplossen? Ik ga er van uit dat je een pitch-guage hebt,..:confused:

Je zal de alu kop ook moeten afstellen. :D
 
Ah dat is ook wel nice :).
Ik heb zo'n anderhalve week terug mijn HK450GT (deels door dikke pech) gecrashed. Eerst wou ik gewoon nieuwe onderdelen kopen, maar uiteindelijk had ik zo veel schade dat een nieuwe kit goedkoper was :/

Zag trouwens dat je je eerste loopings enz gemaakt hebt, nog gefeliciteerd daarmee. Zal ik nog even moeten oefenen...

@Chow en Tijn
Hier is het ook misschien net 3bft, maar er is hier net nog aardig wat onweer voorbijgekomen.

Bedankt :mrgreen:
Juist daarom dat ik zosnel mogelijk weer wil kunnen vliegen :p

Hier is het ook onder de 3bft en een half uur geleden was het hier ijsbollen vn 1cm doorsnede aan het hagelen :rolleyes:
 
Dan heb jij beter weer. Hier is het beslist boven de bft 3. Verder enorme hagelbuien en onweer gehad..

Bwoah, hier toch tussen de buien door 3 LiPo's met de kleine BO 105 (vliegt weer) leeg kunnen hooveren, en nog eens 2 met de mCPx....

Groet, Bert
 
@ Jelle, ben je er nu al achter hoe je de blade-tracking gaat oplossen? Ik ga er van uit dat je een pitch-guage hebt,..

Je zal de alu kop ook moeten afstellen. :D

De blade tracking komt door de kromme feathering shaft.. Men plastic kop is trouwens wel goed afgesteld hoor ;)
Een pitch gauge heb ik nog niet omdat men geld nl bijna op is :( Dus moet ik wat zuinig omgaan.. En ik heb een perfect tooltje om zonder pitch gauge de bladhoek te meten dus is het eigl overbodig..

PS: In de maand december zit men portemonnee wel weer helemaal vol hoor :mrgreen:
 
De blade tracking komt door de kromme feathering shaft.. Men plastic kop is trouwens wel goed afgesteld hoor ;)
Een pitch gauge heb ik nog niet omdat men geld nl bijna op is :( Dus moet ik wat zuinig omgaan.. En ik heb een perfect tooltje om zonder pitch gauge de bladhoek te meten dus is het eigl overbodig..

PS: In de maand december zit men portemonnee wel weer helemaal vol hoor :mrgreen:


Ik ben echt benieuwd wat voor tooltje dat is. Je gaat toch niet vliegen met een kromme fthshaft?
 
Tuurlijk niet ;) Daarom juist dat ik wil dat men alu kop er is :p -> zodat ik weer kan vliegen ;) Heb direct een feathering shaft voor men plastic kop en voor de alu kop meebesteld ;)

Dat tooltje is:
bladafstelling2.jpg

Kijk je nu vanaf de voorkant van de heli tegen de bladhouders aan zoals de foto weergeeft en staat het voorste blad hoger dan het achterste blad dan heb je een positieve pitch hoek.
Waar het nu om gaat is het bepalen van de lengte L en afstand A
De lengte L is een vaste lengte echter de afstand A gaat veranderen als we de pitch veranderen.
Door de afstand A te meten kunnen we de hoek uitrekenen als je tijdens de wiskunde lessen tenminste een beetje opgelet hebt.
Niet opgelet ? Dan ga ik een poging doen om het dusdanig te vereenvoudigen dat het een gemakkelijk rekensommetje wordt.
Een oplossing die de werkelijkheid kort benaderd is de volgende:
Bij relatief kleinere hoeken zoals wij ze hier tegenkomen kan je stellen dat als je afstand A deelt door lengte L je een omzetting in radialen krijgt.
Afstand A wordt bepaald door de hoek van 2 bladen samen en moeten we die dus delen door twee om een enkele hoek te weten.
Je krijgt dan A / 2 / L.
Daarna moet je dit nog omrekenen naar graden.
Dit gaat als volgt:
Een hele cirkel bestaat uit 360 graden en is gelijk aan 2 x Pi radiale, een halve cirkel (180 graden) is dus 1 x Pi radiale.
Dus moet je de uitkomst dan delen door 3.14 (Pi) en vermenigvuldigen met 180.
Je krijgt dan als formule A / 2 / L / 3.14 x 180.
Voorbeeld:
L = 320 mm en A = 70 mm.
A / 2 / L / 3.14 x 180 = 70 / 2 / 320 /3.14 x 180 = 6.27 graden.
Het omgekeerde kan natuurlijk ook.
Stel dat je de hoek weet in graden die je wil instellen maar de afstand nog niet dan krijg je:
Hoek / 180 x 3.14 x L x 2 = Afstand A.
Voorbeeld:
L = 320 mm en de hoek is 6 graden.
Hoek / 180 x 3.14 x L x 2 = 6 / 180 x 3.14 x 320 x 2 = 66.986 dus afgerond 67 mm.
Op deze manier is het mogelijk de pitch in te stellen.
Een andere manier is dus het gebruik van een pitchmeter.
Staat alles goed dan is het maximale bereik wat bij 3-D gebruikt kan worden van -10 graden (minimale pitch tot +11 graden maximale pitch dus haalbaar.

Link: The next generation
 
Bwoah, hier toch tussen de buien door 3 LiPo's met de kleine BO 105 (vliegt weer) leeg kunnen hooveren, en nog eens 2 met de mCPx....

Groet, Bert

Ben een kouwkleum. Ik ga pas als het op z'n minst zonnig is. Tussen de buien door vind ik niks aan. Motregent hier trouwens ook alweer ;)
 
Back
Top