Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Volgens mij ging het hier alleen maar over wie er in 2011 nk's gaat rijden en is het eigenlijk helemaal niet nodig om mekaar op wat voor manier aan te vallen.
Het is net een democratie en iedereen heeft zijn of haar mening over een bepaald onderwerp
en dat is al eeuwen zo dat veranderd nooit.
De 1 wil werken tot zijn 57e de ander tot hij dood neervalt er zijn altijd verschillen in de opvattingen van mensen de 1 leest het zo de ander leest hetzelfde maar leest het toch weer wat anders.
Ikzelf heb me nooit verdiept in de structuur van organisaties en wil gewoon lekker rijden of dat nu nk's zijn of andere wedstrijden dat maakt me geen ene moer uit .
We dwalen een beetje af waarover dit topic gaat en iedereen valt mekaar maar aan want ze weten het toch wel beter (denken ze).
Voorzover ik dit allemaal heb gelezen heeft iedereen gelijk zij het op zijn eigen manier ik ga lekker rijden en bemoei me dus ook niet meer met dit topic.

Groeten uit een tergend koude Tsjechie

Groeten

John

Eindelijk wat betere duidelijkheid, dank Jaap!

Vergeet trouwens ook niet dat zo'n 90% van de rijders hier helemaal niet (meer) komen om het MBF....

Gaat lekker zo mannen........ dit lijkt weer tot niks te komen. Halewijn en Roy ga met Niels de Z rondt de tafels zitten en zorg dat er een goed voorstel van uit de MACH richting de Nomac gaat.

Ik heb begrepen dat er vanuit het NOMAC bestuur ook gewerkt wordt aan een intressant concept voor 2011.

Even wat anders... Hebben jullie je al ingeschreven voor de 1e MACH indoor wedstrijd.... kunnen jullie vast oefenen voor de NK's van 2011 :-)

Laatst bewerkt:
Kijk wat John hier zegt ben ik het deels mee eens , alleen dat aanvallen zie ik niet zo. Halewijn is een ethousiast rc rijder, tenminste zo komt die bij mij over. Aanvallen doet hij ook niet maar hij trekt met zijn schrijfstijl wel de aandacht, niets mis mee. ;) Ook waar is dat mensen als Bart (jaap) en Roelof veel gedaan hebben en doen voor de hobby en deze mensen trekken de kar in mijn ogen.:worship::worship:

Van de NOMAC begrijp ik ook niet goed hoe het werkt maar is ook niet zo belangrijk want je wordt als clublid gewoon uitgenodigd voor de vergadering waar je met leden bij elkaar het seizoen bespreekt en voorstellen doet voor de klasse`s. Als er voorstellen naar de nomac moeten, gaan de bestuursleden van jou club daar naar toe om ze in de nomacvergadering voor te stellen. Daar wordt dan over gestemd en wordt het aangenomen of niet voor het volgende seizoen.

Zo heb ik het begrepen iig.

.
Wat jij wilt is dat de bestuursleden van clubs beter en vaker met elkaar moeten overleggen onder NOMAC noemer zodat vragen en eisen van rijders die geen lid zijn van een club toch inbreng krijgen in het beleid van de NOMAC??

??????????

Jaap, lees eerst even mijn eerdere posts over mijn gedachtegang. Wat jij nu verkondig, over hoe ik erover denk, slaat als een tang op een varken....

Halewijn

@ Stephan; ik zal contact opnemen met Roy En Niels. Dat zal mijn bijdrage zijn aan dit geheel. Maar het is voor mij de other way around.

De oude kamp, die wilt graag dat het zo blijft en dat de clubs naar NOMAC actie ondernemen.

De nieuwe kamp, deze verlangt van NOMAC dat ze meer actie ondernemen naar hun leden (lees clubs) toe.

De NOMAC ZIJN de clubs! En de NOMAC wordt gevormd door de clubs!

Je kunt jouw tekst dus ook zo lezen:
De oude kamp, die wilt graag dat het zo blijft en dat de clubs naar de clubs actie ondernemen.

De nieuwe kamp, deze verlangt van de clubs dat ze meer actie ondernemen naar hun leden (lees clubs) toe.

En dan heeft jouw opmerking al geen zin meer, want er staat eigenlijk hetzelfde in beide denkbeeldige kamps...

Wat zij willen is dat de mening die zij verkondigen overgenomen wordt door de NOMAC zonder te stemmen. Hun mening is de "juiste keuze" dus stemmen is niet nodig. Alle andere meningen zijn niet juist. Hun mening die door de NOMAC is overgenomen moet dan geforceerd worden naar de clubs toe zonder te stemmen.

Mocht ik het verkeerd hebben Hallewijn dan lees ik dat graag. ;)

Nee, nee, nee.... nou half...

Als de NOMAC initatief toont (en dat schijnt dus het moeilijkste van alles te zijn...) en ideeën, keuzes, opperd naar de clubs, kunnen deze weer doorgeven naar hun leden. Deze ideeën kunnen besproken worden tijdens een vergadering, maar gezien dat deze ook slecht worden bezocht is het beter dat de clubs deze ideeën via de electronische post (lees email) naar hun leden distribueert. Zij komen terug met een reactie, lees keuze. De clubs komen terug naar de NOMAC met hun geïnventariseerde mening. De NOMAC dient deze over te nemen. De clubs overigens ook.

Gevolg; De clubs rijden o.a. dezelfde klasses als de NK.

De stemrecht ligt bij de de leden van de clubs en niet bij de vertegenwoordiging van de clubs, die niet of nauwlijks weet wat er speelt bij zijn leden (door te kort aan input van de leden) en bij de licentierijders die door sponserschappen andere belangen hebben dan de fun van alle rc rijders.

Dit was mijn laatste post.

Halewijn

Laatst bewerkt:
Wanneer begrijp je nou dat de NOMAC een synomien voor 'de clubs' is?
Lees je eigen zin dan nog eens:

Als de CLUBS initatief toont (en dat schijnt dus het moeilijkste van alles te zijn...) en ideeën, keuzes, opperd naar de clubs, kunnen deze weer doorgeven naar hun leden.

Wat jij wil is dat de clubs initiatief tonen naar de clubs. Dat doen ze al; de clubs hebben zich verenigd in een praat groep die ze 'NOMAC' noemen. Die praat groep overlegt en noemen dat een vergadering. De vergaderingen van de clubs (de NOMAC) worden altijd redelijk goed bezocht door hun leden, namelijk vertegenwoordigers van het bestuur van de clubs.

Als een lid (een club) een goed idee heeft voor een regel wijziging, dan informeert het secretariaat van de NOMAC de leden via brief én via email én via hun website. Zij informeren HUN leden (het bestuur van de clubs). Wat het bestuur nou met die informatie doet is een andere zaak. Dan moet jij jouw clubbestuur maar aanspreken op het niet duidelijk informeren over besluiten van de NOMAC.

Jij wilt dat het secretariaat van de NOMAC de individuele leden van de club die lid is van de NOMAC gaat informeren. Prima idee! Dan zal dat idee ingebracht moeten worden bij de vergadering van de NOMAC. Stel dat het aangenomen wordt, dan zullen alle clubs alle email adressen van alle leden aan het secretariaat moeten doorgeven. Die emailadressen moeten worden beheerd en bijgehouden. Dat wordt dan geoppert tijdens een vergadering. De leden zien de bui al hangen en stemmen tegen. Voorstel afgewezen en prima plan zal niet worden uitgevoerd. Volgende punt op de agenda....

Banden??
Sorex32 is een goede allround band en in ieder geval een stuk beter als de LRP30X.
De velgen die LRP in de banden leverd is gewoon troep.
Breekt bij het minste geringste plus de grip van de LRP is nu ook niet om naar huis over te schrijven.
Voor diegene die wel eens op Lelystad hebben gereden weten dat dit een baan is waar de banden zeer kritisch zijn en daar doen de Sorex banden het goed en gaan ook nog eens een behoorlijk tijdje mee.
Als je op Lelystad grip hebt met een band dan heb je met deze band nagenoeg overal grip.
That is just my opinion:cool:

mvg Roy
PS ETS format ivm motoren en regelaar is een goed voorstel
Of gewoon alle regelaars die je kan gebruiken zonder vertiming,boost e.d.

Jongens jongens,

Kom op eej niet steeds elkaar aanvallen of afvallen.

DE VRAAG WAS WIE WEL WIE NIET?

WE zijn inmiddels op 9 man die willen en die hebben hun pijlen gericht op voorstel ETS format voor Stock en Mod klasse 10,5 alles vrij.

Banden??

Kom op eej.
Wij tellen hier een aantal mensen en elders ook zodat wij kunnen gaan kijken of het voor ons rendabel is om sectie hoofd te blijven in 2011.

Laatst bewerkt:
Wat hij bedoelt is dat de NOMAC E10 sectiebestuursleden met een voorstel moeten komen, hetgeen nu ook gedaan is. Neemt niet weg dat niet alles uit hun brein moet komen, zo lang clubs en leden ook de inspraak hebben moeten ze daar gebruik van maken en niet klagen dat het 1-richtingsverkeer is. Mensen rijden ook andere klasses en in het buitenland en kunnen hun ervaringen delen in de vorm van heldere voorstellen, het hoeft niet alleen uit 1 richting te komen.

1 ding is duidelijk, het sectiebestuur zal nooit op eigen houtje dit soort beslissingen nemen tenzijn de wil van de vergadering anders beslist maar dat betwijfel ik.

Bedankt Jaap:worship:.

naughty.gif

Hoe zwakker de mens, hoe slechter zijn zelfkennis

Laatst bewerkt:
Jij wilt dat het secretariaat van de NOMAC de individuele leden van de club die lid is van de NOMAC gaat informeren. Prima idee! Dan zal dat idee ingebracht moeten worden bij de vergadering van de NOMAC. Stel dat het aangenomen wordt, dan zullen alle clubs alle email adressen van alle leden aan het secretariaat moeten doorgeven. Die emailadressen moeten worden beheerd en bijgehouden. Dat wordt dan geoppert tijdens een vergadering. De leden zien de bui al hangen en stemmen tegen. Voorstel afgewezen en prima plan zal niet worden uitgevoerd. Volgende punt op de agenda....

Het heeft even geduurd... maar je hebt em..!!

Beheren is volgens mij best te doen, doel is meer mensen inspraak te laten hebben, al zal maar 25% reageren, dan heb je al meer inspraak dan nu.

Welke bui bedoel je precies?

Nou, ik ben in ieder geval redelijk content met de manier zoals het nu gaat.

Het heeft mij (en andere rijders) een leuk NK regelement opgeleverd die door de NOMAC alleen niet zou zijn gekomen. Dit is niet negatief bedoeld! maar is een voorbeeld van hoe leden van verschillende clubs (en een woordvoerder van de belanghebbende) een voorstel kunnen indienen en kunnen stemmen om iets voor elkaar te krijgen.

Dus Hallewijn en anderen, zorg dat je genoeg stemmen krijgt voor je voorstel en het zal geschieden. veni vidi vici ;)

Gegroet,

Alexander

Nou, ik ben in ieder geval redelijk content met de manier zoals het nu gaat.

Gegroet,

Alexander

Dat is super Alexander,
top dat jullie van de pro10 met ze allen een mooi reglement hebben kunnen samenstellen. Was dat bij alle clubs voor alle klasses maar zo, dan hadden we deze discussie niet..!

Het doel is meer rijders naar de Nk`s te krijgen, hoe? dat is de vraag waar niemand zeker antwoord op kan geven..
Hoe denk jij dat we dit voor alle klasses en clubs voor elkaar kunnen krijgen,
zou de beste methode zijn om volgens het bestaande systeem te werken?
De vraag die je dan kan stellen is:
Hoe kunnen we bij alle clubs iedereen of meerdere personen motiveren om een goed inventarisatie gebeuren op te zetten, zodat iedereen gehoord wordt?

Naar mijn mening is de kans groot dat meer mensen Nk`s gaan rijden, als ze allemaal gevraagd wordt wat ze leuk vinden en dan daar een gemiddelde uit trekken. Nu heb ik het idee dat kleine active groepjes (die wel willend zijn mbt. voorstellen opmaken etc.) aan de touwtjes trekt.
Moeten we hopen dat iedereen actief gaat lobbyen en voorstellen maken, of iets anders bedenken.

;););););););););););););););););););););)

@Bart,

Ik weet hoe jij aan je bijnaam komt..:wink:

Ah??? Heb ik een bijnaam? Dat wist ik zelf nog niet.. Wat is mijn bijnaam dan?

DING DING DING….

Lady’s en gentlemen, Welcome to the catfight of the MBF.

Het is een speciaal gevecht tussen de 2 zwaargewichten van het posten en 2 vederlichtgewichten. Totaal zijn ze verantwoordelijk voor meer dan 50% vervuiling… euh… vulling van dit topic!!!

Let Me Introduce Them To You!

In de left corner, he don’t need no further introducing. 15.537 posts heavy…. It is the one and only Roeoeoeoelooooof Tooooms!!!..... His companion is 4.661 posts heavy. It is Jaap “Aaaaaaaap” Dienaar…..
Hee, hee! Psst, psst!!! Zo heet ie niet!!! Wat!?! Wat zeg je nou?!? Nee man, zo heet ie niet, ik sweer het je. Hij is Bart Banaan!!! Bart wie? Bart Banaan? Je meent het? Ja!!! Ooh, oke…

Sorry lady’s and gentlemen! It seems there is a little confusion here… Let me start again….. In de left corner, he don’t need no further introducing. Now 15.542 posts heavy…. It is the one and only Roeoeoeoelooooof Toooooms!!! His companion is now 4.664 posts heavy. It is Jaap “Baaaart Banaaaan” …..

And in the right corner, the vederlichtgewichten. 104 post heavy… euh light, it is Roy “Veteeeeq” Bakker…… And his companion, 134 posts light Halewijn “Halloweeeeeeen” Vermeulen.

Fighters, you know the rules! Keep it clean! Let’s Fight!!!

DING!!!

Het is een spannend gevecht, er vallen rake klappen over en weer. Ze doen niet onder voor elkaar. Wie gaat er winnen????

Maar laten we eerlijk zijn heren, in dit gevecht zijn er alleen maar verliezers en de grootste verliezer is dan toch ook weer de RC. In plaats van tot elkaar te komen, wat de opzet is geweest van dit topicstarter, is er weer verdeeldheid en onrust. Laten we de strijdbijl begraven en gezamenlijk vechten voor het goede doel. Dat er weer leuke NK’s komen! Hoe het er komt, maakt mij niets uit. Als er het er maar van komt. Ik ga, zoals eerder aangegeven, mijn bijdrage leveren!

@ Patrick. Stop met dit topic en start een nieuwe met als titel, niet wie…, maar; Wat gaan we rijden met de TC NK’s. Maak er een poll van. Krijg je precies de info die je nodig hebt. Hoeveel mensen er stemmen en wat hun keuze is.

Halewijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Back