Wie is er bekend met het printen met meerdere kleuren filament; het staat heel duidelijk omschreven op youtube,
"
"
maar het werkt gewoon niet. Ik heb het stap voor stap zo gedaan, (maar met slechts 2 lagen) maar de printer gaat naar de pauze plek, maar gaat gelijk weer aan de slag, terwijl hij stil moet blijven staan tot je weer het commando 'printen' geeft, na de filament change.
Op een ander forum werd gesuggereerd dat Cura wel eens niet doet wat er verwacht wordt; ik had de laatste versie 4.7.1 geïnstalleerd; aanbevolen werd om met een oudere versie te proberen, maar 3.6 doet ook niet wat er verwacht wordt.
Ook de Prusa slicer geïnstalleerd en op de Ender aangepast in het programma, maar daar gaat de printkop helemaal niet pauzeren.
ik heb gevraagd aan Chep welke versie van Cura hij gebruikt, maar geen antwoord (nog)
Wie weet de oplossing? ik ben hiermee nu al een week aan het prutsen, en op het filmpje is het allemaal prima te doen, alleen werkt het NIET voor mij.
Edit
Nog
verder in de vragen gedoken die bij de film staan, en blijkt dat de V2 het probleem schijnt te zijn!!!
In de verschillende vragen wordt verwezen naar het veranderen van commando M0 in M25, :"Use M25 pause not M0"
maar als ik in de tekst file kijk, dan vindt ik daarin geen M0
er wordt ook gesuggereerd dat firmware 2.0.7 de oplossing brengt; alle E3V2 gebruikers hebben, net als ik de 1.0.2 Firmware
:" I’m close to having that with V2.0.7"
Maar als dat bekend is, hoe en wat doe ik dan? Het probleem ligt dus bij de E3V2 uitvoering kennelijk
Cor