Vandaag heb ik voor het eerst geprint met PETG, omdat naar de ervaring van
@FredK de door mij tot nu toe gebruikte PLA niet vorm vast blijkt te zijn onder constante belasting. Nu ging dat eigenlijk wel goed, hoewel ik de oppervlakte niet zo mooi vind als bij PLA, het glanst veel meer, en denk dat je daarom meer lijnen ziet; maar het belangrijkste is toch wel dat de PETG veel meer haardunne draadjes trekt. Dat zie je wel meer op foto's van gebruikers, maar zonder dat dit vermeld werd te komen door de PETG, wat mijn ervaring nu is. Ik heb de inspuiting op 240° en het bed op 70°C. De door mij gebruikte draad is van 123-3D dat een aanbevolen print temp van 220-250° heeft. Deze draad isvan de Jupiter serie van 123-3D.
Is dit iets wat je gewoon moet accepteren bij PETG, of is dit te verbeteren met andere temperaturen? Het spul is niet erg makkelijk te verwijderen, maar als je het meeste met een Stanley mes hebt verwijderd, dan kan je kleine restanten nog wel met een aanstekervlammetje weg krijgen.

stupid ?)
Andere/ betere mogelijkheden? Ik houd me aanbevolen.
Voor de zoveelste Sprinter ombouw gebruik ik het idee van svengrundmann, maar wilde wèl 4 wielen van de D12 Suzuki gebruiken, en te proberen de wielbogen in takt te houden; ik weet niet of me dat gaat lukken, want die wielen zijn volgens de documentatie 58mm diameter; het alternatief zou het gebruik van Fischer Technik bandjes zijn, welke maar 52 mm diameter zijn, en die worden door svengrundmann gebruikt, en daar blijven de wielkuipen onbeschadigd. Een compleet D12 chassis zie ik met name om die reden niet zitten, en
@trialrolf heeft meerdere malen beschreven hoe je daarbij tegen allerlei problemen aan loopt.
Vraag: is er iemand die mij zo'n bandje, bij voorkeur met een bijpassende velg kan verkopen, of lenen, dan kan ik diè proberen als de D12 wielen het niet gaan worden zonder de wielkuipen weg te frezen. Het idee is om dan velgjes te draaien, want dat moet lukken; om die ook te printen lijkt mij een beetje te hoog gegrepen als aankomend 3D tekenaar, vandaar het benodigde voorbeeld velgje van Fischer Technik.
Iemand?
Andere suggesties. Sorry voor dit lange epistel, maar je weet nu in elk geval wat mijn plannen zijn.
Dank alvast.
Cor