Topic voor : Hydrauliek en Elektrische cilinders (Actuators) en alles wat hiermee te maken heeft.

Discussie in 'Model truckers' gestart door Cheeta, 8 feb 2010.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.406
    Locatie:
    Achterhoek
    Denk dat de combi regelaar en cilinders niet samen gaan. Die titan ESC meet stromen en reageert erop. Die is ingesteld op de cilinders van CTI. Als jouw Ali cilinder andere stromen trekt gaat het mis.

    Ik zou actuators nemen. 2 stuks meer als voldoende voor je klep (mits die niet meer dan 5 kg weegt. Wel de sterkere cq langzamere nemen.
    1 ESC van € 5,00 van Ali, een BEC van € 4 en je bent volgens mij klaar....Zitten de eindstoppen al in. Hoef je alleen de signaalkabel van de ESC in je Beier aanhanger module te steken.

    [​IMG]

    Zie mijn dumper.....
     
    vGenLheftruck_Maarten en Trilliwilli vinden dit leuk.
  2. douPel

    douPel

    Lid geworden:
    27 nov 2023
    Berichten:
    167
    Locatie:
    Heiloo
    Ik heb een vraag over de C-rating van lipos in combinatie met actuators.

    Ik ben toe aan nieuwe batterijen. Vooral met een grotere capaciteit. Mijn huidige 3S lipos stammen nog van toen ik fpv vloog met drones. Daar was met name gewicht en discharge rate (C-rating) van belang. Heb vooral 1400mah en een enkele 1800mah. Dat geeft weinig rijtijd. Ik rij met met mijn caterpillar 973 zo'n 30-45 min volgens mij.

    Voor deze hobbytak is meer gewicht een voordeel, dat gaat hand in hand met meer capaciteit, dus dat is fijn. Maar hoe zit het met de C-rating?

    Krijgen de actuators van mijn caterpillar 973/komatsu 300 ook meer "punch" om de bak te kiepen, of de motor om de arm te liften? De actuators lijkt mij niet, omdat die werken met een bepaalde snelheid.

    Mijn huidige lipos hebben zo'n 65-135C. Concreet vraag ik me af of 30C merkbaar mindere prestaties geeft.
     
  3. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.528
    Locatie:
    Nieuwegein
    Alles heeft te maken met vraag en aanbod.

    Daar modeltrucks geen grote eisende gebruikers zijn ga je geen verschil merken. Gemiddelde modeltruck met hydrauliek vraagt maximaal 30A. Als accus het dubbele kunnen leveren zullen ze al niet meer echt inzakken. Accus nemen die 10x dat kunnen leveren is dan ook zinloos.

    Bij drones en andere performance modellen is de vraag veel groter. 300A vraag is zomaar normaal. Als je accus dan maar net 300 kunnen leveren zakken zd behoorlijk in. Kunnen ze 600 leveren blijft de spanning veel constanter.
     
  4. douPel

    douPel

    Lid geworden:
    27 nov 2023
    Berichten:
    167
    Locatie:
    Heiloo
    Helder, dankje!:thumbsup:
     

Deel Deze Pagina