Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

Hallo @marten77,

Dankjewel voor de reactie. Ik ga hier van de week even mee aan de slag. Nu alleen even kijken welke stick/trim combinatie op de f14 zender de servouitgang bedient.

Met vriendelijke groet,
Björn

Hallo allemaal.

ik had één vraagje over het hier boven beschreven XBS Efect systeem.
Hoe moet je deze aansluiten en vooral waar op..

Mijn bedoeling is om de flits lampen die in de grill zitten te bedienen zo dat ze om en om flikkeren.
Maar als ik hem aansluit op me beijer dan blijven de lampjes wel branden maar krijg ik niks van een effect te zien.. toen heb ik geprobeerd om aan die pinnetjes te vriemelen en dat hielp ook niet ja ze gingen uit en deden daarna niks meer en toen ik dat had geprobeerd probeerde ik het op de ontvanger aan te sluiten en hier helaas het zelfde verhaal wel blijven branden en niet de effect in kunnen stellen iemand misschien tips of tricks?

Hier een video van het systeem:

(Dit is niet het systeem dat ik van de wetronic website heb gekocht! maar werkt in principe wel het zelfde.)

veroma_191598_1-350x350.jpg

Laatst bewerkt:
Beste mede forumleden.

Wij zijn na het aansluiten van de xbs efect systeem op een ander probleem gestuit..

Als de vrachtwagen draait met het geluid van de beier en als ik ook maar iets gas wil geven valt het systeem uit en begint er een blauwe led te knipperen nu heb ik al geprobeerd het systeem opnieuw op het sd kaartje te zetten maar dit mocht helaas niet baten.. heeft iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen (De truck start na het uitvallen wel weer op) Maar als je gas geeft is die weer helemaal uit.

Laatst bewerkt:
Vandaag maar even langs de winkel gegaan van alwin / wetronic en probleem is gevonden / opgelost we gaan de complete bedrading weer opnieuw solderen maar dit keer met verlichting printjes zodat het meer overzichtelijker is.
(Het probleem bleek een los accu stekkertje te zijn) maar om verdere problemen te voorkomen gaan we het nu anders solderen.

Ok, als ik naar de foto's kijk zie ik het volgende. Je hebt de motor aangesloten, maar ik zie geen accu spanning. Dan ligt er een zender en een ontvanger, maar ik zie niet dat je de Beier SFR hebt aangesloten op het gas en stuurkanaal van de ontvanger. Staat duidelijk in de handleiding. Dan neem ik aan dat je ook de CD rom of USB hebt aangeschaft om de SD card te programmeren? Want de Beier is 'leeg' als je hem koopt, je zult zelf alle instellingen er in moeten programmeren.
Graag even bericht dan weten we wat we kunnen uitsluiten als fout.

Hallo heb een vraag ik ben met een 1:14 truck bezig en heb een carson lichtset voor truck ,
als ik het aansluit volgens de gegevens dan klopt het ,dus mijn richting aanwijzers werken maar licht blijft branden ,ik heb een graupner mx12 zender moet ik hier voor mixer gaan gebruiken ik dat ze de knuppels er ook bij gebruiken ,wie kan mij verder helpen.
gr. Harm.

Ik raad je aan om al je verlichting te gaan sturen met één Beijer module. Dan kan je alles zelf op kleur en geluid instellen naar wens van je vrachtwagen.

Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn MFC-01 module.
Alles aangesloten en een nieuwe volle accu. Zodra ik hem aanzet, hoor ik geen startgeluid, geen reactie op de stuurservo, geen reactie op de motor. De verlichting werkt wel.
Wat gaat hier fout?
Gr. Peter.

Back