Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

Discussie in 'Model truckers' gestart door marten77, 11 mrt 2008.

  1. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Deze is ingebouwd in de beier module
     
  2. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Oja suf van mij. En als je eerst stick in neutraal zet, en dan in z'n achteruit?
     
  3. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Ook niks:frustie:
     
  4. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    596
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Jouw vragen zijn al meerdere malen gesteld.
    Er is zelfs een algemeen topic over.
    Als je hier vluchtig doorheen scrollt denk ik dat 95% van je vragen beantwoord zal zijn.

    Het voordeel van zo een topic doorbladeren is dat je ook allerlei andere dingen zal lezen, waardoor je algemene kennis omhoog schiet! :beer:
     
  5. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Oké dat is ook wel waar ik ga onmiddellijk begin zoeken en lezen,bedankt voor de tip:thumbsup:
     
  6. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Heb gezocht,of niet goed gezocht,maar vind alleen maar over verkeerd om rijden etc,bij mij werkt alles vooruit en sturen,maar als ik de knuppel naar achter doe reageert hij niet
     
  7. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    596
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Er zijn 2 topics samen gevoegd. Mijn bericht was gericht aan een ander.

    Voor jouw probleem staat ook wat beschreven.

    Back to the basic. Even alle randzaken loskoppelen en focussen op de basis. Het rijden en sturen.

    Hoe je het nu schrijft kan er alleen geholpen worden als iemand een glazen bol heb.

    Hoe heb je het aangesloten? (Fotos, video, schema?)
    Wat heb je zelf eraan gedaan?
    Hoe staat je Beier geprogrammeerd?
     
  8. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    15910433394817446116269825091196.jpg 15910433620934889953814864104431.jpg voor de rest heb ik de stuurkanaal en gaskanaal omgewisseld wegens dat de zenderknuppels omgekeerde dingen deed,hoop dat je hier iets mee kan
     
  9. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Zet dat vinkje eens uit bij Speed controller with braking function?
     
  10. marten77

    marten77

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    2.325
    Locatie:
    Gouda
    @Maas-trucker

    Zo op afstand iets gaan melden, zonder verdere info wat je er allemaal aan hebt "gepruld" blijft lastig.

    Het kan in dit geval aan (èèn van) beide liggen, om je zender uit te sluiten, sluit je een servo aan op het kanaal van het rijden...
    Als deze naar beide richtingen uitslaat, dan is die in orde en ligt het probleem bij de SFR-1 en vermoedelijk dan bij je regelaar settings.
    https://www.beier-electronic.de/modellbau/service/Soundfahrtregler SFR-1_GB_V1.20.pdf
    Vanaf blz 55 vind je die regelaar settings.
    Staat die cruisecontrol functie nu aan of uit ?
    Indien het aan staat, zet het voor nu even uit, wil je graag met deze functie gaan rijden, lees dan de informatie aandachtig door.

    Edit:
    Bovenstaande reactie was nog voor het samenvoegen vanuit (blijkbaar) een ander topic !
    Dit is o.a. een reden om het centraal te houden, nu heb ik er (voor niks) tijd in gestoken.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2020
    Mark300 vindt dit leuk.
  11. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Oké sorry,zal er in vervolg op letten,alvast bedankt
     
  12. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    596
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
     
  13. Maas-trucker

    Maas-trucker

    Lid geworden:
    18 mei 2020
    Berichten:
    49
    Locatie:
    België/maasmechelen
    Is in orde,bedankt voor de hulp,en zal maar eerst eens heel de handleiding doorlezen
     
  14. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Dat zou ik altijd doen als je iets koopt dat je niet eerder in het bezit had......sorry maar moet even:rtfm:
     
    Mark300 en Helicor vinden dit leuk.
  15. Johan14

    Johan14

    Lid geworden:
    17 sep 2014
    Berichten:
    56
    Momenteel heb ik 3 trucks en 3 trailers.
    Trailers zijn allemaal uitgerust met TAMIYA verlichting 56502.
    Twee trucks hebben MFC-03 met hieraan het ronde inbouw connectortje waar de trailer verlichting ( kabeltje met stekker ) ingestoken kan worden.
    M'n laatste truck heb ik nu uitgerust met de Beier module USM-RC-2.
    Ik zou hier uiteraard m'n trailers op willen aansluiten.
    In de toekomst denk ik wel m'n truck om te bouwen met de Beier modules en dan over te gaan op infrarood communicatie tussen truck en trailer, doch momenteel wil ik me nog ff behelpen met het kabeltje.

    Ik zoek dus :
    - Rond female stekkertje met kabeltje ( dus geen inbouw ) welke ik aan de Beier module kan aansluiten ( desnoods met de nodige weerstandjes ertussen maar dat vis ik zelf wel uit )
    - pinbezetting / Wiringlayout van dit rond connectortje bij de orginele TAMIYA set . Welke pin gaat naar welke led ?

    Hopelijk heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad en wil deze dan delen.
    Alvast bedankt
     
  16. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Vandaag een dag met de Beier SFR-1 vermaakt.

    Maar toch lukt het niet om het geluid in de SFR-1 module te krijgen, ben er dus mee gestopt, morgen weer een dag.

    Het zal wel een simpel dingetje zijn maar om de een of ander manier lukt het dus niet.

    Ik heb een proefopstelling gemaakt met een losse motor en servo (zogenaamd voor de besturing) en diverse andere servo’s.

    De zender Carson reflex LCD 14CH aangesloten op de SFR1 en alles werkt dan behalve het geluid.

    Ik heb een file aangemaakt in de Soundteatcher en zet deze dan op micro SD die ik in de SFR-1 stopt, je hoort wat beepjes als je het kaartje insteekt maar geen geluid.

    Hetzelfde doe ik met de Datakabel maar ook dan geen geluid ondanks dat het scherm op de laptop zegt dat het is gelukt.

    is het juist dat ik de meegelverde SD kaart waar alle originele Beier files op staan gebruik ? Of moet ik hier een lege SD kaart met alleen de zelfgemaakte file opzetten..... en daarna in de SFR-1 stoppen.

    Iemand die wellicht het antwoord weet of mij in de goede richting kan helpen......, bedankt alvast.
     
  17. Leon1965

    Leon1965

    Lid geworden:
    21 jul 2019
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    Utrecht
    Je moet het geluid ook "starten"....wellicht een tip: lees de handleiding
     
  18. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    Dankjewel, heb ik gedaan maar kwam er vandaag niet uit, morgen een nieuwe poging.
     
  19. Modeltrucker93

    Modeltrucker93

    Lid geworden:
    18 aug 2013
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Utrecht
    Ik kan je wel helpen. Stuur een bericht via Messenger naar SVW Modeltrucks
     
  20. Dobermann

    Dobermann

    Lid geworden:
    13 jan 2020
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Betuwe
    @Leon1965
    Vanochtend alles weer doorgelopen en alles gecheckt, staat idd het vinkje “geluid starten” niet aangevinkt (vraag me niet hoe het komt) de test instellingen werken nu, bedankt nogmaals voor het duwtje in de goede richting:worship:

    @Modeltrucker93
    Bedankt voor de aangeboden hulp, ik weet haast wel zeker dat ik tzt nog wel een keer hulp nodig heb, ik meld me dan graag als dat mag, bedankt alvast.:thumbsup:
     

Deel Deze Pagina